• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A1 leasebak

Donovan

Detailing guru
27 okt 2019
199
135
Afgelopen week bezig geweest met de auto van mijn collega. Wij zijn beide cameraman en laatst heb ik voor een freelance klus zijn apparatuur gratis mogen gebruiken. Ook ging hij deze week op vakantie dus mocht ik gebruik maken van zijn auto. Tijd om wat terug te doen dus!
Deze A1 zit nu ongeveer 3-4 jaar in de lease en maakt ongelofelijk veel kilometers. Er is in die korte tijd bijna 200.000km mee gereden. De auto was dus wel echt toe aan een grondige wasbeurt binnen en buiten.

Aangezien de auto er over 2 maanden uitgaat en hij niet perfect hoeft ze zijn is het geen 100% detail geworden, maar wel een verdomd goede opfrisbeurt.

Ik ben begonnen met het interieur. De auto rook letterlijk aan de binnenkant naar een gedragen sportschoen. Ik ben eerst aan de gang gegaan met grondig stofzuigen met diverse opzetstukken en detailing brushes. Daarna de stoelen behandeld met de Bissel. De tapijten heb ik overgeslagen.
Alle plastic delen heb ik afgenomen met apc en de ramen gereinigd met Gyeon Glass.

IMG_0422.jpeg

IMG_0424.jpeg
IMG_0425.jpeg
IMG_0428.jpeg
IMG_0429.jpeg
IMG_0431.jpeg


Dit was al een enorme klus. Maar... De auto ruikt een stuk frisser en alle vieze vlekken zijn uit de stoelen.
Paar dagen later was het tijd voor de buitenkant. De laatste keer dat de auto is gewassen is ongeveer 1 jaar geleden... eh... naja.. Daar gaan we dan.

Ben begonnen bij de wielen met apc op de banden en in de wielkasten. Daarna Gyeon Wheel Cleaner op de velgen. Heb ze 2x behandeld en flink lopen schrobben maar de remstof was helaas al helemaal ingebakken.

IMG_0453.jpeg

IMG_0461.jpeg


Daarna doorgegaan met het wassen van de auto. Ben begonnen met een flinke laag apc over de hele auto. Dat 5 minuten laten intrekken en ingefoamed met afwasmiddel. Vervolgend grondig afgespoeld en opnieuw ingefoamed en toen gaan wassen. (wel netjes met 2 emmers). Tijdens het wassen voelde de auto enorm ruw aan dus heb besloten om hem ook maar te kleien. De auto zit al helemaal vol met swirls, dus het kan eigenlijk niet heel veel erger worden.
Uiteraard heb ik ook alle randjes bij de deuren, achterklep en tankklep e.d netjes meegenomen.

Na het drogen heb ik nog even snel de vlek op de deur gepolijst. Daarna heb ik met de DAP een dunne laag Menzerna power lock aangebracht en dat na 15 minuten uitgepoetst. Bandjes in de Gyeon Tire en de ramen schoongemaakt met Gyeon Glass. De auto staat er weer redelijk netjes bij afgezien van de velgen.

Dan kan hij redelijk fris terug naar de leasemaatschappij over 2 maanden. Mijn collega was echt enorm verbaast en super dankbaar. Dat is altijd fijn!

IMG_0449 copy.jpg

IMG_0457 copy.jpg

IMG_0450.jpeg
IMG_0458.jpeg
IMG_0451 copy.jpg
IMG_0459.jpeg
IMG_0452.jpeg
IMG_0460.jpeg

IMG_0454 copy.jpg
IMG_0456.jpeg
 
Afgelopen week bezig geweest met de auto van mijn collega. Wij zijn beide cameraman en laatst heb ik voor een freelance klus zijn apparatuur gratis mogen gebruiken. Ook ging hij deze week op vakantie dus mocht ik gebruik maken van zijn auto. Tijd om wat terug te doen dus!
Deze A1 zit nu ongeveer 3-4 jaar in de lease en maakt ongelofelijk veel kilometers. Er is in die korte tijd bijna 200.000km mee gereden. De auto was dus wel echt toe aan een grondige wasbeurt binnen en buiten.

Aangezien de auto er over 2 maanden uitgaat en hij niet perfect hoeft ze zijn is het geen 100% detail geworden, maar wel een verdomd goede opfrisbeurt.

Ik ben begonnen met het interieur. De auto rook letterlijk aan de binnenkant naar een gedragen sportschoen. Ik ben eerst aan de gang gegaan met grondig stofzuigen met diverse opzetstukken en detailing brushes. Daarna de stoelen behandeld met de Bissel. De tapijten heb ik overgeslagen.
Alle plastic delen heb ik afgenomen met apc en de ramen gereinigd met Gyeon Glass.

Bekijk bijlage 168258
Bekijk bijlage 168259Bekijk bijlage 168260Bekijk bijlage 168261Bekijk bijlage 168262Bekijk bijlage 168263

Dit was al een enorme klus. Maar... De auto ruikt een stuk frisser en alle vieze vlekken zijn uit de stoelen.
Paar dagen later was het tijd voor de buitenkant. De laatste keer dat de auto is gewassen is ongeveer 1 jaar geleden... eh... naja.. Daar gaan we dan.

Ben begonnen bij de wielen met apc op de banden en in de wielkasten. Daarna Gyeon Wheel Cleaner op de velgen. Heb ze 2x behandeld en flink lopen schrobben maar de remstof was helaas al helemaal ingebakken.

Bekijk bijlage 168264
Bekijk bijlage 168265

Daarna doorgegaan met het wassen van de auto. Ben begonnen met een flinke laag apc over de hele auto. Dat 5 minuten laten intrekken en ingefoamed met afwasmiddel. Vervolgend grondig afgespoeld en opnieuw ingefoamed en toen gaan wassen. (wel netjes met 2 emmers). Tijdens het wassen voelde de auto enorm ruw aan dus heb besloten om hem ook maar te kleien. De auto zit al helemaal vol met swirls, dus het kan eigenlijk niet heel veel erger worden.
Uiteraard heb ik ook alle randjes bij de deuren, achterklep en tankklep e.d netjes meegenomen.

Na het drogen heb ik nog even snel de vlek op de deur gepolijst. Daarna heb ik met de DAP een dunne laag Menzerna power lock aangebracht en dat na 15 minuten uitgepoetst. Bandjes in de Gyeon Tire en de ramen schoongemaakt met Gyeon Glass. De auto staat er weer redelijk netjes bij afgezien van de velgen.

Dan kan hij redelijk fris terug naar de leasemaatschappij over 2 maanden. Mijn collega was echt enorm verbaast en super dankbaar. Dat is altijd fijn!

Bekijk bijlage 168266
Bekijk bijlage 168267
Bekijk bijlage 168268Bekijk bijlage 168269Bekijk bijlage 168270Bekijk bijlage 168271Bekijk bijlage 168272Bekijk bijlage 168273
Bekijk bijlage 168275Bekijk bijlage 168276
Die klei! :eek:
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Puik werk! Dat was even de moeite!

Snap alleen het foamen met afwasmiddel niet.
Afwasmiddel werkt ontvettend en heeft iets meer ‘bite’ dan een ‘normale’ snowfoam. Het zorgt ook dat oude waxlagen makkelijker te verwijderen zijn. Al denk ik niet dat er wax aanwezig was haha
 
Ergens op het forum staan wat Dreft-testjes die ik heb gedaan. Waaronder Dreft foamen, welke toch wel beter ontvet dan de gemiddelde afwasmiddelen. Op verschillende verhoudingen, tot zelfs puur in de foamfles, tastte het zelfs een oude Bathe+ laag niet duidelijk aan. :p
 
Wat een goor hok zeg……dat je daar dan ook nog zelf in zit is toch echt niet te geloven.
Ik weet het, ik kom vaker dit soort ranzigheden tegen en wat je soms in de auto vind……..niet te geloven.
Goed gedaan, hopelijk blijft het eventjes zo.
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Zo herkenbaar. Ben zelf leaserijder en zie bij veel van mijn collega's dat ze hun wagen verwaarlozen 'omdat het toch maar een leasehok is'.
Mja, je mot er wel zelf in rijden he...
 
Ik ben het met je eens, echter lokken sommige leasebedrijfen het zelf ook een beetje uit.
Met mijn mazda mocht ik 1x per maand door de wasstraat met het goedkoopste pakket.
als ik tankte bij een benzine pomp in de buurt en er was een binnen een straal van 5km waar het goedkoper was kreeg ik een mail "dat het goedkoper kon"
Aan de snelweg tanken mocht niet.

Ik wou mijn lease zo behandelen als ik mijn prive auto behandel. maar dat mocht dus niet...
 
  • Grappig
Reactions: RoyR
Ik ben het met je eens, echter lokken sommige leasebedrijfen het zelf ook een beetje uit.
Met mijn mazda mocht ik 1x per maand door de wasstraat met het goedkoopste pakket.
als ik tankte bij een benzine pomp in de buurt en er was een binnen een straal van 5km waar het goedkoper was kreeg ik een mail "dat het goedkoper kon"
Aan de snelweg tanken mocht niet.

Ik wou mijn lease zo behandelen als ik mijn prive auto behandel. maar dat mocht dus niet...
Ga je met je privé auto door de wasstraat dan?
 
Nee, met de lease (mazda) ook niet gedaan. (clio wel, maar daar viel geen eer meer aan te behalen)

die zin ging meer over het tanken, ik begrijp de verwarring
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ik vind het een goed punt om als maatschappij op de pompprijzen te wijzen. Het roekeloze snelwegtanken van veel "leasers" heb ik namelijk altijd een doorn in het oog gevonden; het stuwt de prijzen ("het is toch niet mijn geld"). Maar goed de insteek "behandel het als je eigen" is een mooie insteek (mits je zelf zuinig of verstandig omspringt met zaken).
 
Zelf rij ik prive, dit is een eigen keuze geweest ondanks dat ik zakelijk wel KMs maak (ITer).

Maar; veelal van onze autos op de zaak zijn gekocht en eigendom van het bedrijf. Dit houd dan ook in dat er erg duidelijke afspraken zijn over de staat van de auto.
Als deze er niet netjes uitziet, word men aangesproken.
 
Ik vind het een goed punt om als maatschappij op de pompprijzen te wijzen. Het roekeloze snelwegtanken van veel "leasers" heb ik namelijk altijd een doorn in het oog gevonden; het stuwt de prijzen ("het is toch niet mijn geld"). Maar goed de insteek "behandel het als je eigen" is een mooie insteek (mits je zelf zuinig of verstandig omspringt met zaken).
Ik ken een organisatie die het ongeveer 250k per jaar scheelde nadat ze aan iedereen hadden verteld niet langs de snelweg te tanken. Dus ik snap de gedachte.

Daarnaast krijg je bij ons (groot techbedrijf) een heuze €150 per jaar om je auto schoon te houden. Als je dat met de wasbox/handwas doet haal je dat er wel uit gok ik, maar collegas zeggen inderdaad “daarvan ga ik elke maand max 1x door het goedkoopste programma van de wasstraat.”

Afijn, om back on topic te komen, deze auto heeft het zeker verdient om na 200k km een keer goed gepoetst te worden