• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Arjan's stappenplan/bestellijst met links naar producten, how-to's en reviews.

Stap 4 : Glaze
Poorboy’s White Diamond Show Glaze is speciaal samengesteld voor witte en andere licht gekleurde auto’s. De glaze reinigt en vult lichte swirls en geeft een briljante showglans. Je moet het verwerken met een zwarte pad op stand 2 of 3. Zo dun mogelijk aanbrengen en direct afnemen met een MF doek.

Voor lichtere gekleurde auto´s staat er. Kan ik deze stap gewoon overslaan? Ik heb een groene auto namelijk.
Groet, Raoul
 
@Boelewapper, voor een donker gekleurde auto adviseerd men Poorboy's Black Hole om te gebruiken. Deze stap zou ik niet overslaan omdat de lak nog eens wordt gereinigd en ook lichte swirls opvult.
 
Boelewapper zei:
Voor lichtere gekleurde auto´s staat er. Kan ik deze stap gewoon overslaan? Ik heb een groene auto namelijk.

:grinning: sorry hoor, maar schoot echt in de lach toen ik dit las :D

Ongeacht de kleur kan/mag je een glaze opbrengen en dat zorgt in de meeste gevallen voor een extra mooie glans (heren, ga nou niet beginnen over een perfecte finish na het polijsten en dat glaze dan niets meer toevoegt: glaze voegt ALTIJD iets toe, want in theorie kan het ook niet anders... :grinning: ). Het is niet zo dat alleen lichtgekleurde auto's een glaze moeten/mogen.

De Whitediamond van Poorboys kan ook voor donkere kleuren, maar is geoptimaliseerd voor lichte kleuren. Blackhole is dan weer speciaal voor donkere kleuren, zoals donkergroen. Lichtgroen? Tja, je zult het verschil tussen beide glazes sowieso niet/nauwelijks zien als je ze naast elkaar gebruikt op het zelfde paneel.
 
Binnetie zei:
@Boelewapper, voor een donker gekleurde auto adviseerd men Poorboy's Black Hole om te gebruiken. Deze stap zou ik niet overslaan omdat de lak nog eens wordt gereinigd en ook lichte swirls opvult.

Hey, dank voor je reactie. Maar Blackhole is een sealant en geen glaze aldus het verhaal. Wat is nou het verschil?

Groet, Raoul
 
Voor zover ik weet zijn beide producten hetzelfde alleen is de white geoptimaliseerd voor lichte lakken en de black hole voor donkere lakken. Dat is het enige verschil wat ik weet. Er is meestal onduidelijkheid over een sealent of een glaze. Maar dan gaat het om producten van verschillende merken. Voor PB is alleen de onderscheid tussen lichte en donkere lakken voor zover mij bekend is.

Het beste is denk ik dat je je vraag even in een andere forumdeel plaatst (die van Polish, Cleaners, Compounds en Glaze bijvoorbeeld), dan wordt je vraag specifiek behandeld en zitten we niet in dit stappenplan de vraag te beantwoorden :ja
 
Boelewapper zei:
Hey, dank voor je reactie. Maar Blackhole is een sealant en geen glaze aldus het verhaal. Wat is nou het verschil?

Groet, Raoul

blackhole is wel degelijk een glaze,
deze heeft ook een lichte filler, en de laatste micro swirls zal hij dus opvullen.
er is gister of eergister een foto geplaatst van het vullende effect.. ik viel bijna van me stoel:heart_eyes:

blackhole bevat geen sealant, dus hij zal getopt moeten worden met een sealant / carnauba wax
 
Bedoel je de foto's in dit topic Aron? https://forum.Carclean.com/cc_postst4944/Poorboys-World-Black-Hole-Mooie-demo-dat-fillers-ook-echt-werken.aspx
 
Poorboy's Black Hole is een pure glaze en zal altijd moeten worden afgesloten met een sealant of wax.
 
Binnetie zei:
Er is meestal onduidelijkheid over een sealent of een glaze. Maar dan gaat het om producten van verschillende merken.

Nee hoor, er is bij niemand onduidelijkheid over het verschil tussen een sealant of een glaze. Een sealant is een chemische wax, en een glaze is een voedend product dat je gebruikt na het polijsten en voor het waxen.

Waar jij je mee verwart is het verschil in productbenaming tussen Meguairs en de rest van de wereld als het over een glaze gaat: Meg noemt dat "polish". Een polish is bij de rest vd wereld een polijstmiddel, en bij Meg dus een voedend product.

Capice?
 
Wat Tinus al zegt, er is bij vrijwel niemand onduidelijkheid, maar blijkbaar bij een paar mensen (nog) wel. Dus dat "meestal" kun je weglaten :)_[]
 
polish / glaze whatever:|~*
Het is geconstateerd en bewezen dat BH een glaze is, en het geheel niet afdicht zoals een sealant of een wax dit doet.
Als extra'tje krijg je bij de BH ( gratis en voor niks ) nog een paar mannekes die met voedende middelen, in hun rugzak meedragend, de eventuele lichte swirls spontaan voor je laten verdwijnen
( als dat niet ff tof is van die handige rakkers dan weet ik het niet meer ;) :) )

Maar kleine tip van flip: wellicht verstandig om het geheel wat op te schonen en terug te gaan naar de basis:Arjan's stappenplan/bestellijst met links naar producten, how-to's en reviews. >>> mooi overzicht wat klein en duidelijk is zodat
de newbees ( zoals ik ) linea gedirigeerd kunnen worden naar dit overzicht.

Het uitzoeken en discussiëren over wat / welk product nu exact is en wat het doet kan elders.

Just my 2 (euro)cents:-"
 
Ik was opzoek naar een stappenplan en kwam hier uit.
Netjes en duidelijk uitgelegd al moet je het wel een paar keer lezen (kan ook aan mij liggen)
Zal eens kijken wat ik er nog bij moet bestellen voordat de temperatuur wat omhoog gaat.
Ik bewaar de spullen overigens onder het trapje in de kelderkast, nog niet zo veel wordt wel steeds meer. :)
 
@Bika: Ligt niet aan jou, het is gewoon veel leesvoer ;)
No worries, op gegeven moment vallen de meeste stukjes in elkaar ( maar soms venijnige niet meewerkende, daar stel je dan weer een vraag over :) )