• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4 cabrio Uni Wit

Nutske

Detailing chief
24 nov 2008
140
93
35
As, België
Afgelopen week een Audi A4 van 2009 voorgeschoteld gekregen voor een lakcorrectie en lakbescherming met een behandeling voor het stoffen dak ,

bij aankomst de wagen in de foam gezet (monello artico magico) de vliegroest voor de eerste keer aangepakt met non ferro en grondig gewassen


conv_2258.jpg



Veel last van vliegroest .. zoals je dit wel laat zien :
conv_2259.jpg



na het wassen ,

- allereerst het dak gereinigd , mits deze niet zwaar vervuild was hebben we dit met zuiver water kunnen zuiver spuiten en een vochtige doek voldoende kunnen reinigen, even een roller voor haren af te nemen erover gehaald en dan behandeld met Gyeon Fabric Coat , dit een nacht
laten drogen, en moest het toch even testen ;) :

conv_2264.jpg


daarna :
- de lak geclayed met dodo's clay lube en de supernatural medium clay ,
- na een testspot gedaan te hebben bleek de lak aan de harde kant (typisch audi) en is er gekozen voor de Rupes Bigfoot 21 mm met de
Rupes MF cutting pad met Zephir coarse,
- voor te finished dezelfde 21 met de witte rupes pad en de Zephir Fine,
- een DAP900 V2 met een kleine backing plate en een gele pad sprong bij voor de moeilijkere plekjes


Voor :
conv_2260.jpg


Na:
conv_2261.jpg


Voor :
conv_2262.jpg


Na:
conv_2263.jpg


als bescherming is er gekozen voor Gyeon PRIME, eerst twee rondjes PREP en dan twee lagen PRIME aangebracht (twee uur tussen)
24 uur hierna Gyeon CURE aangebracht, de trims behandeld met Autofinesse Revive, en de uitlaten met Autofinesse mercury metal polish

eindresultaten (en ja, er liggen twee verchillende soorten velgen op, hij is van plan om een hele set te laten opmaken , zoals de voorste die erop liggen) :

conv_2265.jpg


conv_2266.jpg


conv_2267.jpg


conv_2268.jpg
 
Hey Nutske,

Zoooooowww. Netjes hoor!

De close-up foto van de kont (van de auto :p) liet mij gelijk denken: '' Wauw, een witte auto met zo'n reflectie?! ''

Ik ga gelijk even wat meer lezen over andere producten van Gyeon. Ken en gebruik er 2, ga even verdiepen in de anderen.


Goed bezig!


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Nutske
Mooi werk... En idd heel mooi die reflectie op die foto!

ik zou alleen de auto eerst wassen voor dat ik de non ferro gebruik ;)
 
Nette detail idd ,blijven die Rupes mf pads een beetje heel en wat voor machinestand gebruik jij?
Ik zit eraan te denken om de Blauwe variant voor mijn mini te kopen en de finish doe ik dan wel met foam.
 
Die mf pad deed het super bij mij :) ik gebruik 2 om product te spreiden en dan 5 om te corrigeren :) top !
De blauwe coarse pad is ook zeer goed en heel hard vind ik ivm andere cutting pads .. Vraag me eigenlijk af of de werking van die blauwe pad het beter zou doen op de DAP dan een andere.. En of dat uberhaupt wel aan te raden is .. ?