• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi lak zo hard?? Krassen niet eruit te krijgen, advies?

Roderik

Detailing rookie
20 aug 2009
72
0
Ik weet het even niet meer...
Vandaag met een Audi A6 station bezig geweest (morgen afmaken) maar net even een testspot gemaakt op de motorkap.

De beste audi is vaste klant bij de krasstraat en de glans is ver te zoeken... Dus ik ben begonnen met een witte LC pad met monello mezzo.
Geen resultaat, dan maar een oranje LC pad en mezzo. Weer zo goed als geen resultaat. Dan maar oranje LC pad en inizio...

Resultaat een klein beetje waarneembaar maar na twee hits nog steeds bergen krassen :(

Nu heb ik de motorkap gedaan met twee hits inizio op oranje LC pad, daarna een hit mezzo op witte LC pad en laatste hit finale op witte LC pad.
Glans is goed opgehaald maar krasjes nog steeds waarneembaar :0

Wat doe ik fout??
Eventueel suggesties voor morgenvroeg?

Ow ja, ik gebruik de DAP.
 
Soms is er gewoon niet meer uit te halen en zijn de krasjes te diep. Als je vaak genoeg doorgaat dan gaan ze wel weg natuurlijk maar eigenlijk heb je hier gewoon een rotary voor nodig.
 
Dibbuz zei:
Soms is er gewoon niet meer uit te halen en zijn de krasjes te diep. Als je vaak genoeg doorgaat dan gaan ze wel weg natuurlijk maar eigenlijk heb je hier gewoon een rotary voor nodig.

Daar zat ik dus ook al aan te denken.
Dan is het helaas pindakaas hoor.
Zal morgen het dak ook nog ff flink pakken met de inizio op oranje.
Gelukkig zijn de zijkanten en achterkant in betere staat vwb de krasjes.

Thanks voor de tips!
 
Op de workshop hadden we wel een goed resultaat met Inizio op geel, maar het blijft een lang werkje, met trage passes op stand 6 (volle bak met zwaarste combo dus)
Krassen waren toen professioneel gemaakt door Tim met schuurspons :lol
 
Geel of Foamed wol proberen icm Inizio (mits in bezit uiteraard) kan wellicht iets meer uitkomst bieden.

Nabewerken met bijv. mezzo op wit, en de Finale misschien even op light-green of zwart proberen.
 
Dibbuz zei:
Soms is er gewoon niet meer uit te halen en zijn de krasjes te diep. Als je vaak genoeg doorgaat dan gaan ze wel weg natuurlijk maar eigenlijk heb je hier gewoon een rotary voor nodig.

Rotary zal sneller werken, maar een D/A lukt het ook, alleen heb je een stuk meer tijd nodig.

Als het echt om krassen gaat dan is de foamed wool 5.5" + inizio een goede combinatie. Meestal op stand 6 en iets meer druk en voor deze compound traag bewegen, dat moet resultaat geven.

Maar wat voor krassen zijn het?
 
Zo'n zelfde paars wolletje als die je gebruikte tijdens de Pro900 test in het begin bedoel je toch ?
Zo ja, dan zie ik hem wel steeds vaker voorbij komen en ga ik mij afvragen of ie niet in het "basis" pakket voor de iets-meer-dan-beginnende-gebruiker behoort.
 
De meeste auto's hebben de woolpad niet zo nodig, maar hij is makkelijk bij te bestellen toch?

Het is inderdaad de pad die je in de video van de PRO900 ziet.
 
Idd Tim, doelde ook niet in een SSR/Monello-Dap=pakket maar als een hoog op de lijst staande extra-bij-bestelling voor als je 1 stapje verder wilt gaan.
Géén idee waarom, maar iets trekt mij wel in dat paarse wolletje ( zal wel een tic van mijn kant zijn )
 
een paars wolletje, tsja blijf hem ook wel leip vinden..
alleen met een wolletje, moet je (in mijn beleving) ook meteen aan inizio

en dan heb je een BEHOORLIJK zware combi te pakken (zo niet de zwaarst voor op de dap)

de vraag is of je het zo ver wilt laten komen, en of je het daar zelfs mee redt

zelf kreeg ik schuurspons boenerij eruit met een budget rotary LC LIGHT cut wool (de 50/50) en inizio..

ik zou het lekker laten zitten zo.. je hebt je best gedaan.. en mischien als je later op rotary overgaat, dat je het er dan makkelijker uitkrijgt
 
aron147 zei:
een paars wolletje, tsja blijf hem ook wel leip vinden..

ik zou het lekker laten zitten zo.. je hebt je best gedaan.. en mischien als je later op rotary overgaat, dat je het er dan makkelijker uitkrijgt

Dat was ook mijn idee... Alhoewel ik er geen lekker gevoel bij heb!
Liever dat ik de auto weer helemaal strak krijg dan dit.

Morgen gewoon voor mijn gevoel nog een laatste keer oranje + inizio en daarna een finale op wit.
Motorkap springt toch het meest in het oog, dus het liefst wil ik hem gewoon helemaal strak hebben. Het dak mag dan voor mijn idee nog wel het eea aan krasjes hebben.

Tim zei:
Rotary zal sneller werken, maar een D/A lukt het ook, alleen heb je een stuk meer tijd nodig.

Als het echt om krassen gaat dan is de foamed wool 5.5" + inizio een goede combinatie. Meestal op stand 6 en iets meer druk en voor deze compound traag bewegen, dat moet resultaat geven.

Maar wat voor krassen zijn het?

Helaas heb ik alleen 2 x de witte LC en 2 x de oranje LC pads in mijn bezit.
Dus zwaarder als inizio met de oranje LC zal er nu nog even niet inzitten.
Welke pads raad je me aan om in de toekomst nog aan te schaffen?
Sealant en waxen breng ik zowiezo met de hand aan. Daar heb ik nou eenmaal wat meer gevoel bij.

Krassen zijn trouwens bijna allemaal in de lengterichting over de auto (motorkap + dak)
Ze lijken me afkomstig van een hele slechte wasstraat, maar ook mogelijk dmv het wassen met een ouderwetse spons, 1 emmer methode en lekker NIET de spons schoonspoelen tussentijds. :(
 
aron147 zei:
ik zou het lekker laten zitten zo.. je hebt je best gedaan

"Trial & Error" ...... Mijn redenatie is andersom. Je hebt niet genoeg je best gedaan. Ik zou het er niet bij laten zitten.

P.S. Probeer ook een superlichte combo. Light Green met Mezzo of Finale. Je zou de eerste niet zijn die ineens ontdekt dat het werkt. Ook Stimpy en Dibbuz hebben wel eens een dergelijk vreemde ontdekking gedaan. ( Wolfgang 3.0 geloof ik ?? )

Efkes doorbijten jongen. Detailen heeft alles te maken met geduld !
 
hoi
had ook problemen met een maat z'n audi ook een a6.
met pb ssr3 en gele pad maar niet doorheen te komen ook vijne krassen maar helaas...
ook mer rotary maar met veel moeite.
na veel 5en 6e klaar maar vijne krassen toch zichtbaar duss.. pindakaas?
 
Nou, de klus is geklaard!
Helaas niet met het resultaat wat ik voor ogen had, maar al met al ziet hij er weer zeer fris uit!

Foto's volgen zo in het show-off topic.
 
lmazereeuw zei:
hoi had ook problemen met een maat z'n audi ook een a6. met pb ssr3 en gele pad maar niet doorheen te komen ook vijne krassen maar helaas... ook mer rotary maar met veel moeite. na veel 5en 6e klaar maar vijne krassen toch zichtbaar duss.. pindakaas?

Mijn excuses alvast voor deze opmerking:-b : maar als jij net zoveel krassen ziet als taalfouten, dan ben je zo klaar met een auto.:(