• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi Q7

Quattro

Detailing addict
11 aug 2010
328
68
De tweede auto die ik heb gedaan was een mooie Q7 3.0 TDI, doordat de eigenaar ermee door het bos was gereden waren er diverse diepere krassen van takken op de zijkanten aanwezig, helaas ben ik dom genoeg geweest daar geen goede foto’s van te maken.

IMG_7940B_zps9edc9250.webp

IMG_7941B_zpsa2fd1dfb.webp

Als eerst heb ik de auto gewassen met de twee emmer methode en:
- Dodo Juice Supernatural Shampoo
- Meguiar’s Wash Mitt
- Iron-X

Daarna ben ik gaan kleien met:
- Dodo Juice Supernatural klei
- Dodo Juice Born Slippy

Er kwam wel wat vervuiling van af maar niet echt veel.
Daarna was het tijd voor een inspectie van de lak, hoewel het de eigenaar vooral om de krassen ging waren er ook polijsthologrammen aanwezig (hij was al verbaasd dat ik de auto drie dagen nodig was, aangezien hij ermee naar een bedrijf was geweest die binnen een uur soortgelijke krassen had verwijderd).

Ik had het van tevoren al verwacht, maar na een testspot bleek dat alleen Monello Forza op een wool pad met meerdere hits effect had. Daarna ben ik verder gegaan met Mezzo op oranje en ben ik gefinished met Finale op groen.
Toen heb ik alle polijstresten verwijderd met de Meguiar’s Detailing Swaps, heb ik de trims behandeld met Trim Restorer en de banden zwart gemaakt met Dodo Juice Supernatural Tyre Dressing.
Daarna heb ik Lime Prime Lite met een zwarte pad aangebracht en nog een laagje Dodo Juice Rainforest Rub aangebracht, met het volgende resultaat:

IMG_7957B_zps1ff7e937.webp

IMG_7964B_zps33c8d3f2.webp

IMG_7972B_zpsc24faede.webp

IMG_7974B_zps8b239952.webp

IMG_7976B_zpsd3600ead.webp

IMG_7977B_zps305b3d0d.webp

IMG_7981_zps3fe69fcd.webp

Auto ziet er echt super uit!

Kan alleen niet echt zien dat je een bandendressing heb gebruikt om heel eerlijk te zijn. Desalnietteplus :-)^

Vraagje... ik zie ze wel eens vaker voorbij komen op het forum. maar bij jou zijn ze zo prominent in beeld.

Wat zijn die gele "bakjes" die je voor de wielen neerzet?

Archiebald zei:
Vraagje... ik zie ze wel eens vaker voorbij komen op het forum. maar bij jou zijn ze zo prominent in beeld.

Wat zijn die gele "bakjes" die je voor de wielen neerzet?

Die bakjes zijn ervoor dat je tuinslang en haspel nie achter je wiel blijven hangen als he ermee om de auto loopt. Beste aankoop die ik ooit gedaan heb bij carclean....

Ontopic.... Nice job! Dat is echt meters maken met zo'n "juppentractor". Maar dan wel een hele mooie tractor...... ;)

Bedankt allemaal, en het was inderdaad een hele klus. Vooral het dak, zelfs met de luchtvering op de laagste stand was ik nog een ladder nodig :roll .

Gelukkig kan ik inderdaad overdekt werken, dan heb je in ieder geval geen last van regen (hoewel ik veel meer last had van de warmte).