• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Arantoni

Tinus1975

Detailing rookie
22 jun 2009
14
0
Na het in ontvangst nemen van de nieuwe auto, heeft de dealer een pakket met reinigingsmiddel cadeau gedaan.

Ik heb getracht hier op het forum enige ervaringen met dit produkt te achterhalen, te vergeefs.
Op de website van de producent, Arantoni.com, staan enkele filmpjes die mij nogal dubieus lijken.

Arantoni - Hoe het werkt Video

Heeft iemand ervaringen met deze producten? Zolang het voor mij twijfelachtig is, gaat mijn zoektocht naar goede basisuitrusting verder op CarClean.
 
Is gewoon de zoveelste waterlesswash wash.

Leuk als je bv in Californië woont.
Hier heb je er niets aan, zou gewoon de 2emmer methode aanhouden icm een goed mitt, goede shampoo en goede droogdoek.
Momenteel op cc een complete set te bestellen voor een kleine 60 euro volgens mij.
Heb je veel meer aan.
 
Helaas nog niet woonachtig in Californië :sob:

Jouw antwoord doet mijn vermoeden bevestigen.

Wordt dus zaak om een goede basis-set te gaan samenstellen.

Het scheelt dat er een 4-tal doeken bij de set geleverd zijn. :)^
 
Zoals Vadebo zegt, waterless wash. Denk hetzelfde als bijv. Spray&Wipe van Poorboys World. Zou zeker een mooie set aanschaffen om je nieuwe auto in nieuwstaat te houden.
 
Nou dat dan weer niet.
Wasstraat is echt een stuk slechter dan een waterlesswash.
Heb een tijd geleden een aantal waterlesswash producten geprobeerd en viel niet tegen.
Resultaat was een stuk beter dan de krasstraat maar swirlfree blijft het niet.
En bij extreme vervuiling gaat de waterlesswash het niet redden en zou je de wagen eerst moeten voorspoelen met een HD-reiniger.

Anyway, gewoon de 2emmer methode toepassen, blijft de beste manier.
En zorg voor een goede bescherming dmv een wax of sealant.
 
Denk ook dat de set van Arantoni zijn tweede bestemming gaat vervullen. Binnenshuis.

Zag de Sample Kit van Poorboys.

Lijkt me een uitstekende set om de produkten eens te proberen buiten de SSR's. Helaas zit in deze kit niet de White Diamond :s
Black Hole kan voor de dakbogen gebruikt worden.

Nu nog overwegen voor een foam en foam-gun.
 
@Tinus1975: die 4 doeken zou ik niet meteen pakken gezien ze wellicht meer schade kunnen aanrichten dan een olifant op je auto laten zitten ( lees megakrasdoeken ):
ik raad aan om te investeren in een paar goede doeken en deze voor de 'vuile' werkjes te gebruiken !
Uiteraard speculatief gezien ik die doeken niet ken, maar is beetje lullig als je alles weer netjes hebt en je gedane werk om zeep helpt ;)