• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Audi A5 Sline

opel lover

Detailing addict
5 okt 2013
146
60
56
Afgelopen dagen een mooie Audi A5 bjr 2012 mogen detailen, pracht auto zo'n A5


20160506_162954.jpg
20160506_163037.jpg
20160506_163049.jpg
20160506_163101.jpg
20160506_163226.jpg
20160506_163137.jpg
20160507_124157.jpg
20160507_124203.jpg
20160507_125701.jpg
20160507_125712.jpg
20160507_125722.jpg
20160507_125731.jpg
20160507_125752.jpg
20160507_125807.jpg
20160507_125815.jpg
20160507_125824.jpg
20160507_125833.jpg
20160507_125848.jpg


Ik zal hier de stappen die ik genomen heb kort beschrijven :
Velgen schoongemaakt met monello non ferro en daarna nog eens met chemical guys diablo 2e ronde schoongemaakt waarna voorzien van poorboys wheelwax.
De uitlaat heb ik met mothers mag en aluminium gepolijst, de randen zelfs met 3000 grid waterproof i.c.m de mothers !!
Na het wassen en kleien van de wagen deze gepolijst met monello veloce op geel, sommige plaatsen wel 3 hits moeten geven met de dap 900. Daarna afgewerkt met raffini op wit en finale op wit. De audi lak was wel zeeeeer hard ;)
De motor ruimte schoon gemaakt met chemical guys ecosmart, kunstof heeft een laagje autoglym rubber en vinyl care.
De lak gevoed met poorboys blackhole en wax colinite 845 erop gezet.
Bandjes tenslotte zwart gemaakt meguiars gold class.
 
Laatst bewerkt:
Mooi resultaat!
wat ik me wel afvraag (kan stomme vraag zijn):
waarom black hole gebruiken op een gepolijste wagen en daar nog eens een wax over zetten?
Mij lijkt dat een overbodige stap, die black hole?
Of het moet zijn dat je nog defecten had die je zo wil maskeren? o_O
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Mooi resultaat!
wat ik me wel afvraag (kan stomme vraag zijn):
waarom black hole gebruiken op een gepolijste wagen en daar nog eens een wax over zetten?
Mij lijkt dat een overbodige stap, die black hole?
Of het moet zijn dat je nog defecten had die je zo wil maskeren? o_O

Hmmmm vreemde vraag, een glaze zoals blackhole moet mijn inziens altijd worden getopt met een sealant of wax ;). De glaze is bedoeld om na het polijsten de lak (open poriën) te voeden.;)
 
Ik denk dat je @PeterS niet goed begrijpt.
Hij vraagt zich af waarom je überhaubt een glaze gebruikt, na een goede polijstbeurt is dit meestal een overbodige stap.
Dat een glaze moet worden afgesloten door een LSP weet hij ook wel denk ik gezien zijn ervaring.
Met een glaze kun je idd wat defecten welke er niet uit te halen waren nog wat meer maskeren...
 
  • Leuk
Reactions: PeterS
Ik denk dat je @PeterS niet goed begrijpt.
Hij vraagt zich af waarom je überhaubt een glaze gebruikt, na een goede polijstbeurt is dit meestal een overbodige stap.
Dat een glaze moet worden afgesloten door een LSP weet hij ook wel denk ik gezien zijn ervaring.
Met een glaze kun je idd wat defecten welke er niet uit te halen waren nog wat meer maskeren...

Ik gebruik na elke polijstbeurt een glaze, geeft voor mij toch net iets extra's qua glans.
 
Ik gebruik na elke polijstbeurt een glaze, geeft voor mij toch net iets extra's qua glans.

Ik heb met die combinatie geen ervaring, daarom mijn vraag.
Zoals @Altos zegt, een glaze leek mij een overbodige stap, maar zoals jij aangeeft geeft dat blijkbaar een betere glans.
Wat men niet probeert kan men niet weten, dus ik probeer mee te leren van jouw ervaring :)

Ik dacht ook dat die Black Hole vooral gebruikt wordt om lichte swirls te maskeren (staat zo op de site dacht ik zelfs)
(Poorboy’s Black Hole Show Glaze is speciaal samengesteld voor zwarte, rode en donker gekleurde auto’s. De glaze reinigt en vult lichte swirls en geeft een briljante showglans.)

Weer wat meegepakt van een ander zijn ervaring en daarvoor zitten we toch op het forum he? :-D
 
  • Leuk
Reactions: opel lover en Altos
inderdaad, black hole voegt in mijn ogen alleen iets toe als je de auto niet 100% strak hebt gepolijst, dan worden de oneffenheden opgevuld. deze zal dan inderdaad moeten worden voorzien van een waxlaag. een logisch gevolg hiervan zou zijn dat de waxlaag minder goed hecht aan de lak omdat er iets tussen zit. een sealant toepassen heeft dan in mijn ogen helemaal geen zin, aangezien je die juist toepast als je een nog wat langere bescherming wil. en als die dan weer niet goed hecht omdat er een glaze tussen zit, is het in mijn ogen jammer van de inspanning. Daarbij blijft het eigenlijk ook gewoon "verdoezelen" wat je doet...... begrijp me niet verkeerd, ik heb jarenlang black hole naar volle tevredenheid gebruikt, maar inmiddels al lang niet meer. als ik de auto niet 100% strak krijg, zeg ik liever tegen de eigenaar dat het niet lukt om de auto strak te krijgen binnen de gestelde tijd dan dat ik het ga maskeren.... Dan is het nog aan hem om te zeggen dat ik nog even door moet gaan, of dat hij het zo goed vindt.

Er zijn discussies genoeg over geweest de laatste tijd. ik heb het nooit getest, of de standtijd na gebruik van een glaze korter wordt, maar het lijkt me niet meer dan een logisch gevolg. als je het mij vraagt, besteedt de tijd die het je zou kosten aan black hole aanbrengen gewoon aan nog een hit extra polijsten en maak de lak strak, laat de glaze voor wat het is en breng de wax of sealant rechtstreeks op de lak aan.
 
overigens lees ik ook weer hier dat je de velgen hebt schoongemaakt met non ferro. je kan volgens mij beter eerst de velgen gewoon schoonmaken met een goede velgenreiniger en daarna pas non ferro gebruiken. je hebt dan VEEL minder nodig van je non ferro, je doet er langer mee en dus is je portemonee ook blijer.....
 
  • Leuk
Reactions: opel lover
was dus toch zo geen domme vraag van mij :)

Hahahaha was ook geen domme vraag Peter.....het was net of het gebruik van een glaze zo apart is. En ik hoef jullie dan ook niet te zeggen dat een glaze helemaal niets "maskeert".....een swirl verdwijnt echt niet na een laagje glaze. Ik gebruik het om een hogere glans te verkrijgen en zoals gezegd wordt de lak te voeden na het polijsten. Dank wel voor jullie tips Peter en Wilco :)
 
  • Leuk
Reactions: PeterS
Een glaze kan zeker wel een maskerende functie hebben hoor, de swirl zal niet verdwijnen (kan ook niet) maar zal zeker minder opvallen.
 
Vandaag op een net gepolijst zwarte lak even de test gedaan.

Stukje afgeplakt en een deel bewerkt met black hole. Nadien tape eraf en totaal geen verschil te merken, zelf geen klein lijntje kleurverschil.
Dus zoals reeds aangegeven, volledig overbodig bij een goed gepolijste wagen.