Wegens tijdgebrek heeft de hobby een paar jaar op een laag pitje gestaan. (Werk, mantelzorg, verhuizing, andere hobby's, etc)
Maar nu werd het toch echt tijd om mijn eigen auto eens onder handen te nemen. Vorig jaar maart gekocht maar nog geen tijd gehad om er enige aandacht aan te besteden. Sterker nog zelfs een aantal keren door de krasstraat gerost. (Foei)
Afgelopen week maar eens een weekje vakantie genomen en vrij gepland om de auto eens grondig onder handen te nemen.
Signalement van het lijdend voorwerp:
Volvo V70n D5 geartronic Edition Sport. Bouwjaar 2007, in maart 2008 voor het eerst op kenteken gezet. Vorig jaar maart gekocht met 409000km op de klok. Inmiddels staat de teller op 465000km. Kleur is 477 Electric Silver.
Op zich was de auto nog redelijk netjes. Vorige eigenaar ging er regelmatig mee door de wasstraat en dat heb ik het afgelopen anderhalf jaar ongeveer eens per 2 maand voortgezet.
Maar nu flink uitgepakt. Niet omdat het moest, maar omdat het kan.
. Al met al ongeveer ergens tussen de 50 en 60 uur in gaan zitten.
Het volgende programma afgewerkt:
Op zich was het lijdend voorwerp al best netjes
Sinds vorig jaar verhuisd en een nieuwe werkplek
Gyeon foam aan het werk
En dan nu de plaatjes na al het werk:
Maar nu werd het toch echt tijd om mijn eigen auto eens onder handen te nemen. Vorig jaar maart gekocht maar nog geen tijd gehad om er enige aandacht aan te besteden. Sterker nog zelfs een aantal keren door de krasstraat gerost. (Foei)
Afgelopen week maar eens een weekje vakantie genomen en vrij gepland om de auto eens grondig onder handen te nemen.
Signalement van het lijdend voorwerp:
Volvo V70n D5 geartronic Edition Sport. Bouwjaar 2007, in maart 2008 voor het eerst op kenteken gezet. Vorig jaar maart gekocht met 409000km op de klok. Inmiddels staat de teller op 465000km. Kleur is 477 Electric Silver.
Op zich was de auto nog redelijk netjes. Vorige eigenaar ging er regelmatig mee door de wasstraat en dat heb ik het afgelopen anderhalf jaar ongeveer eens per 2 maand voortgezet.
Maar nu flink uitgepakt. Niet omdat het moest, maar omdat het kan.
Het volgende programma afgewerkt:
- Auto gefoamd met Gyeon foam
- Auto gewassen met Monello lavare
- Vliegroest verwijderd (voor zover aanwezig) met Monello Non Ferro
- Hars en wat bitumenspetters verwijderd met Valet Pro glue and tarremover
- Velgen gereinigd met PoorBoys Spray and Rinse en Monello Non Ferro
- Auto gekleid met PoorBoys Clay en Claylube
- Lak zevenstaps gepolijst (eerste vijf stappen op de Flex rotary en laatste twee stappen op de Dap 900 V2)
- Orangepeel verwijderd (voor zover aanwezig, niet omdat het moest, maar omdat het kan) met Monello Veloce en Senza Arancinapads
- Gepolijst met Menzerna 300 op Flexipad heavy woolpad
- Gepolijst met Monello Veloce en Monello gele cuttingpad
- Gepolijst met Monello Veloce en Monello oranje light cuttingpad
- Gepolijst met Monello Mezzo en Monello groene polishingpad
- Gepolijst met Monello Finale en Monello lichtgroene (lake country) light polishingpad
- Gepolijst met Monello Finale en Monello zwarte finishing pad
- Auto volledig gewassen met afwasmiddel
- Twee rondjes met Gyeon Prep gedaan
- Lak beschermd met twee lagen Gyeon MOHS (Had nog een flesje 1e generatie liggen en dat moest toch een keer op...)
- Velgen gepolijst met Monello zwarte cone en Monello Finale
- Velgen beschermd met PoorBoys Wheelsealant (Voor nu prima. Na de winterwissel gaan de velgen in de Gyeon Rim)
- Banden gereinigd met PoorBoys APC
- Banden voorzien van Gyeon Tyre bandendressing
- Voorruit gekleid met dezelfde producten als de lak
- Vooruit gepolijst met Nanolex glass compound en behandeld met Nanolex Ultra Glass (Tussendoor ontvet en gereinigd met Nanolex EX)
- Trims gereinigd met PoorBoys APC
- Trims gevoed met Gyeon Trim
- Interieur volledig gestofzuigd
- Interieur gereinigd met PoorBoys APC
- Interieur gevoed met PoorBoys Natural Look
- Leren bekleding en stuur gereinigd met Colourlock Leerreiniger sterk
- Instapwang en twee zitdelen bestuurdersstoel opnieuw gekleurd/geverfd met Colourlock leerverf
- Motorruimte gereinigd met PoorBoys APC en kunststof delen gevoed met Auto Finesse Revive
- Wielkasten gereinigd met PoorBoys APC en gevoed met Autro Finesse Revive
En dan nu de plaatjes na al het werk: