• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A6 - Spring detail @ Lelystad

SkyBuMp

Detailing guru
Tester of Bling
19 mei 2008
1.645
170
Afgelopen weekend was er een "poetsmeeting" via het AudiForum, bij deze club kon ik niet verstek laten gaan natuurlijk.

De zaterdag heb ik de A6 lekker gewassen samen met S6Diesel en later kwam Dibbuz ook nog even buurten. Ik heb de lak toen ontdaan van teerspetters met Tar&Glue remover van VP. Dat ging perfect! De volgende stap was de Iron-x, eerst opgespoten, laten werken en afgespoten. Daarna wederom opgespoten en ingewerkt met een vochtige washmit. De (witte) vloer van de wasbox was echt giga rood/paarsig, abnormaal. Tot slot grondig nagespoeld en gedroogd.

Dit keer de clay van Auto Finesse gebruikt, ik moet zeggen dat deze clay zeer mild is. Zo mild dat bepaalde (hardnekkige) harsplekjes er niet mee weg gingen. Ideaal dus als je wagen niet veel vervuiling heeft opgepikt! De blauwe meg's clay had minder moeite met deze plekjes. Eigenlijk kwam er vrij weinig vervuiling af na de iron-x, enkel wat overgebleven hars bolletjes.

Daarna de trims behandeld met Revive van Auto Finesse en dat beviel perfect.

De zondag was al weer vroeg op om tijdig in Lelystad aan te komen. Daar de wagen gewassen en daarna de hal in gereden. De A6 had helaas wat spuitnevel op de deuren maar gelukkig heb ik dit weg gekregen met polijsten.

Stappenplan:
- Mezzo op een witte/oranje LC kompressor @ Flex rotary
- Rejuvenate op een lichtgroene LC CCS @ Flex DA
- Auto Finesse - Desire wax
- Nanolex Ultra glass sealant op de ruiten
- Tripple en Tough Coat in de deurposten
- Mercury metal polish op de uitlaatjes
- Motorruim nagelopen met Last Touch en gevoed met trim restore van PB
- Nog wel meer kleine dingetjes....

Op naar de picca's (met nog wat Desire op de bumper die aan t curen is) 8d:

IMG_2783.webp

IMG_2774.webp

IMG_2765.webp

IMG_2767.webp

IMG_2780.webp

Wat foto's buiten @ Farmworld
IMG_2787.webp

IMG_2788.webp

Al met al weer tevreden en een geslaagde meet/detail! :love

Erg mooi! :love

ik zit ook op Audi forum, niet zo heel actief. Had graag bij de meeting bij willen zijn maar kon zelf niet!

SjefkeNL zei:
Erg mooi! :love

ik zit ook op Audi forum, niet zo heel actief. Had graag bij de meeting bij willen zijn maar kon zelf niet!
Helaas! Waarschijnlijk is er weer een meeting in de zomer en daarna aan het eind van het jaar weer is. Wees dan gewoon welkom :-)^

IbizaSigno zei:
Zoals een Audi erbij hoort te staan! :) Hier kan menig leaserijder een voorbeeld aan nemen :)_[]
Waarom alleen een leaserijder, niet alle Audi rijders zijn direct leaserijders..de 6 is prive :o)

Dennis, wat blijft het toch een plaatje :love Alles id gewoon perfect, kleur, uitvoering, velgen etc.

Zwarte RS2...prachtig origineel zo te zien!

Klopt, niet alle Audi rijders zijn leaserijders. Punt is dat er wel redelijk wat leaserijders een A6 rijden, degene die dit zijn kunnen aan jouw Audi zeker een voorbeeld nemen! :cool