• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4

SjefkeNL

Detailing addict
11 mrt 2012
277
65
33
Voor (Ofnja, na het wassen :))
Geennaam.webp

Geennaam1.webp

Geennaam2.webp

Vorige week vrijdag ben ik begonnen met de velgen

Velgen heb ik eerst gewassen, daarna met Iron-x ingespoten!
Deed goed zijn werk, ik gebruikte het voor de eerste keer :-&
Daarna goed droog gemaakt en Wheelwax aangebracht, wat een werk 4x 20 spaaks! 8o
Ik had bij de eerste velg eerst alle spaken gedaan, maar voordat ik bij de laatste spaak was, was de wax al poeder achtig geworden, oeps! Heeft dit effect op de werking?
Toch mijn hele vrije dag bezig geweest met de velgen.
Iron-x aan het werk
velgen2.webp

Voor & Na
velgen.webp

Gisteren middag was de rest aan de beurt!

- Auto gewassen met 2 emmers en de Motherwax Wash Mitt
- Gedroogd
- Iron-x
- Afgespoten
- Mothers wax Kleiset
Voor het eerst klei gebruikt en wat is dat toch fijn! de zwarten punten (teer?) die rondom mijn auto zaten gingen er makkelijk af.
Alleen mijn detailers spray is wel al voor 3 kwart leeg (473ml fles) ging toch wel iets sneller dan ik dacht, of ik gebruik te veel.
- Paintcleaner er over (Mothers Wax - Pre-Wax Cleane )
Na de klei en de paintcleaner voelde mijn auto erg glad aan + hij glimde al meer dan die ooit heeft gedaan :love
- Sealer & Glaze (Mothers Wax - Sealer & Glaze)
En tot slot nog een waxx er over heen :) (Mothers Wax -FX SynWax)
Uit eindelijk was het al half 9, dus ik moest in de schemering mijn wax afnemen :)
Vandaag waren er toch wat kleine plekjes waar ik niet goed met de doek langs ben geweest, ook al had ik de auto 2x nagelopen.
Verder vandaag de ramen goed schoon gemaakt en met Rain-x ingesmeerd!

Genoeg gepraat, tijd voor foto's dat is namelijk het belangrijkst!
Geennaam4.webp

Geennaam5.webp

Geennaam5-1.webp

Geennaam7.webp

Geennaam6.webp

Ik ben zeer tevreden met het resultaat, hij is namelijk al mooier dan de vorige keer.
Het kan natuurlijk nog stukken beter, maar dat komt nog wel, Dit was eigenlijk ook pas de 1e keer dat die een full detail beurt kreeg.
Een dap + polijst middelen staat inmiddels op mijn verlanglijst, die gaat er binnenkort ook wel komen.:jippie

Groetjes ;)

ziet er zeer goed uit , mooi resultaat behaald met de hand :-)^
van zodra je met de dap begint zal het nog wel een stuk beter gaan
grtz johan

btw mooie velgen

Mooie wagen en mooie velgen:ja ik zou het geduld niet kunnen opbrengen om deze velgen uitgebreid onder handen te nemen.
Dat is ook een reden dat ik weer ben overgestapt op 5 spaaks. De wheelwax zal wel te lang gecured hebben dan, beetje lastig uitbuffen is mijn ervaring dan.

Ik denk dat als je een dap hebt dat het resultaat nog beter zal zijn.

mooie auto, mooi resultaat!

heb je volgens mij wel eens in oss zien rijden! die velgen springen er echt uit!

Mooie wagen en die prachtige velgen maken het helemaal af! Dat de Wheelwax reeds tot poeder was opgedroogd maakt niet uit voor de werking, wel voor het uitpoetsen...... Misschien toch eens een cone overwegen voor op de (accu-)boormachine. Werkt iets vlotter.

tamer zei:
Mooie wagen en mooie velgen:ja ik zou het geduld niet kunnen opbrengen om deze velgen uitgebreid onder handen te nemen.
Dat is ook een reden dat ik weer ben overgestapt op 5 spaaks. De wheelwax zal wel te lang gecured hebben dan, beetje lastig uitbuffen is mijn ervaring dan.

Ik denk dat als je een dap hebt dat het resultaat nog beter zal zijn.

Ik heb totaal geen geduld, mja als je er 1 af hebt, kan je niet de andere 3 niet doen! + Ik had een mooie dag vrij dus toch maar door gezet.
Deze velgen zaten er al onder toen ik hem kocht.
Helaas zijn ze behoorlijk beschadigt anders had ik wel andere gekocht, maar nu kan ik er niet veel meer voor krijgen.
Aan de ene kant vind ik ze wel erg mooi, maar aan de andere kant doen ze me te vaak een aan bmw denken :-/ vraag me niet waarom. (ik ben geen bmw fan ;-p )

l-roy zei:
mooie auto, mooi resultaat!

heb je volgens mij wel eens in oss zien rijden! die velgen springen er echt uit!
Dat kan zeker, woon zelf in berghem dus vaak in oss te vinden ;)