• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Artikelen kunnen koppelen aan een onderwerp

Tarabass

Detailing chief
13 jul 2016
278
88
44
Elburg
Om de koppeling tussen webshop en forum te verbeteren zou het imo een goed idee zijn om artikelen uit de webshop te kunnen koppelen aan onderwerpen. Op die manier kan men snel naar het betreffende product doorklikken waar over gepraat wordt. Op bijvoorbeeld Tweakers.net is dit ook mogelijk, waar men artikelen 'onderwerp noemt' en daarnaast ook de mogelijkheid heeft categorieën te koppelen. Tweakers heeft zo een koppeling kunnen realiseren tussen enerzijds de pricewatch en anderzijds het forum. Zo kun je ook vanuit de pricewatch doorklikken naar het forum.

Gekoppelde artikelen komen bovenaan het onderwerp te staan, met een thumbnail met beknopte informatie zoals artikelomschrijving, artikelprijs etc.. Klikt men op die thumbnail dan wordt het artikel direct in een nieuwe tab/nieuw venster geopend.

Maar de andere kant op zou natuurlijk ook kunnen. Dus vanuit de webshop door kunnen klikken naar het forum waar gediscussieerd wordt over het artikel.

Zowel de maker van het topic als geregistreerde gebruikers kunnen artikelen koppelen.

Q2a20WwULSKIVkmxjvjbsgrpMZ621AQ-GSdK4OEZBMAroBdD1uaorC_pWk0euJyPFMzD5_Cy8rR5tgVMW158247-BJTRfZ-Y.png
UWliwIev8uxyOu5DyWW_vKVL9uTUxJc8z4X5KFqjQHUOp7Ksqf8OgejIYxtY?width=1040&height=713&cropmode=none.jpg
 
Dat zou inderdaad een mooi systeem zijn. Vind het echter wel een luxe-ding. :p Het forum is recent nog onder handen genomen.

Persoonlijk maak ik gewoon effe snel een linkje naar de webshop/artikel als het nodig zou. Bijv. als ik wil verwijzen naar iets wat je zelf misschien niet even snel op kan zoeken.

Maar, een mooi idee is het zeker. Vraag mij alleen af hoe je dan vanauit de webshop op een artikel kan klikken en je dan precies terecht komt in het forum waar je wilt zijn. Dan zou je dus voor elk artikel een apart topic moeten hebben die vooral on-topic blijft. Haha!
 
@Quantoxx
In de webshop zou je, om te beginnen, een knop "Bespreek dit product" kunnen plaatsen bij een artikel met een link naar het forum die direct een zoekopdracht doet. Voor de Monello Disco Duo zou dit zijn: https://forum.Carclean.com/search/249022/?q=Monello+Disco+Duo&t=post&o=date&g=1.

Op het moment dat onderwerpen aan artikelen gekoppeld zijn moet dit natuurlijk zorgen voor meer accurate zoekresultaten. Je zou dan zelfs op artikelnummer of artikelid kunnen zoeken.

@Istnogferarie
Dat is een taak voor de moderators/administrator ;)
 
een link naar het forum die direct een zoekopdracht doet.

Ah, dat had ik al bedacht, maar doe nu maar eens een zoekopdracht op het forum. Je vind dan, bijvoorbeeld, van 1 topic alle reacties met jouw zoekterm erin. Ook zie je in veel verschillende topics dat er producten worden besproken/geadviseerd en die hebben niet direct iets met het topic te maken, maar die ga je dan ook vinden.

Ik heb totaal geen verstand van dit soort computer-website-technoShizzle, maar ik denk dat er VEEL moet gebeuren. :p



\.o Greetz
 
Je kunt nu zoeken in de titel en het bericht. Als je geavanceerd zoekt kun je ook opgeven dat je alleen in de titel wilt zoeken. De url ziet er dan als volgt uit: https://forum.Carclean.com/search/249281/?q=test&o=relevance&c[title_only]=1. "c[title_only]=1" is het gedeelte waarin staat aangegeven dat er alleen in de titel gezocht wordt.

Je kunt je voorstellen dat als er artikelen gekoppeld zijn je een optie zou kunnen bouwen die lijkt op: c[article_only]=1

Maar goed, ik kan hier wel een heel technisch verhaal gaan houden over hoe het zou kunnen. Ik voorzie als ontwikkelaar geen technische problemen, en ik denk dat de ontwikkelaar van CC dat ook niet ziet. Ik denk wel dat het redelijk wat werk is, maar het resultaat is dat je marketingtechnisch natuurlijk een ijzersterke koppeling hebt die twee kanten op bezoekers trekt. Daarnaast worden de producten meer leidend in een discussie als ze gekoppeld zijn.

Wat ik wel in mijn achterhoofd heb is dat ik niet weet hoever de ontwikkelaar van CC de vrijheid heeft om in te haken op de software (forum en webshop) die geïnstalleerd is. Want het is redelijk wat maatwerk.