• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi Q5

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
test fotokes:

hallo iedereen, de Q5 van een kennis onder handen genomen,maw van ne vuile terug ne propere gemaakt!

in totaal 3 uur en een kwartier aan bezig geweest.shampoo:mothers california gold(50 ml per 10 liter) in combinatie met de lamswollen handschoen van mothers(de onderkant van de auto is met een gewone microfiber-handschoen gedaan);
kleien:kleiset van mothers (heb van 1 flesje 2 keer zoveel glijmiddel gemaakt,door de helft in mijn vorige fles te kappen en de 2 flessen dan bijgevuld met kalkvrij water) 1 sprayfles volledig gebruikt (473 ml).;
waxen:de fx synwax van mothers ,samen met een rode schuimpad omdat die zeer zuinig in verbruik is.de dop van de fles doe ik er gewoon af,dat werkt veel makkelijker,opgepoetst met een grote doek van mothers(1 kant lange haartjes en de andere kortere)(de ramen doe ik gewoon mee met die wax) ;
velgen:bilberry wheelcleaner(+- 40 cl in 4 liter water,en de velgen ingespoten met 1:3)heb eerst de ez brush gebruikt omdat die gewoon mega-goed is en heb dan mijn velgborstelke voor op het accuvijsmachien gebruikt(IS ENKEL VOOR DEN BINNENKANT VAN DE VELG!!),werkt ook zeer goed!!en volgens mij heb ik geen krassen
heb ook nog enkele kwasten die met tape zijn afgeplakt voor in de hoekjes en kantjes.de velgen moeten nog wel in de wax gezet worden ,maar zijn toch al heel proper.
de 2-emmermethode pas ik toe en ik heb mijn emmer met shampoo gepersonaliseerd met rode rubbertjes,dit is om de emmers uit mekaar te houden :rood is warm water met shampoo en de andere emmer is spoelwater.
ik was erg tevreden en de eigenaar des te meer: ,,precies terug ne nieuwe, ,,merciekes ......
altijd leuk die commentaren als het achter de rug is!
zo dat was het,veel plezier met de fotokes.
o ja,heb eerst de velgen gedaan hoor ,dan pas het lakwerk en de ramen
groeten grandscenicman

onderstaande bestanden en tekst komen van een ander forum waar ik op zit en daar is het volgens mij simpeler ,maar dat komt hier ook nog wel,al doende leert men,al doende poetst men zijnen auto zou ik zeggen dus...

uw kennis mag weer tevreden zijn , da hebt ge goed gedaan :-)^
zeer mooi resultaat
grtz johan