• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

New Car Treatment Audi A6 avant 2019

rdb

Detailing chief
17 aug 2010
39
75
Een maandje terug mocht ik de opvolger van m'n A6 avant C7 gaan ophalen, het ontbrak me echter op dat moment de tijd om hem van een goede behandeling te voorzien.
De wagen was door de dealer 'leverklaar' gemaakt , ik was al blij dat er geen carwash swirls te zien waren maar echt netjes was ie toch niet, hier en daar zat er nog wat transportwax tussen de vensteromlijstingen en bumperranden...
Ik had de wagen simpelweg voorzien van een laagje Gyon Washcoat en ik hield hem bij met beadmaker ( topproduct ! ) in afwachting van een moment tijd om hem deftig onder handen te nemen... gisterenmorgen en vandaag verlof dus ideaal om me even er op te gooien... de wagen heeft intussen net geen 5000km op de teller en begin van de week een kleine 1000km Duitse autobahn km's achter de kiezen, ideaal dus om de paardjes even de vrije loop te laten met als gevolg dat er nogal wat lijkjes op de voorkant vastzaten...

fnd62x.jpg



Gisteren dus gestart als volgt :

- voorkant goed ingespoten met Nanolex insect remover , daarna ingefoamd met Nanolex prewash
- velgen met monello non ferro en met velgenborstels netjes proper gemaakt
- afgespoten en hij zag er dan al een stuk netter uit.
- ik merkte nog geen teer of ander spul maar toch maar eens met een milde Gyon klei ( met Gyon clay lube ) een rondje gedaan maar veel kwam er niet van af .
- netjes gewassen met emmertje met DD born to by mild shampoo.
- na het drogen alles netjes afgeplakt en de hele wagen een polijstbeurtje met de Festool rotary op een zwarte pad met Menzerna 3800
- daarna de hele wagen heel goed ontvet met Nanolex EX
- de lak heb ik een Nanolex Si Shield laagje gegeven , volgende week komt er dan nog na de wasbeurt een laagje SI finish op om bij te houden.
- kunststof heb ik behandeld met Gyon trim , een vrij hels werkje aan die bumpers was dat...
- Velgen ( niet gedemonteerd , dus niet 100% gedaan ) voorzien van een laagje Si Shield ook , wanneer eind dit jaar de winterset er op gaat ga ik ze dan eens een volledige behandeling geven. Bandjes voorzien van een laagje Gyon tire
- Glas netjes gereinigd met Nanolex glass cleaner en nog een eindlaagje beadmaker ( was me goed bevallen dus... )

Qua interieur,... tja , mijn vorige 4 Audi's hadden steevast een beige / lichtkleurig interieur , ik wou dus eens iets anders maar ik weet nu al dat zwart de hel gaat zijn ivm met m'n vroegere interieurs... na maandje was het al een en al stof en vette vingers... touch screens , mooi als je het veel proper maakt...

Alcantara voorzichtig gestofzuigd, leder gereinigd ( incl stuur ) met Dodo cleaner en nadien sealant opgezet.
Dashboard netjes gemaakt met Soft99 wash mist ( heel goed spul dit ! ) samen met microfiber madness doeken.

Al bij al een behoorlijke klus waar ik toch bijna 1.5 dag aan heb gewerkt ( met nu en dan eens een stopje , ik kan alles netjes binnen in de garage doen ) maar best tevreden met het resultaat, heel mooie diepe glans en spiegelgladde lak.

a4y3a8.jpg


2cr0nsp.jpg


24l0gh3.jpg


2ed4nxu.jpg


a3ywk1.jpg


35chhdi.jpg


295sobq.jpg


25s36sz.jpg


en nog wat interieur plaatjes :

t70unp.jpg


vs05eo.jpg


akvqsw.jpg


nf095v.jpg


o907ye.jpg
 
Mooi resultaat! Waarom heb je gekozen om 1staps te polijsten met een rotary ipv een DA?

Persoonlijk vind ik het vorige model mooier, maar dat is een kwestie van smaak.

Weet jij of dit model ook leverbaar is met normale uitlaten?
 
  • Leuk
Reactions: rdb
Wat een vliegenkerkhof zeg.
Mooi opgeknapt en een fraai interieur heb je daar. Top !
 
  • Leuk
Reactions: rdb
Mooi resultaat! Waarom heb je gekozen om 1staps te polijsten met een rotary ipv een DA?

Persoonlijk vind ik het vorige model mooier, maar dat is een kwestie van smaak.

Weet jij of dit model ook leverbaar is met normale uitlaten?

Ik heb geen DA machine , maar ik heb nog nooit geen problemen ervaren om een goed resultaat te krijgen met een rotary ( hobbymatig hou ik me graag bezig met schrijnwerk en ik heb al jaren een festool rotary vandaar ) , zeker op harde Audi lakken is naar mijn gevoel geen enkel probleem om perfect hologram vrij te finishen met een rotary, een zwarte sholl pad samen met Menzena super finish , op vrij lage snelheid kun je heel mooi resultaat halen .

Vorig model was idd ook een mooie wagen, ik heb er twee van gehad ( toen ie pas uit was en daarna nog een facelift ) , ik heb beiden tot ruim 200.000km gereden en toen ik deze nieuwe ben gaan testrijden was ik onmiddellijk om , de vorige waren prettige wagens maar deze doet daar nog een trapje bovenop , rijgedrag, wegligging , stuurgevoel... alles is toch terug nog wat beter... deze week ritjes in Duitsland , cruisen aan 180 - 190 en die wagen kleeft werkelijk op de weg in alle stilte...
Uitlaten zijn idd jammer, maar dat kun je oplossen door een S6 te kopen :) , maar er zullen wel aftermarket oplossingen komen dat wel , alhoewel ik er me persoonlijk niet aan stoor... binnen een paar jaar zul je veel auto's zonder uitlaten gaan zien denk ik...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jansen
Heeft er iemand trouwens ideeen wat je kunt doen om die hoogglans lak stukken tussen de zijruiten te behandelen ? Daar komen swirls op als je er nog maar naar kijkt ... ik had deze met een handpadje netjes gepolijst en dan voorzien van een laagje Shield maar dat was een dikke tegenvaller... sloeg kompleet om in een witte matte waas ... ik heb deze machinaal terug weggekregen maar durf niet direct iets anders er op zetten nu...
 
Ik heb die van mij in de coating gezet..
nu geen last meer van krassen door dameshandjes die het maar niet leren om de deur op een andere manier te sluiten...
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Als er een waas verschijnt, dan is er niet goed ontvet.

Onderstaand stukje staat bij de Nanolex Si3D maar het geldt ook voor de SiShield.

Uiteraard is een goede voorbereiding cruciaal door het lakwerk na het wassen een kleibehandeling te geven en daarna te polijsten of een paintcleaner te gebruiken. Vervolgens dienst er ontvet te worden met Nanolex EX en daarna de Si3D aan te brengen. Indien er niet goed ontvet wordt zal Si3D grijzig worden of zal er een waas ontstaan
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Als er een waas verschijnt, dan is er niet goed ontvet.

Onderstaand stukje staat bij de Nanolex Si3D maar het geldt ook voor de SiShield.
Is vreemd, ik ben 100% zeker dat ik heel goed heb ontvet, ik weet dat dit heel belangrijk is bij een coating. Ik doe daarom ook steeds 2 x een rondje om zeker te zijn dat alles ontvet is... nanolex Ex gebruikt om te ontvetten...
 
Dikke wagen en strak eindresultaat:cool: Veel rij en poetsplezier er mee maar dat komt vast wel goed haha;)
 
  • Leuk
Reactions: rdb
Ik heb die van mij in de coating gezet..
nu geen last meer van krassen door dameshandjes die het maar niet leren om de deur op een andere manier te sluiten...

Dat klinkt als een dame met ruwe handen, dame niet toevallig werkzaam als bouwvakker of als stratenmaker? ;)
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Het kan zijn dat het ongelakte kunststof dieper in de poriën toch nog vervuiling had? (Wat dan ook)

Een waas duidt meestal op een slechte hechting.
 
  • Leuk
Reactions: rdb