• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

AUDI A3

marcdtm

Detailing addict
28 sep 2011
73
55
69
Volledige stappenplan met meguiar's producten en de DA G220voor de 1ste verjaardag van de A3 van de zoon en schoondochter :

Gewassen met ultimate wash and wax
Geclayed
Ultimate polish
Ultimate wax

Enkele foto’s ervoor

DSC02000.webp

DSC02001.webp

DSC02006.webp

De jeans heeft zijn sporen nagelaten op het leder

DSC02009.webp

Na afgewassen te zijn met water en behandeld met gold class leather

DSC02014.webp

Foto’s erna

tapijten behandeld met carpet and interior cleaner

DSC02017.webp

DSC02019.webp

DSC02024.webp

DSC02027.webp

DSC02030.webp

Uitlaat behandeld met all metal polish
DSC02031.webp

DSC02034.webp

DSC02041.webp

De typische led-lichten van Audi, een absolute must van de schoondochter :) :) :) :) :)
DSC02043.webp

Velgen behandeld met all metal polish en de banden met endurance high gloss tyre gel
DSC02047.webp

Frogs zei:
Mooie wagen,lastige kleur om echt mooi te laten blinken denk ik? Wat heb je met die matten gedaan?

Het is een kleur die toch al een beetje naar de donkere kant gaat, dus sowieso moeilijk te onderhouden, maar heb al de gewoonte met mijn wagen dus, eentje kan er nog wel bij :) :)

Wat heb je met die matten gedaan?

Sorry beetje te vlug geweest bij het plaatsen van het bericht, heb de tapijten behandeld met carpet and interior cleaner

Groeten,

Marc

Ziet er weer super uit! Hele mooie kleur trouwens :love

Heb je de matten met extractor gedaan of alleen met apc?

Die mag gezien worden !! :cool

Is het de bedoeling dat we de nrplaat raden aan de hand van alle foto's :lol

Ik denk dat k ze al geraden heb :

:-"

Ik lees: Velgen behandeld met All Metal Polish.
Is dat niet wat grof voor deze velgen?
Ik weet het niet zeker, maar ze zien er niet uit als onbehandelde velgen, maar lijkt mij dat er een laklaag op ligt. Dan zou ik toch een wat minder agressief product gebruiken.
Auto ziet er verder helemaal top uit. Uitlaat ook trouwens.

Knap gedaan hoor; ik vind dit een erg mooie kleur. Extra glans zou je hier gemakkelijk kunnen bereiken door het gebruik van een glaze ( zoals blackhole ) :-)^

Ivm. met die nummerplaat; vind ik nooit erg; als je op straat komt, zie je toch ook alle nummerplaten....:ja

Wat een prachtig interieur, ben gek van beige/licht lederen interieurs! Mooi geworden, prachtige kleur en glans 8-)

bedankt allemaal voor jullie fijne reacties.

heb nog een vraagje : kan ik na al deze stappen voor een nog betere glans cquartz aanbrengen en dan nog reload of is de c quartz genoeg?

dank U

Voordat je C-Quartz aanbrengt moet je de gehele wagen ontvetten, (en uiteraad swirlvrij) en na het aanbrengen kun je de laag onderhouden met Reload.

nxt all metal polish is misschien wel wat te sterk, behandel ze uiteindelijk maar 1 of 2 x per jaar hiermee, en tussendoor even behandelen met een wax

Paulus de Boskabouter zei:
Voordat je C-Quartz aanbrengt moet je de gehele wagen ontvetten, (en uiteraad swirlvrij) en na het aanbrengen kun je de laag onderhouden met Reload.

misschien een domme vraag, maar verwijder je dan niet de polish en de wax die je ervoor hebt aangebracht ?

Dat is ook de bedoeling, C-quartz moet op een schone en vetvrije lak worden aangebracht. Dus vrij van wax, en glaze.