• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A8 4.2 TDI (Full Detail)

xl-polish

Detailing rookie
11 aug 2010
87
0
Zoals eerder aangegeven moest ook deze dikke A8 gedetailed worden. Wat een gigantische klus zeg! 8-())
Ik heb me hier echt op verkeken en werd ook weer even attend gemaakt op de hardheid van de Audi lak! Hij was erg vies dus over het behalen van eer van m'n werk maakte ik mij geen zorgen. Ik heb in totaal zo'n 14 uur aan het exterieur en interieur geknutseld. Maar het resultaat mag er wezen en de eigenaar is gigantisch blij, ook erg belangrijk.

Vooraf

p1010059.webp

p1010058q.webp

p1010062c.webp

p1010060y.webp

p1010063wg.webp

p1010066ok.webp

p1010057gm.webp

p1010061e.webp

De auto de wasbox ingereden en goed afgespoten en gewassen met een washmitt en Dodo Juice Sour Power gloss-enhancing shampoo. De velgen gereinigd met een of ander
'home brand velgenreiniger' maar het werkt super! Banden gereinigd met APC 1:4.

p1010070a.webp

p1010069rr.webp

p1010068jd.webp

p1010071z.webp

Vervolgens thuis aangekomen heb ik de auto gekleid met de Claybar van Poorboys en Spray&Wipe van PB 1:1 Er kwam behoorlijk
wat vuil van af, zeker van de achter- en zijkant(en).
p1010075y.webp

Na het kleien kon de lak geinspecteerd worden...en dat was niet best8o Er zaten overal swirls en hologrammen!
p1010076ra.webp

p1010095m.webp

p1010080do.webp

p1010079e.webp

p1010082y.webp

Toen begonnen met een hit met de rotary, Mezzo op wit. Dat gaf aanzienlijk resultaat maar nog niet zoals ik het wilde. De diepere krasjes
waren nog steeds zichtbaar. 50/50
p1010084co.webp

p1010083qw.webp

p1010086f.webp

Vervolgens een zwaardere combi gepakt, Inizio op een Oranje Monello smartpad. Dit gaf een prima resultaat na een goede nabewerking met
mezzo op wit en Raffini Finale op zwart.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
p1010089ut.webp

p1010096.webp

p1010087gn.webp

p1010097u.webp

Nadat de hele auto gepolijst was heb ik hem met m'n blote handen in een dubbele laag Natty's Paste Wax gezet. Ik wilde het eens proberen en het bevalt me heel goed!
Je werkt vele malen zuiniger dan met een applicator. De wax smelt door de warmte en wrijft goed in maar nog belangrijker, het wrijft ook super uit! Vervolgens ben
ik aan de 'details' begonnen en tevens het interieur (hier heb ik helaas geen foto's van, het begon te regenen
en ik wilde snel doorwerken)

Hier wordt de grille gereinigd met APC 1:4
p1010099m.webp

Ook even het motorcompartiment gereinigd
p1010112p.webp

p1010113fu.webp

Helaas heb ik door de regen niet echt goede 'after' foto's kunnen maken, maar die houden jullie zeker tegoed!
Wel meteen de beading kunnen aanschouwen:party

p1010104b.webp

p1010109n.webp

Uitlaatjes glimmen ook weer lekker:love
p1010103b.webp

p1010105yg.webp

p1010107g.webp

p1010108j.webp

p1010106e.webp

Nu is het tijd voor koffie :ja

mooi resultaat!!
mooie bak ook :P
foam functie van de waxbox gebruikt? werkt ook top hé ,^^
mooie rotery ook :)_[]

Zo hé, die velgen waren trouwens wel echt smerig8o Maar een super resultaat:-)^

Blijf het echt mooie wagens vinden, en die uitlaten blinken idd ook weer super:cool , kan me voorstellen dat die eigenaar blij is ermee.

Bartezzz zei:
mooi resultaat!!
mooie bak ook :P
foam functie van de waxbox gebruikt? werkt ook top hé ,^^
mooie rotary ook :)_[]

haha ja ik heb bij mijn Karcher geen foamlans. Ik doe het eigenlijk altijd zonder
schuim maar in de wasbox is het aanwezig;-)

Knap staaltje werk! 14 uur?? Da's bijna twee werkdagen!! Dat zijn heel wat zweetdruppeltjes..... Prachtige auto trouwens, zo'n A8. En een beul van een motor!

Inizio op oranje, en dan met de rotary? Holy shit 8o !
Ongeacht het nette resultaat wat je hebt behaalt, maar dit is een combi die ik me persoonlijk eigenlijk niet voor kan stellen.
Heb je lakdiktes gemeten voor en na? Hoeveel ben je kwijt?
Heb/had je ook een woolpad tot je beschikking?

Havanna zei:
Das nog niets vergeleken met de combinatie die ik destijd heb gebruikt op de Audi A3 Sportback.

Na diverse pads en polijstmiddelen geprobeerd te hebben, en dan bedoel ik echt van alles:
- Mezzo op witte kompressor; geen resultaat (was te verwachten op een knetterharde lak)
- Mezzo op oranje; geen resultaat
- Inizio op oranje; beetje resultaat
- Inizio op een Meguiar's light woolpad; beetje resultaat
- Menzerna Fast Gloss (= Inizio Forza) op een Meguiar's light woolpad; beetje resultaat.

Uiteindelijk na 2 uur aankloten met allerlei testspots, moest ik een Meguiars light wool pad en Meguiars M105 op de rotary voor gebruiken om de swirls weg te krijgen :-/

Enne, met een grove combinatie van pad en product haal je niet heel veel weg hoor. Destijds met Dibbuz samen wezen wetsanden op een Mazda6 en toen polijsten. We hebben 5 tot 7 micron eraf gehaald.

;)

Wees gezegend met 7 micron, want het is compleet lak/merk afhankelijk.
Ik ben ondanks zorgvuldige puntmetingen 13 micron lak op het achterpaneel van een Stilo kwijt 8-o.
13 zeg je? Ja 13! Auto is nooit overgespoten en dus fabrieksverf. Ik schrok me het apelazerus! Power Gloss op het schaap, 2 hits, ca 1900 tpm. Ik noem het een extreme, maar het verrast je wel ff zeg 8o

Havanna zei:
Ongeacht het nette resultaat wat je hebt behaalt, maar dit is een combi die ik me persoonlijk eigenlijk niet voor kan stellen.
Heb je lakdiktes gemeten voor en na? Hoeveel ben je kwijt?
Heb/had je ook een woolpad tot je beschikking?

Tjq het is een zware combinatie maar het is wat nicknameless zegt en ik ook al aangaf. Die lak is kei en keihard. Heb ook 1,5 uur van alles geprobeerd en kwam hierop uit. Ik had ook een wolpad tot mijn beschikking maar met inizio en oranje haalde ik 95% weg. Eigenaar gooit hem toch door de krasstraat, dus dit vond ik voldoende :roll