• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Archie's roze '91 civic weer rood gemaakt met de DAP

Archiebald

Detailing chief
20 jan 2012
376
85
Vandaag was de dag dat ik voor het eerst aan de slag kon op een "verkrijte" rode auto. M'n eerste rode auto om te poetsen en m'n 2e echte run (dit was de 1e met de DAP900v2....

Het slachtoffer is de Honda Civic uit 1991 welke ik een week geleden heb gekocht, om weer te verkopen. (Wat gisteren gelukt is! De polijst/poets -beurt hoorde weer bij die deal)... Vanmorgen was ik dus om 10.30u bij m'n zwager, hij heeft z'n oprit en karcher beschikbaar gesteld voor me :) TOP!

De stappen die ik heb gedaan... de cursieve heb ik afgelopen week al gedaan:

- Waxbox, auto ingespoten met water, alle rubbers en naden met Meg's APC+ ingespoten en schoongeborsteld,
- Met de washmitt/Meg's NXT gewassen,
- Weer afgepoten,
- Ingespoten met de wasbox shampoo,
- Afgespoten met demi-water,

vandaag:
- De plekjes in de deuropening/kofferbak opening met een kwastje APC+ gedaan. De plekken welke ik eerder niet had bereikt,
- Onder de motorkap een rondje gedaan met een kwastje APC+, borstel en doekje,
- Afgespoten met de HD,
- Gewassen met 2emmers, washmitt en Meg's NXT shampoo,
- Wieldoppen met een borsteltje van "het merk wat niet genoemd zal worden" :-b Beter bekend als Ijzer10,
- Afgespoten met de HD,
- Kleien, met AutoFinesse, de witte. Afhankelijk van de vervuiling 1 tot 4x per deel. Het dak had b.v 4 hits nodig voordat hij glad was. De voorschermen maar 1,
- Afgeplakt voor het polijsten,
- Een testspot op de wit uitgeslagen deur gedaan. De DAP op "5", oranje pad en Monelle Mezzo. Dat deed de truc al,
- Hele auto met die combi gedaan,
- Daarna op stand "3", witte pad en Monelle Finale afgebouwd,
- Auto wederom gewassen met Meg's NXT en een washmitt,
- Drooggewreven,
- PB White diamond, ik had graag 2 lagen gedaan. Maar zat met m'n tijd/donker worden/regen,
- 2 lagen Meg's Carnauba paste wax,
- Trims met AutoFinesse revive,
- Ramen met Meg's glass cleaner
- Banden met Meg's tyre dressing
- Voorraam met RainX

Oke, een paar foto's dan. Ik post hier wel een kleine selectie, kijk voor meer foto's, ivm de max upload, even in m'n projecten topic

Zo was de lak van de Civic toen ik hem kreeg:
20kue01.webp

Oke, voor het wassen van vandaag:
116jg2f.webp

Het grote project. Wordt ie weer rood?
21mus1l.webp

2mzcsxg.webp

De motorkap, zelfs na 2x wasbox nog behoorlijk vies!
14j0me0.webp

Overal kwam vuil uit!
24ltrbs.webp

2d963xe.webp

jife5z.webp

2hx1r3t.webp

1zy9260.webp

Natte auto, na het wassen:
3486q0j.webp

Kleien, 1e hit op het dak. Na een stukje ter grote van een A4'tje
15zozt1.webp

Voor het polijsten
24nejgx.webp

Tijdens:
aa7t4g.webp

Na:
2wbry10.webp

2x een 50/50
2cr64c2.webp

2lk883m.webp

Polijst resultaat:
vzeuza.webp

Eindresultaat. Helaas was het dus donker, koud, NAT! en ik was (ben) kapot.... Dus geen mooie detailfoto's en weerspiegelingen. Maar die komen van de week misschien nog! Ik heb meer eindresultaat foto's in m'n Project topic
m79lpf.webp