• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Astra H OPC Line onder handen genomen! Eerste keer DAP500

pixels66

Detailing chief
21 mrt 2015
46
75
Zondag ben ik de hele dag bezig geweest om de auto in orde te maken. Aantal maanden geleden is hij al gekleid, dus ik heb dat dit keer even overgeslagen. Kon mooi mijn nieuwe DAP500 en alle spullen uitproberen. Het plan was:

Wassen met Mothers California Gold car wash
Foto360-4W6LTPEA.webp

Afspoelen
Non Ferro
Afspoelen met bizar veel water
Drogen
Polijsten met DAP500, Raffini Mezzo + geel op motorkap en dak
Polijsten met DAP500, Raffini finale + wit op motorkap en dak

Die delen waren er het ergste aan toe, en het was vooral even uitproberen van de machine. Eigenlijk beviel het me niet, de auto heeft zoveel randjes en hoekjes, dat je grote gedeelten dus niet met de machine kunt doen. Daar baalde ik een beetje van, dus de rest heb ik dan ook niet gedaan. Ik heb wat moeite met ontdekken of ik het goed doe, ik heb het gevoel dat het iets te weinig uithaalt, wellicht stop ik te snel per gedeelte.

De rest met Meguiar's Ultimate liquid wax + rood inge"waxt", noem ik het maar.
Ramen met Rain X, fantastisch spul

Verder goed te zien dat wat vogelkak plekken vooral zijn verdwenen. De flinke diepe krassen in de kap niet helaas.

Wat was dat Non-Ferro fantastisch zeg! Heb wel de hele fles gebruikt, maar moet je eens kijken:

Grotefoto-MFVDDOBR.webp

Grotefoto-DCBKEIT7.webp

En het resultaat:

Grotefoto-QKDQJPSL.webp

Grotefoto-FSKV4XEL.webp

Grotefoto-4W6LTPEA.webp

Foto360-4W6LTPEA.webp

Ik wil toch graag een andere wax proberen, De Meguiar's Ultimate liquid wax heeft niet zo'n lange standtijd. Dus wellicht ideeen welke gemakkelijk aan te brengen is met de DAP en een goede standtijd heeft, en hopelijk niet een al te dure?

Verder zoek ik iets om de velgen mee te sealen en te beschermen tegen ellende van de straat..

Het resultaat was zo verbluffend(nu al), dat ik toch weer erg enthousiast over de machine ben geworden..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Pixels,

Ik had in je andere topic ook al even gereageerd. (Kom zelf uit de buurt van Utrecht, dus dat is niet om de hoek, zeg maar)

Een erg goede wax, vloeibaar, die je met de DAP retesimpel aanbrengt is de Collinite 845. Een fles kost zo'n 2 tientjes en je kan er enorm veel auto's mee doen. Bij een juiste voorbereiding haal je wel een standtijd van 3 maanden. (Langer misschien ook wel, maar dan is de bescherming al wel aan het afnemen)

Om je velgen te sealen kan je kiezen voor een coating van bijv. Gyeon Rim, een velgen sealant van bijv. Poorboys of simpelweg de eerder genoemde wax die je ook op je lak gebruikt.

Greetz

• Leuk
Reacties: Pietaah
Ik doe zelf altijd kleien voordat ik ga polijsten. Als dat zoals je zegt al een aantal maanden is geleden zou ik dat ook maar doen.;-) dit kan ook te maken hebben dat je dus het vuil over de lak haalt en dus aan het schuren bent met je DAP. Als je wat moeite hebt kwa techniek kan je eend kijken voor een polijst cursus. Hier leer je erg veel van. Heb je ook een kleine backingplate (3,5") voor je DAP? Kan je bv 4" pads nemen en gebruiken voor de moeilijk bereikbare plekken.

Aantal maanden geleden gekleid, dus maar overgeslagen?? Als je gaat polijsten zou ik altijd kleinen. Je wilt niet weten wat er dan nog allemaal af komt met kleien.. En zeker na een paar maanden!!!

Zie nu dat er op het kleien al gereageerd is...zal nu wel duidelijk zijn;)

Ziet er toch netjes uit zo, kleien altijd doen voor polijsten, en ik denk dat je geen kleine backingplate met pads hebt ? die heb je eigenlijk wel nodig voor alle rondingen, de grote vlakken kun je met de grote backingplate doen.
als wax de coll 845, die gebruik ik ook, wel even voorverwarmen in warm water en heel goed schudden (hou je duim op de dop tijdens het schudden) en met de hand aanbrengen ipv met de machine dat werkt lekkerder.
velgen sealen, kun je evt met coll845 doen of wheelwax, maar die laatste is vrij duur.

Ik vind het aanbrengen van de 845 met de machine juist weer makkelijker, dus dat het handmatig of machinaal lekkerder werkt, is persoonlijke voorkeur.

Sneller, egaal en simpelweg makkelijk als je toch een DAP bij de hand hebt, is mijn ervaring.

Greetz

Ook goede optie voor de velgen:
[h=1]Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml[/h]
Vind ik zelf een zeer fijne bescherming voor de velgen.

Er is nu ook een velgen wax in de aanbieding:

https://www.Carclean.com/product/Bouncers/Looking_Sweet_Wheel_Wax_100ml_102632

Als je budget het toe laat zou je denk ik het beste kunnen gaan voor de Gyeon Rim.

greetz

wanneer je een ganse bus Non ferre over je wagen gesprayed hebt is het normaal dat je moet
pixels66;n435113 zei:
Afspoelen met bizar veel water
:)

verder staat ie er wel mooi bij, wanneer jij tevreden bent is je doel bereikt he ;-)

tip voor het kleien: na het afspoelen ga je even met de klei over de vlakke delen en de stukken achter de wielen, dan is de wagen nog nat en hoeft het maar kwartiertje te duren.

Wanneer je onzeker bent, mss eens bij iemand langsgaan die bezig is om zo wat op te steken?
Of een workshopje?

Iedereen bedankt voor de reacties, daar kan ik zeker wat mee! Een workshop staat zeker op de planning.