• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4 Avant Phantomblack

Monty

Detailing rookie
18 jul 2008
10
0
Goedemiddag,

Een tijd weggeweest maar nu ook weer terug. Weliswaar met een andere auto als de vorige keer. Heb onlangs een zwarte Audi A4 van 2010 gekocht.
aan de staat van het voertuig is helemaal niks mis! Maar kan zien dat de vorige eigenaar er vaak mee door de wasstraat is geweest. Het voertuig vertoond in de zon swirls.
Op dit moment staat de auto bij de schadehersteller om m'n spatscherm en achterbumper te laten herstellen van forsere schade. Donderdag komt hij terug en dan wil ik eraan beginnen.

Van mijn vorige Audi een A3 sportback heb ik nog spulletjes over maar moet m'n voorraad weer aanvullen!
Ik wil op onderstaande wijze tewerk gaan... Doe ik dit goed of niet. En vanaf welke moment zou ik moeten gaan werken met een DAP?
Kan die mogelijk eentje lenen om kleine krasjes er nog zelf uit te halen.

Stap 1: de shampoo is op en zoek een goede vervanger. Ik had Meguiars Gold maar vond dit niet zo'n succes. Suggestie?

Stap 2: Ik heb nog een flinke flacon en klei-bar over van Meguiars en ben van plan deze weer te gebruiken.

Stap 3: Poorboys black hole heb ik nog in m'n kastje staan. Zal deze weer gebruiken

Stap 4: Sealer en glaze van Mothers ultimate wax

Stap 5: Carnauba Cleaner Wax

Stap 6 Poorboys natty's paste wax

Graag jullie reactie.

Monty

Welkom! Als shampoo zijn er vele goede shampoos te verkrijgen in de webshop. Mijn favorieten zijn Dodo Juice Born to be Mild of Supernatural.

Monty;n393213 zei:
Stap 1: de shampoo is op en zoek een goede vervanger. Ik had Meguiars Gold maar vond dit niet zo'n succes. Suggestie?

Stap 2: Ik heb nog een flinke flacon en klei-bar over van Meguiars en ben van plan deze weer te gebruiken.

Stap 3: Poorboys black hole heb ik nog in m'n kastje staan. Zal deze weer gebruiken

Stap 4: Sealer en glaze van Mothers ultimate wax

Stap 5: Carnauba Cleaner Wax

Stap 6 Poorboys natty's paste wax

Graag jullie reactie.

Monty

Heb gisteren een DAP-500 op de kop getikt. Nu hij eigendom is kan ik m'n assortiment ook wat uitbreiden.

Als ik bovenstaande stappen nog eens bekijk zal ik het eea moeten aanpassen.

Stap 2: Flacon en klei-bar over van Meguiars

Stap 3: Poorboys SSR 2.5 de zichtbare beschadigingen en krassen met de Dap 500

Stap 4: Poorboys SSR 1 of 2 de gehele auto met de Dap 500 (suggestie)

Stap 5: Poorboys black hole met Dap of handmatig?

Stap 6: Sealer en glaze van Mothers ultimate wax Handmatig aanbrengen

Stap 6 Poorboys natty's paste wax handmatig aanbrengen

Zit alleen nog met de polijst pads

Foamlight orange en Polishing green had ik op het oog alleen weet nog niet welke toepassing en bij welke stap....

Als er delen gespoten zijn, zou ik nog een weekje wachten voordat je met polijsten begint. Dan weet je zeker dat de lak goed uitgehard is.

De black hole zou ik zeker met de DAP aanbrengen op een zwarte pad, werkt veel sneller en dunner dan met de hand. Ik zou de ssr2.5 op oranje doen en daarna 1 op groen, of op wit voor meer glans. Ik heb ook een keer een mooi resultaat gezien van ssr1 op oranje, maar voor de glans kun je de ssr1 nog een keer doen maar dan op wit. De ssr2 heb ik verder nooit gebruikt dus kan ik je helaas niks over zeggen. Gr. Paul

Thnx voor de reactie! Vanmorgen gebeld met Carclean. Deze adviseerde ipv de SSr 1 en 2.5 de triple van Monello. Dit omdat de lak van de Audi te hard zou zijn voor de SSr van PB... Pads zijn geplaatst in de winkelwagen. Wat betreft de lak die nieuw gespoten is? De complete achterbumper laat ik voor wat het is. Wellicht wassen en de klei. Maar polissen lijkt me niet nodig.

Stap 1: de shampoo Poorboys Super Slick en Suds Microfiber handschoen en Monello orange Towel

Stap 2: Flacon en klei-bar van Meguiars

Stap 3: Poorboys SSR 2.0 de gehele auto eerst met de Dap 500 en Oranje pad

Stap 4: Poorboys SSR 1 de gehele auto met de Dap 500 Witte pad

Stap 5: Poorboys black hole handmatig met Monello handpads/ Heb ook nog een Zwarte pad

Stap 6: Poorboys Pure Sealent EX-P Handmatig aanbrengen met Monello handpads

Stap 6 Poorboys natty's paste wax handmatig aanbrengen voor de finish Monello handpads

Zojuist een aanvulling besteld bij Carclean. Ergens begin volgende week de Audi onder handen nemen. Alhoewel ik nog een beetje sceptisch ben om voor een beginner de Audi onder handen te nemen....

Vandaag de Audi gedaan volgens het bovengenoemde stappenplan. Moet zeggen ben kapot.... Jeetje wat een arbeid en toch nog niet helemaal tevreden. Zo heb ik er een aantal krasje niet uitgekregen... Had van elke stap foto's gemaakt... Maar krijg ze niet op deze pagina?
M'n verwachting was mss ook wel wat hoger. M'n A3 was voor mijn gevoel mooier geworden dan m'n huidige A4....

VAG lakken zijn nu eenmaal erg hard, en echt een correctie zul je met de hand ook moeielijk gaan krijgen,
De foto's kun je het best even uploaden via tinypic.com en de link hier plaatsen tussen [ IMG]http : / / link[ /IMG]

Laatst bewerkt door een moderator:
Audi en hoge verwachtingen...heb het ook meegemaakt. Enkel met wol en ultimate compound heb ik een mooi resultaat gehaald met krassen en imperfecties op mijn ex-A4. Wat heb je gebruikt? Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ik heb deze stappen doorlopen:

[FONT=arial !important]Stap 1: de shampoo Poorboys Super Slick en Suds Microfiber handschoen en Monello orange Towel[/FONT]

[FONT=arial !important]Stap 2: Flacon en klei-bar van Meguiars [/FONT]

[FONT=arial !important]Stap 3: Poorboys SSR 2.0 de gehele auto eerst met de Dap 500 en Oranje pad [/FONT]

[FONT=arial !important]Stap 4: Poorboys SSR 1 de gehele auto met de Dap 500 Witte pad [/FONT]

[FONT=arial !important]Stap 5: Poorboys black hole handmatig met Monello handpad[/FONT]

Stap 6: Poorboys Pure Sealent EX-P Handmatig aanbrengen met Monello handpad

Moet nog door naar: 7

[FONT=arial !important]Stap 7: Poorboys natty's paste wax handmatig aanbrengen voor de finish door Monello handpad

zie pics:
[/FONT]

http://tinypic.com/4dulplw9[FONT=arial !important]​

Even sorteren van oud naar nieuw. Sommige foto's staan op z'n op. Door aan te klikken komen ze wel recht in beeld.
[/FONT]

heb het hele forum al doorgespit. Krijg alleen het juiste topic niet meer gevonden? Heb iemand bezig gezien met een Audi A8 / S8 kleur blauw als ik mijn niet vergis. Zitten 20" org wielen onder combi gespoten en gepolijst.
Wil graag even teruglezen hoe hij die aangepakt heeft. Zag er namelijk oa van dat rood roze vloeistof overheen lopen. iemand?