• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A6 polijstresten verwijderen uit steenslag

johnwoo

Detailing guru
20 feb 2011
333
155
Aangezien ik erg veel polijstresten in de steenslag putjes van de voorbumper had zitten heb ik de stoute schoenen aangetrokken om dit te verwijderen.

Ging moeilijker dan dat ik in eerste instantie dacht. :|

Behandel methode:

1. Eerst oppervlak schoonmaken en ontdoen van vuil - succes :eek:)
2. Met sate prikkertje proberen de polijstresten te verwijderen - Geen succes
3. Ingespoten met APC 1:7 en vervolgens met een kwast ingewerkt - Geen succes
4. Met wattentipjes geprobeerd de polijstresten uit de putjes te verwijderen - Geen succes
5. Met doorweekte MF pad de putjes te lijf gegaan - aardig succes maar nog niet voldoende
6. Vervolgens de overige delen nagelopen met een wattentipje - succes :party:
7. Hele erg diepe putjes heb ik voorzichtig! geprobeerd schoon te krijgen met een paardenharenborstel. - succes
8. Alles goed afspoelen met een sopje
9. Goed drogen met een MF doek
10. Sealen/Glaze (Blackhole)
11 Waxen (PB Natty's Blue)

De hele tijd voldoende APC gesprayd om zoveel mogelijk krasjes te voorkomen.


Er zitten nog wat kleine plekjes op die niet verwijderd konden worden.
Ik ga nog proberen deze met een naald te verwijderen aangezien deze niet zoals hout buigt of zacht wordt.

Binnenkort toch nog even met de DAP erover om de niet te omzijlen krasjes te verwijderen.
Zal dus geen Inizio of Mezzo worden aangezien deze polijstmiddelen wit van kleur zijn. Hopelijk doet finale genoeg om de swirls te verwijderen.


Een aantal shots gemaakt van voor en na. Zoals je kunt zien zijn de witte puntjes zo goed als verdwenen.

Na de laatste foto's begon het al wat schemerig te worden, helas geen foto's van het eindresultaat. Deze zal ik vandaag nog proberen te maken.


Voor

Image_001.jpg


Image_004.jpg


Image_005.jpg


Image_006.jpg


Image_008.jpg


Image_009.jpg



Na (nog geen sealer/glaze of wax)

Image_010.jpg


Image_011.jpg


Image_012.jpg


Image_014.jpg


Image_015.jpg


Ik vind het een wereld van verschil en ben erg blij met het resultaat. :party:

Elke dag naar witte puntjes op de voorbumper te moeten kijken is voor mij een slecht begin van de dag :klap
 
johnwoo zei:
Zal dus geen Inizio of Mezzo worden aangezien deze polijstmiddelen wit van kleur zijn. Hopelijk doet finale genoeg om de swirls te verwijderen.
Zal niets helpen ...

A - het is een Audi, ga er maar van uit dat de lak knetterhard is.
B - Finale heeft geen cuttingpower, het is een, zoals de naam al zegt, een finishing product.