Gisteren en vandaag heel druk bezig geweest met wat de bedoeling was van "full detail" aan mijn A3 SP.
2 volle dagen bezig geweest inclusief aanbrengen van een Gyeon MOHS coating.
Auto altijd goed bijgehouden en lak was al in een goede conditie.
Desondanks kwam ik toch een paar krassen tegen waarvan ik het bestaan (nog) niet wist.
Na testspot kwam ik uit op Mezzo op oranje, sommige plekjes, daar waar (diepere) krassen zatten eerst met MF-pad met Mezzo.
Sommige krassen zijn echter te diep om helemaal weg te halen, dit met het oog op nog enige reserve bij nieuwe (onvermijdelijke) toekomstige krasjes
Tussenstap Mezzo op wit, of direct Finale op zwart gaf geen verschil, dus na de hele auto met Mezzo op oranje, direct overgegaan op finale op zwart.
Mede doordat er meer tijd in de correctie ging zitten toch in tijdnood gekomen, dus niet alles kunnen doen wat op de planning stond.
Ook de zeer krasgevoelige Pianozwarte B-styl afdekkingen en achterportierdriehoekjes in twee stappen gepolijst (Mezzo op groen en finale op zwart) en tjonge wat knapte die op. Daarna de grill, het "chroom" en de pianozwarte lamellen met de profpolish van Pb met een MF doek gedaan. Ook deze knapte zienderogen op.
Nu mijn probleem:
De (dak)antenne, zo op het oog van hetzelfde materiaal als de B-styl afdekking / grill lamellen kon ook wel een polijstbeurtje gebruiken.
Deze aangepakt met dezelfde MF doek en met profpolish van Pb en de antenne werd alleen maar doffer en het polijsten ging steeds stroever.
Overgestapt naar Mezzo op de MF doek en resultaat hetzelfde, misschien zelfs nog slechter.
Daarna aan de andere zijde van de antenne overgegaan op Finale op een MF doek.
Ook hiermee werd de antenne doffer en ging het polijsten steeds stroever.
Als laatste een heel klein stukje geprobeerd met een witte handpad met Mezzo, maar resultaat hetzelfde.
Hierna mijn pogingen gestaakt.
Omdat er niet, tot bijna geen polijststof op de auto lag deze eerst rondom afgespoten met luchtdruk.
Hierna tweemaal gronding en nauwkeurig de gehele auto ontvet met Prep.
De eerste laag Gyeon MOHS coating aangebracht en tegen de tijd dat ik "rond was" kon ik al aan de tweede laag beginnen.
Na de tweede laag, alle infraroodrood lampen die we hebben erbij gepakt.
Lampen zo gepostioneerd dat ik meerdere (plaat)delen tegelijk van warmte kon voorzien.
Warmteontwikkeling goed in de gaten gehouden en ongeveer 10-12 minuten per sessie.
Na 5 sessies ( Linkerzijde, Rechterzijde, Motorkap + voorbumper, dak , achterklep + achterbumper) hele auto dus met infrarood gedaan.
Auto staat de rest van dit weekeinde binnen op mijn werk om de coating goed te laten drogen.
Maandag, in mijn pauze(s) nog een (of twee) laagjes Cure erop en dan maandag eind middag naar buiten.
Auto staat er nu, op de puntjes waar ik niet aan toe ben gekomen na prachtige bij.
Alleen die antenne is een doorn in mijn oog.
Heb ik iets verkeerd gedaan?
Verkeerde combinatie van producten?
Wie o wie herkent dit probleem, of weet een (mogelijke) oplossing om de antenne ook weer mooi te laten glimmen.
Graag jullie hulp / advies gevraagd.
Ton