• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Arjen's Peugeot 308 Feline RCup

Arjen78

Detailing rookie
13 sep 2010
102
0
Afgelopen vrijdag mijn 307 XSI ingeruild voor een full options Peugeot 308. Het betreft een Feline uitvoering met een RCup accessoirepakket. Auto is in tiptop staat, behalve de lak. Die krijgt dus binnenkort een grondige beurt om alle wasstraatkrasjes er uit te krijgen en de zwarte metallic (Noir Perla Nera) weer te laten fonkelen.

Het vol leder interieur heeft afgelopen weekend al een schoonmaakbeurt gehad met de spulletjes van Gliptone.

Van dit:
7739806972_00ecfa43c9.webp

Naar dit:
9245394615_d42857b90c.webp

In de nabije toekomst meer.

zeker een mooie vooruitgang! wat voor een motor ligt er in?

en meer foto's van het interieur, want ik zie rood leer :D

Hele vooruitgang. Niet alleen qua vermogen, maar ook luxe. Weet iemand trouwens of ik over die stickers op de voorportieren heen kan polijsten?

Ja kan, maar doe het heel licht en niet te vaak. Misschien is PBW PP1 een idee?
Aantal keren gelezen elders op dit forum, zelf geen ervaring mee:-"

hi_sven;334807 zei:
Ja kan, maar doe het heel licht en niet te vaak. Misschien is PBW PP1 een idee?
Aantal keren gelezen elders op dit forum, zelf geen ervaring mee:-"

En niet te warm laten worden denk ik. Je bedoelt SR1 zeker?

PP1 bedoel ik Profesional Polish. Monello Finale (bijna gelijk aan SSR1?) kan denk ook wel maar better safe than sorry.

Heb hier de hele monello lijn staan en Sr1 en Sr2.5. Zal vast wel iets bij zitten. Lak is kneiterhard en gezien de defecten zijn denk ik meerdere hits met inizio nodig. Vandaag nog ff een wolpad besteld.

Paar weken terug ook nog een Peugeot gedaan (wel een outje, maar inderdaad ook harde lak).
Heb 2x inizio op geel, 1x mezzo op oranje en 1x finale op wit gebruikt toen.

1009113_4445678514928_1330215512_o.webp

Thnx Hi-Sven, mijn Pug moet ook eens gedaan worden na 3 jaar bezit, altijd met de hand gedaan.
Ben ook benieuwd hoe hard m'n lak is.

Btw is dit dezelfde motor als in de 207 GTI? en deze uitvoering is deze hetzelfde of de 308 GTI?
Dat rode lederen interieur is nageplaatst of kan je dit zo bestellen?

Auto is origineel af fabriek zo geleverd. Motor in de 308 gti is dezelfde maar dan met 200pk. Weet niet wat er in de 207gti hangt.

Swrils krijg ik er met die combi wel uit denk ik, maar de auto heeft ook wat lichte krassen. Heb gisteren de achterklep al twee keer met inizio gedaan na het verwijdere van de type aanduiding, maar krasjes gaan niet weg.

@ Wout RS:
Ik heb een Peugeot 207 1.6Vti uit 2008 en die heeft een hele zachte lak. Met witte kompressor (polishing pad) met Mezzo (of Meg's M205) op een rotary, krijg ik (bijna0 alle krassen en swirls met minimale moeite eruit. Dus altijd testspot maken met een milde kombi.

Vergelijkbare onderwerpen