Zaterdag weer iemand kunnen helpen met het opknappen van de lak op de auto. Dit keer een donker blauwe A3. Eerst met de eigenaar een rondje om te auto gemaakt om dingen door te nemen die voor hem erg storend zijn. Daarna de auto op de oprit gezet en de spullen uit de garage gehaald.
Allereerst natuurlijk de auto gewassen met een overdosis shampoo. Daarna de auto en de velgen met iron x ingespoten voordat ik ging kleien.
Op de velgen flink wat verkleuring.
De rest van de auto viel niet zo op omdat deze donker van kleur is. Hier heb ik dus geen foto van. Beading was er in elk geval niet tot nauwelijks:
Daarna begonnen met kleien (mothers klei met spray and wipe) waarbij er toch wel redelijk wat vervuiling van de auto afkwam, vooral uiteraard de onderste delen van de auto:
Na deze ronde de auto droog gemaakt en nog een inspectierondje gemaakt:
Dit was een beetje de algehele staat van de auto, om veel rondingen diepere krassen, ik vermoed van iemand die er een tuinslang overheen getrokken heeft. Hierna begonnen met polijsten. Allereerst alle grovere krassen aangepakt. Begonnen met mezzo op oranje, maar was er vrij snel achter dat ook deze metallic Audi lak daar niet echt van onder de indruk was. Dus opgeschaald naar geel met inizio maar ook dat gaf niet het gewenste resultaat. Uiteindelijk dus met Inizio en de wollen pad (op de rotary) alle diepere krassen te lijf gegaan. Hierna met mezzo op oranje (op de rotary) de complete auto 1 tot 2 hits gegeven met dit als resultaat:
Hierna de auto verder afgewerkt met Finale op een witte pad (DAP500) (bewust gekozen voor wit en niet voor groen omdat deze voor mijn gevoel een beter resultaat geeft op een harde Audi lak)
Daarna Mothers sealant en Glaze op een zwarte pad aangebracht (DAP500 standje 2) en uiteindelijk met de hand de mother FX wax aangebracht, blijf het een erg fijne wax vinden met een zeer nette standtijd.
De banden in de PERL gezet en de wielkasten met el cheapo cockpitspray ingespoten. De ramen schoongemaakt met spray and wipe en de uitlaatsierstukjes met Mothers alu polish.
De eindfoto's:
En een mooie reflectie foto :-"
Was een leuke klus met redelijk wat uitdagingen.
Allereerst natuurlijk de auto gewassen met een overdosis shampoo. Daarna de auto en de velgen met iron x ingespoten voordat ik ging kleien.
Op de velgen flink wat verkleuring.
De rest van de auto viel niet zo op omdat deze donker van kleur is. Hier heb ik dus geen foto van. Beading was er in elk geval niet tot nauwelijks:
Daarna begonnen met kleien (mothers klei met spray and wipe) waarbij er toch wel redelijk wat vervuiling van de auto afkwam, vooral uiteraard de onderste delen van de auto:
Na deze ronde de auto droog gemaakt en nog een inspectierondje gemaakt:
Dit was een beetje de algehele staat van de auto, om veel rondingen diepere krassen, ik vermoed van iemand die er een tuinslang overheen getrokken heeft. Hierna begonnen met polijsten. Allereerst alle grovere krassen aangepakt. Begonnen met mezzo op oranje, maar was er vrij snel achter dat ook deze metallic Audi lak daar niet echt van onder de indruk was. Dus opgeschaald naar geel met inizio maar ook dat gaf niet het gewenste resultaat. Uiteindelijk dus met Inizio en de wollen pad (op de rotary) alle diepere krassen te lijf gegaan. Hierna met mezzo op oranje (op de rotary) de complete auto 1 tot 2 hits gegeven met dit als resultaat:
Hierna de auto verder afgewerkt met Finale op een witte pad (DAP500) (bewust gekozen voor wit en niet voor groen omdat deze voor mijn gevoel een beter resultaat geeft op een harde Audi lak)
Daarna Mothers sealant en Glaze op een zwarte pad aangebracht (DAP500 standje 2) en uiteindelijk met de hand de mother FX wax aangebracht, blijf het een erg fijne wax vinden met een zeer nette standtijd.
De banden in de PERL gezet en de wielkasten met el cheapo cockpitspray ingespoten. De ramen schoongemaakt met spray and wipe en de uitlaatsierstukjes met Mothers alu polish.
De eindfoto's:
En een mooie reflectie foto :-"
Was een leuke klus met redelijk wat uitdagingen.