Vandaag stond er weer eens een Opel op het detail programma.
Ditmaal mochten we een zwarte GTC onder handen nemen.
Klokslag 8:00uur was de eigenaar op het afgesproken adres, eerst eens een rondje om de auto gelopen :
Zo op het eerste oog zaten er al genoeg lakdefecten in... eerste indruk was zwaar beginnen.
Als eerste de auto gewassen met 2 emmertjes, poorboys slick en suds shampoo en een mequiars washmitt.
Na het wassen hebben we met zijn drieen de auto geclayed met als clay lubricant : poorboys spray & wipe.
Als clay hebben we ditmaal 3 soorten clay gebruikt:
- De gele Dodo Juice uit de Basics of Bling lijn
- De wit / grijze poorboys elastic clay
- De blauwe Monello clay
Na slechts een stukje van 20 bij 20 centimeter geclayed te hebben zag de clay er al zo uit :
Er kwam genoeg troep van de lak af. Uiteindelijk zijn we hier een klein uur mee bezig geweest.
Na het clayen de auto nogmaals gewassen, wederom met 2 emmertjes, poorboys slick en suds shampoo en een mequiars washmitt. Ditmaal is de auto ook afgedroogd met een delirium drying towel.
Na het clayen bleek pas echt wat voor schades er aanwezig waren :
Eerst op ieder paneel een keer of 5 de lakdiktes gemeten om mede te bepalen hoe zwaar we konden gaan polijsten :
Eerst eens een testspot gedaan op de motorkap. Ondanks de zware defecten toch begonnen met een oranje pad icm Monello Mezzo wat het volgende plaatje opleverde :
Hierna een licht groene pad icm Monello Finale :
Even een 50/50 van de voorbumper ter indicatie. Links is onbehandeld, rechts is alleen behandeld met een oranje pad en Monello Mezzo :
Het onbehandelde deel :
Heb behandelde deel met een oranje pad en Monello Mezzo :
Bezig om de Mezzo te verwerken op de DAP900 :
Goed te zien wat er aan schades in de panelen zit :
Na alle delen behandeld te hebben was het tijd om de wax aan te brengen. Ditmaal hebben we de Rainforest Rub uit de collectie meegenomen :
Na al het werk de auto even stofvrij afgespoeld waarna wat lichte beading te zien was :
Even de "droogspoel" methode gebruikt om zo weinig mogelijk te hoeven afdrogen :
En het uiteindelijke resultaat :
Namens Wilma, Arjan & Gerrit : bedankt voor het lezen !
Vragen, op of aanmerkingen ? Stel ze gerust in dit topic !
Helaas kwam ik er thuis achter dat de camera nog in de clos-up stand stond wat de kwaliteit van de foto's niet echt ten goede is gekomen :|
Ditmaal mochten we een zwarte GTC onder handen nemen.
Klokslag 8:00uur was de eigenaar op het afgesproken adres, eerst eens een rondje om de auto gelopen :
Zo op het eerste oog zaten er al genoeg lakdefecten in... eerste indruk was zwaar beginnen.
Als eerste de auto gewassen met 2 emmertjes, poorboys slick en suds shampoo en een mequiars washmitt.
Na het wassen hebben we met zijn drieen de auto geclayed met als clay lubricant : poorboys spray & wipe.
Als clay hebben we ditmaal 3 soorten clay gebruikt:
- De gele Dodo Juice uit de Basics of Bling lijn
- De wit / grijze poorboys elastic clay
- De blauwe Monello clay
Na slechts een stukje van 20 bij 20 centimeter geclayed te hebben zag de clay er al zo uit :
Er kwam genoeg troep van de lak af. Uiteindelijk zijn we hier een klein uur mee bezig geweest.
Na het clayen de auto nogmaals gewassen, wederom met 2 emmertjes, poorboys slick en suds shampoo en een mequiars washmitt. Ditmaal is de auto ook afgedroogd met een delirium drying towel.
Na het clayen bleek pas echt wat voor schades er aanwezig waren :
Eerst op ieder paneel een keer of 5 de lakdiktes gemeten om mede te bepalen hoe zwaar we konden gaan polijsten :
Eerst eens een testspot gedaan op de motorkap. Ondanks de zware defecten toch begonnen met een oranje pad icm Monello Mezzo wat het volgende plaatje opleverde :
Hierna een licht groene pad icm Monello Finale :
Even een 50/50 van de voorbumper ter indicatie. Links is onbehandeld, rechts is alleen behandeld met een oranje pad en Monello Mezzo :
Het onbehandelde deel :
Heb behandelde deel met een oranje pad en Monello Mezzo :
Bezig om de Mezzo te verwerken op de DAP900 :
Goed te zien wat er aan schades in de panelen zit :
Na alle delen behandeld te hebben was het tijd om de wax aan te brengen. Ditmaal hebben we de Rainforest Rub uit de collectie meegenomen :
Na al het werk de auto even stofvrij afgespoeld waarna wat lichte beading te zien was :
Even de "droogspoel" methode gebruikt om zo weinig mogelijk te hoeven afdrogen :
En het uiteindelijke resultaat :
Namens Wilma, Arjan & Gerrit : bedankt voor het lezen !
Vragen, op of aanmerkingen ? Stel ze gerust in dit topic !
Helaas kwam ik er thuis achter dat de camera nog in de clos-up stand stond wat de kwaliteit van de foto's niet echt ten goede is gekomen :|