• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4 Cabrio MY.03:"tough as glass!"

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.505
198
44
Zondag stond er een blauwe A4 Cabrio op het program.
De lak was (ooit) metallic maar dat was na 6 jaar krasstraat niet meer te zien. :-&

We kwamen er echter achter dat deze lak niet zomaar hard was maar echt loei en loeihard.
Na 6 hits met wool en M105 Ultra Cut Compound waren de diepere swirls nog steeds niet helemaal weg.
Echt zeer frustrerend. Ik heb nog wel een orange light cutting geprobeerd alleen komt er dan meer polijstmiddel elders op de auto dan waar het moet...

Begonnen met wool en Menzerna Intensive Polish maar later naar Meguiar's M105 gestapt omdat die meer "cut" heeft.
De IP was echt niet sterk genoeg. Ook even een testje gedaan met de Meguiar's M205 of die net zo mooi finisht als de Final Finish en JA dat doet ie!

Plan de Campagne:
[*]Velgen met Wheel Brightner 1:4 i.c.m. diverse borstels
[*]Gewassen met Shampoo Plus en washmitt/droogdoek
[*]Kleien met Meguiar's Pro Mild Clay & Last Touch 1:1
[*]Gepolijst met: -So1o Light Wool
-Orange Light Cutting 6.5" & hand pad
-Kompressor White Polishing
-Kompressor Black Finishing
-Meguiar's Soft Buff 2.0 Finishing
-Meguiar's M86 So1o Cream
-Meguiar's M105 Ultra Cut Compound
-Menzerna Intensive Polish
-Menzerna Final Finish
-Poorboy's SSR2.5
-Poorboy's Professional Polish
[*]Voeden met Poorboy's Black Hole
[*]Gewaxed met Collinite 845 Insultator Wax
[*]Getopped met Poorboy's Natty's Blue
[*]Velgen gewaxed met CG Wheelguard
[*]Glaswerk met Meguiar's Pro Glass Cleaner & Even Coat & Mint Merkin
[*]Interieur met Extractor
[*]Leer gereinigd met Meguiar's APC en voeden met Poorboy's Leatherstuff
[*]Kunststof interieur met Poorboy's Natural Look
[*]Kunststof exterieur met Poorboy's Trim Restorer
[*]Bandjes met Wolfgang Black Diamond gel
[*]Kap gereinigd met Meguiar's APC & RagTopp Cleaner
[*]Kap geimpregneerd met RagTop Protectant (2 laagjes)

Genoeg text, plaatjes willen we zien Dennis! :|~*

Voor:
audicabrio01.jpg

audicabrio02.jpg


Hoe bedoel je, glans=weg...
audicabrio03.jpg

audicabrio04.jpg

audicabrio05.jpg

audicabrio10.jpg

audicabrio11.jpg

audicabrio14.jpg

audicabrio15.jpg

audicabrio16.jpg

audicabrio17.jpg

audicabrio18.jpg

audicabrio19.jpg



Interieur voor:
audicabrio06.jpg

audicabrio07.jpg

audicabrio08.jpg

audicabrio09.jpg


Met het kleien kwam er aardig wat vanaf, waar vuil zit, zit geen glans! :idee
audicabrio12.jpg

audicabrio13.jpg


Lakdikte motorkap, denk overgespoten was ook veel beter te polijsten dan de rest.
audicabrio20.jpg


Rest lekker dik in de lak:
audicabrio21.jpg

audicabrio22.jpg


SwirlWalhalla:
audicabrio23.jpg

audicabrio24.jpg


Motorkap voor (dit viel nog mee)
audicabrio25.jpg


Na
audicabrio26.jpg


Ben lekker aan het werk:
audicabrio27.jpg

audicabrio28.jpg

audicabrio38.jpg


Adrie ook:
audicabrio29.jpg

Houdt de Brinkmann hoog!
audicabrio30.jpg

audicabrio35.jpg

audicabrio36.jpg



De gang naar de Padwasher werd vaak gemaakt, met wol kan je na 3-4 hits spoelen:
audicabrio31.jpg


Bovenste randje meepakken
audicabrio32.jpg


Reflectie kwam weer terug:
audicabrio33.jpg

audicabrio34.jpg


50/50:
audicabrio37.jpg

niet zo scherp helaas maar goed te zien hoe dof de lak wel niet was: (dit was na wool en M105 5 hits)
audicabrio39.jpg


Foam on a Stick: erg handig!
audicabrio40.jpg


Extractor inhoud:
audicabrio41.jpg


Dit kwam van het leer af na alleen de APC al:
audicabrio78.jpg

audicabrio79.jpg


Interieur na:
audicabrio59.jpg

audicabrio60.jpg

audicabrio61.jpg

audicabrio62.jpg

audicabrio63.jpg


Na:
audicabrio44.jpg

audicabrio45.jpg

audicabrio46.jpg

audicabrio47.jpg

audicabrio48.jpg

audicabrio49.jpg

audicabrio50.jpg

audicabrio51.jpg

audicabrio52.jpg

audicabrio53.jpg

audicabrio54.jpg

audicabrio55.jpg

audicabrio56.jpg

audicabrio57.jpg

audicabrio58.jpg

audicabrio64.jpg

audicabrio65.jpg

audicabrio66.jpg

audicabrio67.jpg

audicabrio68.jpg

audicabrio69.jpg

audicabrio70.jpg

audicabrio71.jpg

audicabrio72.jpg

audicabrio73.jpg

audicabrio74.jpg

audicabrio75.jpg

audicabrio76.jpg

audicabrio77.jpg

audicabrio80.jpg

audicabrio81.jpg

audicabrio82.jpg


Uiteraard een giga verschil maar ik had er liever meer uit gekregen maar daarvoor is de dag helaas tekort.

Bedankt voor kijken :)^
 
Wat een ontzettende bullebak om aan te werken zeg! 6 hits op wool met m105! :eek: Hoeveel lak had je nog over na afloop?

En wat ik me dan afvraag, als die lak zo ontzettend hard is, hoe komen die swirls er dan zo veel in?
 
Het is vaak een misvatting dat een harde lak minder swirls kan krijgen, het duurt misschien iets langer voordat ze er in zitten, maar ze zijn er ook moelijker uit te krijgen. 8o
Deze auto ging in de afgelopen 6 jaat altijd door dezelfde wasstraat (in dit geval echt KRASstraat!) als ik het goed begrepen heb, bijna om de 2 weken, dat was duidelijk te zien, er zaten op bepaalde plaatsen echt rechte krassen in van de borstels 8o Echt vreselijk om te zien :-& Dit waren geen swirls meer... maar gewoon wasstraatkrasjes
Als nu nog niet duidelijk is dat een wastraat krast, dan weet ik het ook niet meer :weetniet
 
Mooi mooi mooi! Echt waar weer een zeer net resultaat. Wel grappig, ik zit me de afgelopen week een beetje in te lezen over het gebruik van de 105 en 205 en welke pads je daarvoor het beste kan gebruiken, uitgerekend dit topic wordt er al mooi verslag van gedaan over het gebruik. Hulde mannen!
 
Ziet er weer goed uit. Bewijst maar weer hoe slecht de wasstraat is. Heb je de rode solo wool pad geprobeerd? En ben je bekend met de Kevin Brown method?? Hierdoor heb je net wat meer cut met M105/M205. Staat genoeg info over op Autopia.
 
goed gedaan op die k$tlak, want daar is geen doorkomen aan...:|~*

Mooi resultaat en zo zie je maar weer dat een combi van producten en toepassingen pas het resultaat brengt.
 
Mooie detail mannen, maar zo te zien viel het niet meer onder swirls, maar gewoon onder krassen! Zeker omdat ze in de schaduw ook gewoon te zien zijn.

Welke woolpads hebben jullie? Hier kon wel een heavy cut wool pad op denk ik.
 
We hebben niet de rode woolpad geprobeerd. Probleem was dat de light cutting al aardige marring achterliet. En mijn ervaring met de heavy is dat het niet echt denderend veel scheelt, hooguit een pass (max2).
Deze lak was gewoon veel harder dan welke audi dan ook welke ik ooit gedaan heb. Volgende keer de W4000 maar meenemen om die eens een gooi te geven. Ook de double-sided wool pad heb ik nog van Meg's, ook volgende keer maar meenemen hehehe.
Jammer dat ik mijn blik Commandant niet bij me had :p
 
stimpy, dibbuz, petje af ziet er onwijs goed uit, zo te zien heel veel werk maar de eigenaar zal best een gat in de lucht gesprongen zijn.

P.S. bekende locatie waat jullie de auto hebben gepoetst, rij er elke dag langs, ik werk er een straat verderop...

Grtz DoDo.
 
Prachtige auto, jammer dat ie niet van mij is. Blijkbaar geen lak voor de ongeoefende beginner ...... Maar hij ziet er weer prachtig uit! :)^