• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Astra H 2006 Nanolex SI3D Coating

Roy86

Detailing chief
4 sep 2015
306
100
37
Axel Zeeuws vlaanderen
Beste,

Afgelopen dagen weer de Astra terug netjes gezet.

*Steenslag motorkap bijwerken ( Meerdere stappen van vullen en schuren )
*Foamen monello
*Kleien monello
*Wielkuipen schoonmaken en behandelen Nanolex trim
*Velgen schoonmaken en banden dressen. Nanolex tire
* Motorkap verder wetsanden zodat alles netjes vlak is
* In meerdere stappen polijsten, Nanolex pads, scholl pasta's ( test gedaan met de Demin pads linkse deur en achterste paneel
*Meerdere malen ontvetten nanolex EX
*Coaten SI3D 2 laags
* Trims in nanolex Trim Rejuvenator

Steenslag
steenslag motorkap.jpg

Steenslag zijkant.jpg

Na Wetsanden
na wetsanden motorkap.jpg

Deur voor
Deur voor denim.jpg

Deur na 2 hits Denim pads met Mezzo
deur 2 hits denim mezzo.jpg

Links achter voor
links achter voor denim.jpg

Na 2 hits Demin pads met S3
links achter 2 hits denim s3.jpg

After shots buiten.
after1.jpg
after2.jpg
after3.jpg
after4.jpg
after5.jpg
20170423_124249.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi verslag! Hoe vond je het wetsanden gaan?
Dank je, wetsanden ging wel goed in vergelijk met de eerste keren foto is van na korrel 2000 zie ik net van na de 3000 heb ik geen foto gemaakt als ik bezig ben heb ik het vaak niet in de gaten om foto's te maken. Schuurbeeld na de 3000 was een stuk netter als dat op de foto nu staat van 2000.
 
Thnx
Ja is wel een klusje geweest wetsanden polijsten en coaten 3 dagen en vandaag nog een aantal uurtje voor het terug opbouwen van de auto grill en dergelijke gedemonteerd gehad. En nog een rondje sifinish.

De producten van nanolex bevallen me zeker goed. Mee de tijd zullen er meer spullen weg gaan en nanolex varianten voor in de plek komen.

Denim pads zijn inderdaad gebruikt op de dap 900 plus op standje 6
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Lekker bezig geweest..

Even iets wat me op valt.

Enige wat mij op valt... Is dat je in het begin laat zien dat je aan de linkerkant steenslag bij vulde en bij het eindresultaat laat je de andere kant van de auto zien :) Ik ben dan benieuwd naar hoe die plekjes zijn geworden.

Ook ben ik benieuwd hoe je heb afgewerkt na de denim pads, want op de ene foto ben je aan het "orange peelen" en op de volgende staat hij in de coating.
Ik ben daar wel benieuwd naar.. Ik heb eigenlijk nog nooit een Opel "gedaan".

En nog een klein beetje azijn zeiken... Een beetje jammer van de krassen onder de nanolex sticker ;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Roy86
@Zluytr

De steenslag zat op heel de motorkap eindfoto is aan die kant genomen vanwege de zon die door mooi staat zodat het zichtbaar is dat die strak staat.

De orangepeel heb ik enkel op die 2 delen gedaan als test hoe het werkt. Na de 2 hits met s3 heb ik afgeschaald met s30 met een finish pad.
20170421_163755.jpg


Sticker is al geplakt maar deur en dorpels worden nog gedaan met het interieur samen met de gelakte delen in de auto.
Had me ( zelfgemaakte hulpstukjes ) niet bij voor smalle delen.
Zal deze week de begin post aanpassen als ze gedaan zijn.

Heb voor nu 2 foto's gewisseld sticker is voor nu even weg, en 1 met de hele motorkap erop.
 
Heel goed resultaat! Vind het leuk om te zien hoe mooi de meeste de auto krijgen!
Ik zal het wetsanden nooit of nog niet aandurven, maar de resultaat wat je ervan krijgt is super
 
Heel goed resultaat! Vind het leuk om te zien hoe mooi de meeste de auto krijgen!
Ik zal het wetsanden nooit of nog niet aandurven, maar de resultaat wat je ervan krijgt is super

Dank je, wetsanden ook nooit direct op je eigen auto uit proberen. Gewoon een sloop paneel halen en verkloot het wat keren is niet erg dan he.
Heb het zelf op mijn vorige auto geleerd maar dat was een slopertje.

Als ik nu wat wil proberen waar risico's aan vast zitten ga ik ook om een sloop paneel.