• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

astra H na 1,5 jaar terug op bezoek....

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Hallo medeforummers,
vandaag m', eerste job dit jaar voor iemand anders; een toffe collega van me. Ik had haar wagen al een keertje gedaan in augustus 2010; dus het was dringend tijd voor een update...de collinite 915 van toen was inmiddels wel verdwenen :-"
M'n collega had eerst haar wagen gewassen voor ze hem naar me bracht om wat tijd te sparen.
Allereerst de toestand voor de start :
lak was dof geworden, heel wat swirls en enkele hardnekkige krassen...werk aan de winkel dus :
hier wat foto's voor ik begon :

IMG_4365.webp

mooie kras op de linker achterdeur en flank :
IMG_4366.webp

schaafplek rechts achter aan de wielrand :
IMG_4373.webp

diepe kras op de rechter voorvleugel:
IMG_4389.webp

de algemene staat van de lak verder was zo :
IMG_4384.webp

plan van aanpak :
eerst kleien ( klei van mothers en glijmiddel Born to be slippy van Dodo Juice ) gaf dit resultaat na de motorkap :
IMG_4392.webp

na de volledige wagen gekleid te hebben, was het tijd voor de banden en velgen. Ik heb de velgen eerst grondig gereinigd met Meguiars Wheelbrightener in verdunning 1/4.
De binnenkant van de velgen was intussen niet meer mee gewassen :
IMG_4381.webp

na grondig spoelen de velg ingespoten met Iron X ( nog de versie die zo lekker ruikt :-" ) De banden werden gereinigd met APC verdund tot 1/4 :
IMG_4380.webp

nadat ze alle 4 gereinigd waren heb ik even de motorkap geopend : (hier was niks over gezegd maar zo laten doe ik nooit):
IMG_4378.webp

even ingespoten met de motorreiniger van Autoglym en ingewerkt met een velgenborstel...daarna terug afgespoeld en na drogen even met wat dressing (Megs) ingesmeerd :
IMG_4391.webp

Toen was het tijd om m'n dap in te zetten (even de juiste combo gezocht en dit bleek Mezzo op wit te zijn voor de lak in het algemeen en Inizio Forza op oranje voor de zwaardere krassen.
dit bleef erover van de kras op de rechtervleugel : (als je goed kijkt dan zie je nog een streepje in het midden van de foto)
IMG_4393.webp

de kras op de linker achterdeur verdween bijna volledig (op een putje na)
IMG_4396.webp

Na het volledig polijsten heb ik de auto in de glaze gezet ( black hole van Poorboys op zwarte pad) als sealant heb ik gekozen voor deze van Poorboys ( EX) op rode pad.
Als wax kies ik steeds Collinite 915 op golden concorso pad.

De bandjes werden voorzien van poorboys tiregel en de velgen werden voorzien van een laagje Poorboys wheelsealant.

De trims kregen een laagje poorboys trimdetailer en het interieur werd gestofzuigd en het dashboard werd gereinigd met APC 1/10 en daarna voorzien van een laagje Natural Look van Poorboys.
De lederen delen van de zetels kregen een voedend laagje gliptone.h

Zo nu wat na-foto's :
IMG_4400.webp

IMG_4405.webp

IMG_4408.webp

IMG_4414.webp

IMG_4416.webp

zo glanzen daar doe ik het voor :
IMG_4427.webp

Toen m'n collega haar wagen kwam ophalen was ze erg blij...en ik natuurlijk ook :ja

zo, tot de volgende.

Ziet er strak uit hoor ! top. Volgende keer wel je horloge afdoen,je wil niet weten hoe het eruit ziet als het mis gaat.

Cheers

Bedankt Mark, ze hebben bij Opel tegenwoordig ook erg harde lak.
Deze is zelfs harder dan onze Insignia. Met de Monello/menzerna middelen haal je hier erg mooie resultaten. Maar kwa verwerking (zeker in de zon) werk ik liever met de Poorboys SSR-reeks.