Deel 1, exterieur:
Net voor het weekend onze Audi A2 in ontvangst mogen nemen, dat kwam erg goed uit want dit weekend stond er weinig op de planning. Zaterdagmorgen dus vol goede moed om 0800 begonnen en de spullen klaargezet. Geen rekening houdende met de vorst maar gewoon begonnen met een rondje voor foto's:
Zat extreem veel teer op de auto, lijkt erop dat er ooit over een net nieuwe asfalt weg gereden is, zo zag de hele zij- en achterkant eruit:
Daarna eerst de auto eens goed in de foam gezet, toen kwam ik er vrij snel achter dat foam aan je auto vast vriest met temperaturen rond het vriespunt... Met de hoge druk dus de hele handel er zo goed als afgespoten na 15minuten, en met wat lauw water de auto gewassen en gelijk zo goed als droog gemaakt zodat het niet weer opnieuw zou bevriesen. Gelijk alle sponningen etc meegenomen met een kwast en APC, hier kwam behoorlijk wat troep uitzetten.
Daarna de Tarx erbij gepakt en de spray en wipe met de monello klei, de Tarx heeft mij zeker 60-70% werk gescheeld met kleien:
Met kleien dus de laatste restjes weggehaald toen kwam er alweer een compleet andere auto naar voren:
Ook de knipperlichten gedemonteerd en erachter schoongemaakt:
Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de letters van de kont te verwijderen, ziet er toch altijd wat strakker uit:
Hierna begonnen met de polijstsessie. Gelukkig was het zonnetje er inmiddels en was het wat warmer. Eerst de definitieve schades/RDS maar eens bekeken. Deze plaatselijk behandeld met de woolpad en monello inizio, zie de before en afters:
Achterbumper:
Voor:
Na:
Bestuurdersdeur:
Voor:
Na:
Op het achterspatbord zaten wat diepe krassen, deze in overleg met de verkoper van de auto niet laten maken omdat ik eerst wou zien wat ik er zelf mee kon doen.
Voor:
Na:
Ik vul de komende dagen de krassen nog wat meer op, en dan is het in mijn ogen goed, laten spuiten kan altijd nog.
De rest van de auto 1 of 2 hits gegevens met Monello Mezzo op een Oranje pad met de Rotary, en vervolgens afgewerkt met Monello Finale op een witte pad, het resultaat is niet 100% swirlvrij maar in elk geval 80/90% en dat was het doel nog zo net voor de winter. In de lente gaat hij dan nogmaals voor de resterende 10/20%
De auto daarna 2 laagjes Collinite - Super 476 wax gegeven, kan aan de buitentemperatuur gelegen hebben maar hij was echt niet uit te poetsen. Was de eerste keer dat ik deze wax gebruikte, volgend jaar nogmaals proberen of het met hogere buitentemperaturen beter gaat. De zwarte trims allemaal goed schoongemaakt met enkele rondes APC 1:3 en daarna in de mothers back to black gezet. De banden in de PERL gezet en de velgen heb ik alleen even snel gewassen. Zit van binnen ook erg veel teer in en op maar dat pak ik over een paar weken wel aan als ik de winterwielen monteer. Dan verf ik ook de remmen weer netjes zwart met Hammerite.
Dan de na-foto's van het exterieur:
En het duo samen op de oprit:
Betere foto's volgen als het kenteken van de auto binnen is, mag nu de oprit nog niet af namelijk.
Deel 2 het interieur
De auto heeft een wat lichte grijze bekleding welke door de jaren heen flink wat vervuiling opgelopen heeft, gelukkig is bij de a2 redelijk wat demonteerbaar dus de achterbank etc er allemaal uitgehaald, dan blijft er dit over:
Ziet er niet heel erg smerig uit maar er was toch behoorlijk bruin hier en daar, maar naar een rondje extractor ziet het er zo uit:
De stoelen zelf :-&
APC 1:5 erop met een harde borstel en een badstoffen handdoek, de na foto moet ik nog maken want het was nog te nat om een goed eindresultaat te zien:
De bovenkant van de achterbank voor:
En na:
De rest van al het plastic met APC schoongemaakt en in de Poorboys natural look gezet:
Net voor het weekend onze Audi A2 in ontvangst mogen nemen, dat kwam erg goed uit want dit weekend stond er weinig op de planning. Zaterdagmorgen dus vol goede moed om 0800 begonnen en de spullen klaargezet. Geen rekening houdende met de vorst maar gewoon begonnen met een rondje voor foto's:
Zat extreem veel teer op de auto, lijkt erop dat er ooit over een net nieuwe asfalt weg gereden is, zo zag de hele zij- en achterkant eruit:
Daarna eerst de auto eens goed in de foam gezet, toen kwam ik er vrij snel achter dat foam aan je auto vast vriest met temperaturen rond het vriespunt... Met de hoge druk dus de hele handel er zo goed als afgespoten na 15minuten, en met wat lauw water de auto gewassen en gelijk zo goed als droog gemaakt zodat het niet weer opnieuw zou bevriesen. Gelijk alle sponningen etc meegenomen met een kwast en APC, hier kwam behoorlijk wat troep uitzetten.
Daarna de Tarx erbij gepakt en de spray en wipe met de monello klei, de Tarx heeft mij zeker 60-70% werk gescheeld met kleien:
Met kleien dus de laatste restjes weggehaald toen kwam er alweer een compleet andere auto naar voren:
Ook de knipperlichten gedemonteerd en erachter schoongemaakt:
Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de letters van de kont te verwijderen, ziet er toch altijd wat strakker uit:
Hierna begonnen met de polijstsessie. Gelukkig was het zonnetje er inmiddels en was het wat warmer. Eerst de definitieve schades/RDS maar eens bekeken. Deze plaatselijk behandeld met de woolpad en monello inizio, zie de before en afters:
Achterbumper:
Voor:
Na:
Bestuurdersdeur:
Voor:
Na:
Op het achterspatbord zaten wat diepe krassen, deze in overleg met de verkoper van de auto niet laten maken omdat ik eerst wou zien wat ik er zelf mee kon doen.
Voor:
Na:
Ik vul de komende dagen de krassen nog wat meer op, en dan is het in mijn ogen goed, laten spuiten kan altijd nog.
De rest van de auto 1 of 2 hits gegevens met Monello Mezzo op een Oranje pad met de Rotary, en vervolgens afgewerkt met Monello Finale op een witte pad, het resultaat is niet 100% swirlvrij maar in elk geval 80/90% en dat was het doel nog zo net voor de winter. In de lente gaat hij dan nogmaals voor de resterende 10/20%
De auto daarna 2 laagjes Collinite - Super 476 wax gegeven, kan aan de buitentemperatuur gelegen hebben maar hij was echt niet uit te poetsen. Was de eerste keer dat ik deze wax gebruikte, volgend jaar nogmaals proberen of het met hogere buitentemperaturen beter gaat. De zwarte trims allemaal goed schoongemaakt met enkele rondes APC 1:3 en daarna in de mothers back to black gezet. De banden in de PERL gezet en de velgen heb ik alleen even snel gewassen. Zit van binnen ook erg veel teer in en op maar dat pak ik over een paar weken wel aan als ik de winterwielen monteer. Dan verf ik ook de remmen weer netjes zwart met Hammerite.
Dan de na-foto's van het exterieur:
En het duo samen op de oprit:
Betere foto's volgen als het kenteken van de auto binnen is, mag nu de oprit nog niet af namelijk.
Deel 2 het interieur
De auto heeft een wat lichte grijze bekleding welke door de jaren heen flink wat vervuiling opgelopen heeft, gelukkig is bij de a2 redelijk wat demonteerbaar dus de achterbank etc er allemaal uitgehaald, dan blijft er dit over:
Ziet er niet heel erg smerig uit maar er was toch behoorlijk bruin hier en daar, maar naar een rondje extractor ziet het er zo uit:
De stoelen zelf :-&
APC 1:5 erop met een harde borstel en een badstoffen handdoek, de na foto moet ik nog maken want het was nog te nat om een goed eindresultaat te zien:
De bovenkant van de achterbank voor:
En na:
De rest van al het plastic met APC schoongemaakt en in de Poorboys natural look gezet: