• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4 Avant (2004)

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.586
173
44
Doetinchem
Vandaag heb ik aan een van mijn favoriete auto's mogen werken, een zilvergrijze Audi A4 Avant van 2004

De eigenaar heeft tijdens afgelopen wintersport een beschadiging opgelopen op de motorkap en daar stoorde hij zich toch wel aan, daarnaast had de auto een aantal beschadigingen cq krassen die hem stoorden...

Vanochtende de wagen met de Gilmour foamgun ingefoamed met NXT shampoo, terwijl dit in kon weken heb ik velgen behandeld met Meg's Wheel Brightener en diverse borstels...

De meest storende kras
CIMG0291-border.jpg


Verder was de auto niet extreem vuil, just regular vervuiling
CIMG0296-border.jpg


Nadat ik klaar was met de velgen, heb ik de auto afgespoten met een harde straal en daarna gewassen met NXT en Smart Wax washmitt

De auto niet gedroogd, maar gelijk verder gegaan met kleien, ditmaal de Meg's blauwe klei en Meg's Last Touch om toch wel de vele teerspetters onderaan de portieren en achterschermen te verwijderen...

Toen moest ik naar de Gamma om blauwe tape te halen ;) en toen ik daar van terug kwam had moeders de koffie klaar !

Als eerste heb ik mij bezig gehouden met de problemspots, deze heb ik uiteindelijk gedaan met de Inizio op een Meg's cutting pad icm de Flex, dit gaf een fijn resultaat.

CIMG0297-border.jpg


Daarna de auto in zijn geheel behandeld met de Mezzo icm Meg's polishingpad icm de Flex en daarna heb ik de wagen met een groene LC curved pad icm Dodo Juice Lime Prime behandeld, toen stond hij er zo bij

CIMG0305-border.jpg

CIMG0307-border.jpg

CIMG0308-border.jpg

CIMG0309-border.jpg

CIMG0310-border.jpg


Het was tijd voor de wax :cool: altijd een fijn moment vind ik persoonlijk... Omdat deze wagen licht van kleur is heb ik gekozen om gebruik te maken van mijn Dodo Juice Straight 8 testtube en daarvan heb ik de Light Fantastic soft wax gebruikt, heerlijk waxje moet ik zeggen

Deze heeft een flinke tijd kunnen curen, ondertussen allerlei andere zaken gedaan. Interieur uitzuigen, dashboard afnemen, ramen van binnen en buiten, kunststof verzorgen, banden voorzien van gel, chroom behandeld met All Metal Polish
CIMG0346-border.jpg


Na het afnemen van de wax
CIMG0320-border.jpg

CIMG0321-border.jpg

CIMG0324-border.jpg

CIMG0325-border.jpg

CIMG0329-border.jpg


De wagen maar even op het grasveldje tegenover het huis geparkeerd voor wat fotootjes...
CIMG0337-border.jpg

CIMG0338-border.jpg

CIMG0339-border.jpg

CIMG0341-border.jpg

CIMG0342-border.jpg

CIMG0343-border.jpg

CIMG0345-border.jpg

CIMG0350-border.jpg

CIMG0351-border.jpg


De eigenaar was weer tevreden en heeft gezegd goed voor de wagen te zorgen ;) bedankt voor het lezen / bekijken!
 
Over het algemeen is zilver nou niet echt de meest dankbare kleur, maar deze ziet er weer goed uit :)^
 
Mooi resultaat hoor !

Heb laatst op mijn eigen zilvergrijze Astra ook die Dodo Juice Light Fantastic gebruikt en ben daar zeer over te spreken :)^
Heb je trouwens die kras nog een beetje kunnen maskeren ?

Gr. Arjan
 
voor een zilverkleurige auto een heel mooi resultaat.

wellicht had je voor het laatste beetje kras wat SRP kunnen gebruiken om een en ander op te vullen.
 
Netjes Quincy
is ook wel heel mooie auto ;)

was wetsanden nog optie geweest of was het gewoon goed zo ?
 
@ Cruiser, het is de auto van mijn vrouw d'r collega en die man spreek ik ook vaak door mijn werk, ik houd er dan niet van om de boel te "verdoezelen", what you see is what you get houd ik van ;)

@ Jee, daar ben ik een beetje huiverig voor geworden. Eenmaal bij "vrienden" door de lak gegaan en dat moest ik toen uit eigen zak betalen... tja vrienden noemen ze dat }:)w dus sindsdien ben ik daar wat voorzichtiger mee

@ Tinus, ben ik met je eens. Echter hadden we afgesproken dat ik me zou concentreren op de buitenkant, als service heb ik zijn dash afgenomen en even gestofzuigd
 
Quincy zei:
@ Cruiser, het is de auto van mijn vrouw d'r collega en die man spreek ik ook vaak door mijn werk, ik houd er dan niet van om de boel te "verdoezelen", what you see is what you get houd ik van ;)

kan ik wel mee leven wat je zegt.

maar als je vantevoren aangeeft "de kras is erg diep en niet (helemaal) te verwijderen"dan kan je aangeven dat er nog een mogelijkheid is.

maar nogmaals, er is niks op tegen om je best te doen en de rest te laten voor wat het is!:ja