Gisteren samen met mijn zus de A3 van zwager opnieuw gedaan, nadat de A3 bij de wasbox was gewassen met de shampoo van de wasbox en daardoor zijn wetlook helemaal kwijt was.
Dit keer de auto zelf gewassen met de twee emmer methode en een aparte emmer voor de velgen. Ben helaas vergeten om voor foto's te maken.
Eerst de velgen gedaan met de PB Spray en Rinse.
Vervolgens afgespoeld. En toen wist je eigenlijk al niet wat je zag qua verschil.
Bepaalde plekken nog een keer gedaan en later nog met de apc (van PB).
Toen weer afgespoeld. En de hele auto gewassen. De de onderste randen van de de auto heb ik met de Valma fijne vezel washandschoen gedaan.
(Dibbuz, bedankt voor de tip om twee wash mitts te gebruiken
^ ) dit werkte perfect.
De velgen gewassen met behulp van de Daytona speedmaster wheel brush! SUPER werkt dat zeg!
^ (Absolute aanrader). Hij spettert bijna niet, je komt bijna in alle hoeken en je weet niet wat je ziet hoeveel rotzooi hij meepakt.
- Auto weer afgespoeld
- Gedroogd met de PB Waffle Weave drying towel.
Vervolgens met een plastic zakje gekeken of het nodig was om te kleien en omdat hij toch niet helemaal geweldig aanvoelde besloten om de motorkap als test te kleien, dit gaf gelijk aan dat de auto toch wel even gekleid moest worden.
- Professional polish i.c.m. witte LC pad en de dap 500 gedaan.
(Toen kwam er al wat glans terug. )
- Blackhole gedaan met de zwarte lc hand applicator.
- Collinite #845 met een meg's high tech applicator pad. Deze 45 minuten laten curen
- Getopt met Natty's red (al is het alleen maar voor de geur
) met een meg's high tech applicator pad.
- Banden met Meg's tire protection gel i.c.m. cc flex foam tire applicator
- Velgen in de Wheelwax.
- Trims met apc ontvet en daarna met de trim restorer.
- Ruiten met CG - Streak free window clean.
- Motorblok (de afdekkappen) gedaan met de trim restorer.
Helaas had ik de camera op de verkeerde stand staan. hierdoor zijn de kleuren niet zo helder (en lijkt de glans minder) en is er ruis aanwezig op de foto's.