• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4 B5 avant 2000 SANTORIN BLUE PEARL !

Mooie auto!!!

Voorzover je het nog niet doet kan je een schat aan Audi informatie vinden om het Audi-forum is echt heeeel veeeel kennis aanwezig!
Kijk er maar eens rond. http://www.audiforum.nl

Enne wat die kleur betreft??? gelukkig geen grijze of zwarte die mensen lopen altijd zo lang op parkeerplaatsen te zoeken :ja
 
Ik vind op een Audi A4 B5 deze RS velgen het mooiste staan,

http://www.mdracing.co.uk/downloads_press_photos.asp

Het is maar een tip! :ja
 
heren :D,

Alweer even stil van mijn kant , tis ook redelijk rustig door het vreselijke weer , en een 2de auto in de garage die het ook niet verdiend om constant buiten te staan , beetje om en om dus :D

Afgelopen week de A4 weer gewassen en een wat uitgerbeidere beurt gegeven zodat we weer een stapje dichterbij perfectie komen.

Alle sponningen en inslagen schoongemaakt en in de wax gezet , dashboard en deurpanelen echt even goed aangepakt, porieen waren redelijk vervuild en zo kreeg je een wat fletse gloed , nu inmiddels voor de 2e keer behandeld en het is bijna zoals het hoort.

buitenom al het zwarte kunstof etc behandeld en de lak in de M16 gezet , het is en blijft wel mijn favoriet ookal is het maar sinds kort , hij geeft betere resultaten dan veel duurdere soorten die we in het verleden hebben getest de kleur en glans is echt verblindend.

Toen kon ik het niet laten om achterin toch een composet te plaatsen , ik wou geen subwoofer maar wel flink laag die oplossing lag klaar in de vorm van een Dynaudio gt240 mk2 set , vanuit mijn vorige auto , subliem en netjes weggewerkt achter het orginele paneel .
als er iets is wat ik wil behouden is het de OEM looks.

Ik heb besloten de standaard wielen opnieuw te spuiten , je ziet ze niet veel en staan hem goed , komende zomer misschien een set 17inch , dat worden toch echt de Avus wielen , voor mij niks anders hoor;)

Auto wordt dagelijks gebruikt en bijgehouden :D beter zal die het niet meer krijgen en heeft ie het nooit gehad , ben er erg blij mee.

Binnekort weer even wat foto`s , het weer en de ruimte hier lenen zich er op moment niet echt voor om uitgebreid verslag te doen , alhoewel , plaats vandeweek wel wat beadingshots ;)

au revoir
 
Je zou de Poorboys Natty's Blue eens moeten zien schitteren op deze lak, de M16 wordt bij mij nog nauwelijks gebruikt :-"
 
hahaha , heb ik , gebruik ik ;)

De blue is een supermooie wax , evenals white en red die hier ook staan en gebruikt worden maar ik vind de duurzaamheid niet zo goed als de m16 .

Het is ook takkeweer en er ligt zout op de wegen , dat is de reden dat ik een long lasting wax erop wou hebben.

Eerste keer issie in de white gezet , ook heel erg mooi hoor !

En ondanks alle kritieken op de m16 vind ik hem geweldig werken en een must have , dat kan als mening beschouwd worden maar ik ben er heel erg tevreden mee en lovend over.

Btw , heb jij een mooi shot van de blue op inky blue?
 
ZO .... `t was alweer even stil wat betreft de voortgang dus even een update.

Op detailgebied niet veel nieuws behalve dat bijna het hele interieur eruit geweest is , alle plastic delen, om een paar dingetjes in te kunnen bouwen ..........................audio.
Meteen alles goed schoongemaakt tussen onder en achter ;)

Het is geen detailwerk maar wel onderdeel van het project dus ik post hier wat fototjes en een lijstje van de spullen die erin gegaan zijn.

Alpine 7998r headunit (the bigface)
Soundstream Tarantula (the chrome one) 5 kanaals versterker
Phase-Linear Aliante "10 woofer
Dynaudio GT 240mk2 16,5cm composet voorin
Morel Dotech 4 10cm composet achterin
35mm2 voeding en massa
Parrot 3200LS carkit in de middenarmsteun
Monster Cable powerplus 3 luidspreker kabels
Monster Cable Accutrip zekeringautomaat

Ik heb alles zoveel mogelijk OEM style ingebouwd , met uitzondering van de composet in de voordeuren.
Die moest ik aanpassen met mdf ringen en polyester , maar geen opzichtige uitpuilende speakers.
Een A4 is een verschrikkelijke auto om een goed geluid uit te krijgen wat betreft de deuren , maar het is gelukt !

hieronder even een tip van de sluier, de rest komt eraan.

7998r.jpg


IMG_6647.jpg


IMG_6643.jpg


IMG_6636.jpg


tarantula.jpg


ps. het kaartenvak is ook netjes bekleed ;)
 
Vind het erg knap gemaakt, maar niet mijn ding. Ik hou meer van origineel. Via Ebay is het vrij gemakkelijk om aan een Bose set te komen voor dit type A4, met een mooie originele headunit erbij is het helemaal af.

Maar nogmaals: wel erg knap gemaakt!
 
Bedankt!:-b en ik snap je punt Paulus , had ook liever alles achter orginele panelen gebouwd maar zoals ik al zei is dat gewoon onmogelijk , er zitten standaard 10cmspeakers in de voordeuren :S echt slecht.
Bedenk even dat de Bose speakers welliswaar buitenmaat 10 hebben maar het conusje is veel kleiner!

Daar komt dus nooit een mooi mid of kicklaag uit, en dan hebben we nog de sub die erbij zit.........sorry maar daar wil ik niet naar luisteren , dat is geen geluid , het is een kwestie van smaak maar nooit die van een muziekliehebber geweest , je zou toch verwachten dat je voor de hoge optieprijs mooi spul krijgt , vind ik eigenlijk niet kunnen.

De B&O set klinkt al beter , maar das weer een nieuwer type, en helaas ook hier weer een hoop fancy tweetrtjes die uitschuiven etc maar geen plaatsing en detail.

Wat de radio betreft , een naviplus is mooi , dat was ook een van de mogelijkheden die ik heb overdacht maar daar moet weer een processor aan om fatsoenlijk een versterker aan te sturen , een prijskaartje wat gewoonweg niet te verantwoorden is.

Ik heb de soundstage nu bijna ter hoogte van de grille , en breder als de spiegels ! er is geen enkele fabrikant die dat als optie levert.

Mijn uitgangspunt is geweest om dat te bereiken , en dat is gelukt .

Ik ben een heel verwende audio en muziekfreak , de auto is mijn andere hobby , dit is nu mooi gecombineerd :)

Vat het niet op als een aanval hoor !
 
De Bose set die Audi leverde voor dit type A4 heeft een subwoofer in de kofferbak!

Schema van de Bose speakers in de A4:

XKKSR.png


Je hebt een speciale versterker tussen de headunit en de speakers bij de Bose.

In mijn A1 heb ik ook Bose, zit een fantastisch geluid in!

tGAsv.jpg


Maar ik snap je punt en voel mij niet aangevallen hoor :cool: Vind het zoals ik al eerder zei erg knap gemaakt!