Vandaag was de dag dat ik voor het eerst aan de slag kon op een "verkrijte" rode auto. M'n eerste rode auto om te poetsen en m'n 2e echte run (dit was de 1e met de DAP900v2....
Het slachtoffer is de Honda Civic uit 1991 welke ik een week geleden heb gekocht, om weer te verkopen. (Wat gisteren gelukt is! De polijst/poets -beurt hoorde weer bij die deal)... Vanmorgen was ik dus om 10.30u bij m'n zwager, hij heeft z'n oprit en karcher beschikbaar gesteld voor me TOP!
De stappen die ik heb gedaan... de cursieve heb ik afgelopen week al gedaan:
- Waxbox, auto ingespoten met water, alle rubbers en naden met Meg's APC+ ingespoten en schoongeborsteld,
- Met de washmitt/Meg's NXT gewassen,
- Weer afgepoten,
- Ingespoten met de wasbox shampoo,
- Afgespoten met demi-water,
vandaag:
- De plekjes in de deuropening/kofferbak opening met een kwastje APC+ gedaan. De plekken welke ik eerder niet had bereikt,
- Onder de motorkap een rondje gedaan met een kwastje APC+, borstel en doekje,
- Afgespoten met de HD,
- Gewassen met 2emmers, washmitt en Meg's NXT shampoo,
- Wieldoppen met een borsteltje van "het merk wat niet genoemd zal worden" :-b Beter bekend als Ijzer10,
- Afgespoten met de HD,
- Kleien, met AutoFinesse, de witte. Afhankelijk van de vervuiling 1 tot 4x per deel. Het dak had b.v 4 hits nodig voordat hij glad was. De voorschermen maar 1,
- Afgeplakt voor het polijsten,
- Een testspot op de wit uitgeslagen deur gedaan. De DAP op "5", oranje pad en Monelle Mezzo. Dat deed de truc al,
- Hele auto met die combi gedaan,
- Daarna op stand "3", witte pad en Monelle Finale afgebouwd,
- Auto wederom gewassen met Meg's NXT en een washmitt,
- Drooggewreven,
- PB White diamond, ik had graag 2 lagen gedaan. Maar zat met m'n tijd/donker worden/regen,
- 2 lagen Meg's Carnauba paste wax,
- Trims met AutoFinesse revive,
- Ramen met Meg's glass cleaner
- Banden met Meg's tyre dressing
- Voorraam met RainX
Oke, een paar foto's dan. Ik post hier wel een kleine selectie, kijk voor meer foto's, ivm de max upload, even in m'n projecten topic
Zo was de lak van de Civic toen ik hem kreeg:
Oke, voor het wassen van vandaag:
Het grote project. Wordt ie weer rood?
De motorkap, zelfs na 2x wasbox nog behoorlijk vies!
Overal kwam vuil uit!
Natte auto, na het wassen:
Kleien, 1e hit op het dak. Na een stukje ter grote van een A4'tje
Voor het polijsten
Tijdens:
Na:
2x een 50/50
Polijst resultaat:
Eindresultaat. Helaas was het dus donker, koud, NAT! en ik was (ben) kapot.... Dus geen mooie detailfoto's en weerspiegelingen. Maar die komen van de week misschien nog! Ik heb meer eindresultaat foto's in m'n Project topic
Het slachtoffer is de Honda Civic uit 1991 welke ik een week geleden heb gekocht, om weer te verkopen. (Wat gisteren gelukt is! De polijst/poets -beurt hoorde weer bij die deal)... Vanmorgen was ik dus om 10.30u bij m'n zwager, hij heeft z'n oprit en karcher beschikbaar gesteld voor me TOP!
De stappen die ik heb gedaan... de cursieve heb ik afgelopen week al gedaan:
- Waxbox, auto ingespoten met water, alle rubbers en naden met Meg's APC+ ingespoten en schoongeborsteld,
- Met de washmitt/Meg's NXT gewassen,
- Weer afgepoten,
- Ingespoten met de wasbox shampoo,
- Afgespoten met demi-water,
vandaag:
- De plekjes in de deuropening/kofferbak opening met een kwastje APC+ gedaan. De plekken welke ik eerder niet had bereikt,
- Onder de motorkap een rondje gedaan met een kwastje APC+, borstel en doekje,
- Afgespoten met de HD,
- Gewassen met 2emmers, washmitt en Meg's NXT shampoo,
- Wieldoppen met een borsteltje van "het merk wat niet genoemd zal worden" :-b Beter bekend als Ijzer10,
- Afgespoten met de HD,
- Kleien, met AutoFinesse, de witte. Afhankelijk van de vervuiling 1 tot 4x per deel. Het dak had b.v 4 hits nodig voordat hij glad was. De voorschermen maar 1,
- Afgeplakt voor het polijsten,
- Een testspot op de wit uitgeslagen deur gedaan. De DAP op "5", oranje pad en Monelle Mezzo. Dat deed de truc al,
- Hele auto met die combi gedaan,
- Daarna op stand "3", witte pad en Monelle Finale afgebouwd,
- Auto wederom gewassen met Meg's NXT en een washmitt,
- Drooggewreven,
- PB White diamond, ik had graag 2 lagen gedaan. Maar zat met m'n tijd/donker worden/regen,
- 2 lagen Meg's Carnauba paste wax,
- Trims met AutoFinesse revive,
- Ramen met Meg's glass cleaner
- Banden met Meg's tyre dressing
- Voorraam met RainX
Oke, een paar foto's dan. Ik post hier wel een kleine selectie, kijk voor meer foto's, ivm de max upload, even in m'n projecten topic
Zo was de lak van de Civic toen ik hem kreeg:
Oke, voor het wassen van vandaag:
Het grote project. Wordt ie weer rood?
De motorkap, zelfs na 2x wasbox nog behoorlijk vies!
Overal kwam vuil uit!
Natte auto, na het wassen:
Kleien, 1e hit op het dak. Na een stukje ter grote van een A4'tje
Voor het polijsten
Tijdens:
Na:
2x een 50/50
Polijst resultaat:
Eindresultaat. Helaas was het dus donker, koud, NAT! en ik was (ben) kapot.... Dus geen mooie detailfoto's en weerspiegelingen. Maar die komen van de week misschien nog! Ik heb meer eindresultaat foto's in m'n Project topic