• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4 Avant 2.0 TFSI

Sharif

Detailing addict
22 jul 2012
125
62
Goedenavond,

Een maand geleden, tijdens de verjaardag van mijn zoontje, beloofde ik een hele goede vriend van me, dat ik zijn auto wel eens onder handen zou nemen.
Hij heeft een mooie Audi A4 Avant, nieuwste model, in de kleur Unilack wit. Hele mooie auto.
Dus vandaag was de dag dat ik er aan kon beginnen, dus toen ik vanmorgen aankwam, was de auto ook echt vettig:

IMG_7887.webp

IMG_7888.webp

IMG_7889.webp

IMG_7890.webp

IMG_7891.webp

IMG_7892.webp

IMG_7893.webp

Auto was meer grijs-zwart als wit. En de deursponningen zagen er echt rampzalig uit, hij heeft die auto nieuw gekocht, maar als hij de auto wast, is dat alleen even in de wasbox en that´s it. Deursponningen had die nog nooit schoongemaakt en de lak was enorm stroef.

Dus heb de sponningen eerst maar eens ingesprayed met APC en met een borsteltje zoveel mogelijk troep geprobeerd te verwijderen, toen ik daar eindelijk mee klaar was, zag het er allemaal een stuk beter uit:

IMG_7908.webp

Daarna eerst de voorkant en de spiegels ontdaan van alle vliegjes, ook weer APC voor gebruikt.

Toen kwamen de velgen aan de beurt. Eerst de banden ontvet, daarna de velgen in de Iron-X gezet en afgespoeld:

IMG_7896.webp

IMG_7895.webp

Een hele verbetering.

Toen de auto gewassen, en toen ik klaar was zag ik dat de auto nog steeds grijs was ipv wit.
Wat een vetzooi zat daar op, dus de auto nog eens gewassen, toen was ie eindelijk weer enigzins wit.
Begonnen met kleien. Die vriend van me vertelde al dat zijn grootste ergernis die teerpuntjes waren en die vliegenstront, en de auto zat echt helemaal onder....dus ben bijna 2 uur bezig geweest om alle puntjes te verwijderen, wat een penswerk was dat.

Maar goed, eindelijk klaar, toen eens lekker gaan lunchen.

Daarna begon het te gieten, en de auto in de garage gezet en eerst maar eens met Mezzo op wit, een gedeelte gedaan:

IMG_7900.webp

Beetje baggerfoto, maar de auto glanste goed.

Daarna de Finale op groen er op en warempel, een witte auto kan ook glanzen:

IMG_7902.webp

IMG_7903.webp

IMG_7904.webp

Toen de frietjes daarna op waren, auto buiten gezet en met Techwax en M26 de auto afgemaakt.
Uitlaatjes mooi schoongemaakt, bandjes mooi zwart gemaakt, rubbers met Autofinesse gedaan (goed spul!).

En dit is dan het eindresultaat:

IMG_7909.webp

IMG_7910.webp

IMG_7911.webp

IMG_7912.webp

IMG_7913.webp

IMG_7914.webp

IMG_7915.webp

Zo, na 13 uur werken, weer voldaan thuis, vriend ook tevreden en nu lekker aan een drankje !

Op naar de volgende detail...

Gr. Sharif

Die is flink opgeknapt zeg! :cool Was aardig grijs, maar mooi werk afgeleverd. Welk product van AutoFinesse heb je gebruikt voor de rubbers?

Auto ziet er weer heerlijk uit!

Je bedoelt neem ik aan de Revive? Dat is echt wereldspul :love

Ik hoop wel dat je je vriend nu een beetje hebt laten inzien dat een witte A4 schitterend is maar dan wel schoon.... Ik kan er zelf niet helemaal bij dat mensen een auto zo laten versloffen. Ik heb ook niet altijd de tijd maar even je auto afspoelen kost niet zoveel tijd, toch?
Prachtig werk :-)^ Hulde.

Peet

erg netjes! zietter weer super strak uit zeg... Hoe werk jij met die Auto Vinesse trim dressing? ben wel benieuwd...

Prachtige auto, staat hoog op mijn verlanglijstje :ja ! Het is niet het laatste model, maar persoonlijk vind ik het wel de mooiste. Je hebt ook echt een heel mooi resultaat behaald. Hoe zit het met de kleur. Waren hier veel swirls, hologrammen en RDS op te zien of is het een behoorlijk camouflerende kleur? Nogmaals, mooi resultaat :-)^ !

Ziet er weer netjes uit :-)^

Maar ff het volgende :

Sharif zei:
Toen kwamen de velgen aan de beurt. Eerst de banden ontvet, daarna de velgen in de Iron-X gezet en afgespoeld:

IMG_7896.webp

De velgen alleen met Iron-X gedaan????Niet eerst een sopje of een andere velgenreiniger????Want Iron-X is niet bedoeld als velgenreinger!Maar aalleen voor de laatst achtergebleven remstof ( ijzerdeeltjes ).Eigenlijk ook zonde om pure Iron-X hiervoor te gebruiken.En een beetje duur ook op den duur;)

Dit doen mensen heel vaak zie ik op dit forum.. gewoon eerst wassen en dan pas Iron X zoals je zegt idd.
Maar iedereen is daar vrij in, met zijn of haar portomonnee in de hand verder hoor ;-)

Over de detail verder: super!
En dan bedoel ik niet hoe hij altijd onderhouden is, hoe krijg je het zo vies..

Bedankt voor de complimenten.

Eigenaar was zeker blij. :)
En dat is het belangrijkste he.

Toch nog een 14 uur bezig geweest met de auto...