• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Astra H GTC MY2005 : van mitternacht kratz naar mitternacht schwarz

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.135
193
46
Harderwijk
Vandaag stond er weer eens een Opel op het detail programma.
Ditmaal mochten we een zwarte GTC onder handen nemen.

Klokslag 8:00uur was de eigenaar op het afgesproken adres, eerst eens een rondje om de auto gelopen :
P1000827.webp

P1000830.webp

P1000828.webp

P1000829.webp

Zo op het eerste oog zaten er al genoeg lakdefecten in... eerste indruk was zwaar beginnen.

Als eerste de auto gewassen met 2 emmertjes, poorboys slick en suds shampoo en een mequiars washmitt.
Na het wassen hebben we met zijn drieen de auto geclayed met als clay lubricant : poorboys spray & wipe.
Als clay hebben we ditmaal 3 soorten clay gebruikt:
- De gele Dodo Juice uit de Basics of Bling lijn
- De wit / grijze poorboys elastic clay
- De blauwe Monello clay

Na slechts een stukje van 20 bij 20 centimeter geclayed te hebben zag de clay er al zo uit :

P1000832.webp

Er kwam genoeg troep van de lak af. Uiteindelijk zijn we hier een klein uur mee bezig geweest.
Na het clayen de auto nogmaals gewassen, wederom met 2 emmertjes, poorboys slick en suds shampoo en een mequiars washmitt. Ditmaal is de auto ook afgedroogd met een delirium drying towel.

Na het clayen bleek pas echt wat voor schades er aanwezig waren :
P1000852.webp

P1000853.webp

P1000834.webp

P1000835.webp

Eerst op ieder paneel een keer of 5 de lakdiktes gemeten om mede te bepalen hoe zwaar we konden gaan polijsten :

P1000836.webp

Eerst eens een testspot gedaan op de motorkap. Ondanks de zware defecten toch begonnen met een oranje pad icm Monello Mezzo wat het volgende plaatje opleverde :
P1000840.webp

Hierna een licht groene pad icm Monello Finale :
P1000842.webp

P1000845.webp

Even een 50/50 van de voorbumper ter indicatie. Links is onbehandeld, rechts is alleen behandeld met een oranje pad en Monello Mezzo :
P1000849.webp

Het onbehandelde deel :
P1000851.webp

Heb behandelde deel met een oranje pad en Monello Mezzo :
P1000850.webp

Bezig om de Mezzo te verwerken op de DAP900 :
P1000857.webp

Goed te zien wat er aan schades in de panelen zit :
P1000863.webp

Na alle delen behandeld te hebben was het tijd om de wax aan te brengen. Ditmaal hebben we de Rainforest Rub uit de collectie meegenomen :
P1000864.webp

Na al het werk de auto even stofvrij afgespoeld waarna wat lichte beading te zien was :
P1000874.webp

P1000875.webp

Even de "droogspoel" methode gebruikt om zo weinig mogelijk te hoeven afdrogen :
th_00003.webp

En het uiteindelijke resultaat :
P1000881.webp

P1000882.webp

P1000883.webp

P1000884.webp

P1000886.webp

P1000888.webp

P1000889.webp

P1000890.webp

P1000891.webp

P1000892.webp

P1000894.webp

P1000895.webp

Namens Wilma, Arjan & Gerrit : bedankt voor het lezen !
Vragen, op of aanmerkingen ? Stel ze gerust in dit topic !

Helaas kwam ik er thuis achter dat de camera nog in de clos-up stand stond wat de kwaliteit van de foto's niet echt ten goede is gekomen :|

Onze bevindingen zijn eigenlijk eensluitend : de Monello clay gaat er niet meer komen als deze aan vervanging toe is.

We hadden van Adrie en Dennis vorige week al de tip gekregen om de clay vooraf in een bakje warm water te leggen. Op zich werkt dat systeem best goed alleen is na 5 minute nde clay alweer dermate hard dat er gewoon niet mee te werken is door Wilma omdat die kracht in haar handen tekort komt om de clay te kunnen kneden. Oplossing is de clay weer in een bakje warm water leggen en het volgende stukje pakken maar dat werkt gewoon niet. Een product moet het bij mij gewoon doen, ik heb geen zin in allerlei aanpassingen om het te laten werken.

Daarbij heb ik ook dit keer weer marring opgelopen, ondanks dat de auto nog helemaal nat was van het naspoelen en er op een motorkap zeker 500ml S&W doorheen is gegaan.
Dat is nu de derde keer op rij en ook dit probleem heb ik zelden gehad met andere clay's. Op zich is het niet zo'n probleem want er meot toch flink gepolijst worden, maar wat er niet zit hoef je ook niet weg te halen.

De gele dodo clay gebruik ik al een tijdje icm de supernatural clay.
De laatste is wat aan de zachte kant en ter aanvulling daarvan hebben wij de gele Dodo BOB clay besteld. Erg fijne clay, wel stukker als de supernatural maar lang niet zo stug als de Monello.
Deze clay is voor ons zeker een blijvertje en vervanger voor de poorboys elastic clay.

Opeltje ziet er weer netjes uit!
Wat betreft de Monello klei heb ik dezelfde ervaringen, veel marring en moeilijk kneedbaar.
Gisteren m'n testpaneel nog gekleid en marring all over!
Het doosje van de Monello klei is prachtig dat dan weer wel. (maar ik ga er een andere klei in bewaren):lol

RST-Smurf zei:
Ziet er weer netjes uit dame en heren:-)^
Maar niks aan de wielen gedaan zie ik????8o

Aangezien vanmiddag de winterbandjes eronder zouden komen is daar idd niks aan gedaan.

Nice job!
Wat zijn astra's toch mooie auto's :-d
Ik twijfelde overigens tussen Monello klei en de Dodo Supernatural, gebruik nu (nog) van Meg's...
Na jullie show off word het toch Dodo

Wat een feest om zo'n kleur auto met flinke swirls onder handen te nemen en dan met dat resultaat te eindigen, erg mooi :-)^

Krijg je geen marring met de gele dodo clay dan? Ik durf onder de

Keurige correctie!

en wat een zeiknatte glans op sommige foto's :love
super! en erg professioneel geschreven.

jammer van de tegen vallende monello clay (ik ga hem nu, na het horen van alle verhalen, helaas ook niet aanschaffen.)