• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Armsteun in deurpaneel glimt van vuiligheid

Hisense

Detailing chief
14 jun 2014
222
75
Goedenavond, Na al wat jaartjes mn auto's redelijk goed schoon te houden. Wil ik het detailkng toch wat beter aan gaan pakken. dit forum heeft me tot nu toe al super geholpen. Nu heb ik sinds kort een andere auto, en daar is aan de bestuurderszijde de armleuning in het deurpaneel redelijk vies. Deze glimt helemaal, terwijl die aan de bijrijderskant gewoon mooi schoon is. Voorheen gebruikte ik een busje Van Turtle wax met interieurschuim en zat er een geel borsteltje bij. Hiermee had ik bij mijn vorige auto een slechte ervaring omdat het de stof beschadigd. Waarmee maken jullie de deurpanelen schoon die van stof zijn? Het plastic/kunstof gedeelte gebruik ik Meguiars supreme shine, maar voor t stof moet ik daar een tapijtreiniger voor gebruiken? Alvast bedankt voor de moeite Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Je kunt je het volgende afvragen: Waar haal ik thuis het vuil mee uit de kleding, banken enz. Ik ga er vanuit dat je (warm)water al geprpbeerd hebt?Je kunt een mengsel van Biotex in een sprayfles proberen. Verdund Apc. Dat soort dingen.

Alles hangt eigenlijk af van het soort stof dat het is
 
APC icm een extractor.
1:4 verdunde APC op het deurpaneel inspuiten, eventueel zachtjes inwrijven en dan met een extractor gevuld met warm water de APC met vuil er weer uitzuigen.
 
Dat zal misschien afhangen van welk merk apc je gebruikt, maar ik zou in dit geval beginnen met 1:10. Meer schuimend en misschien al toereikend. Versterken is zonodig zo gepiept.
Daarnaast heb ik ook het gevoel dat ts geen extractor heeft.

* ik ga er vanuit dat je dat warme water in de extractor ook nog ergens voor gebruikt Rolf :-D
 
Bedankt voor jullie reacties, na een bezoekje vandaag aan carclean. Helemaal vergeten apc te kopen. Bij thuiskomst getracht het deurpaneel te reinigen met carpet cleaner van Megs. Stof ingespoten, 30 sec in laten trekken en vervolgens afgenomen met microvezel doek. Voorafgaand eerst grondig stof gezogen. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk