Zoals al te lezen in het kopje projecten heb ik dit weekend onze 'nieuwe' S4 onder handen genomen.
Allereerst heb ik hem met de autobrite foamloans icm poor boys slick en suds gefoamed. Moest wel helemaal op maximaal gezet worden om mooi schuim te krijgen, 100 ml PB S&S icm 900ml warm water was pecies genoeg om de hele auto in een dikke laag foam te zetten.
Onderstaande foto's zijn na +- 4-5 minuten gemaakt:
Daarna gewassen met meguiars nxt shampoo icm de meguiars washmitt
De velgen gelijk ingespoten met APC 1/10 en lekker ingewerkt met een dikke kwast.
Resultaat was best aardig zonder de zon. toen toch maar de garage in gereden en de lampen er maar eens op gezet.
Ai ai ai ai allemaal krassen en Swirls! dat wordt een lastige klus dacht ik zeker omdat de audi lak bekend staat om zijn hardheid en mijn 'ervaring' met mijn golf gti die ook knetterhard was.
Goed uiteindelijk na wat testjes kwam ik er achter dat deze lak niet zo ontzettend hard was.
de volgende combinatie is gekozen:
- Groene (heavy cut) LC pad met Krauss rotary icm M83
- Groene (light cut) LC pad met dual action Das-6 icm M80
- Zwarte LC pad met dual action Das-6icm blackhole
- EX-P met meguiars pad
- Natty's Blue icm meguiars pad
- Velgen in de wheelwax
- Ruiten met meguiars glass cleaner
- Kunstof delen met PB trim restorer
Sop:
Na het wassen:
Onder de lampen:
Eerst een 50-50 links het onbewerkte stukje, rechts het bewerkte stukje
vervolgens de na foto's:
Allereerst heb ik hem met de autobrite foamloans icm poor boys slick en suds gefoamed. Moest wel helemaal op maximaal gezet worden om mooi schuim te krijgen, 100 ml PB S&S icm 900ml warm water was pecies genoeg om de hele auto in een dikke laag foam te zetten.
Onderstaande foto's zijn na +- 4-5 minuten gemaakt:
Daarna gewassen met meguiars nxt shampoo icm de meguiars washmitt
De velgen gelijk ingespoten met APC 1/10 en lekker ingewerkt met een dikke kwast.
Resultaat was best aardig zonder de zon. toen toch maar de garage in gereden en de lampen er maar eens op gezet.
Ai ai ai ai allemaal krassen en Swirls! dat wordt een lastige klus dacht ik zeker omdat de audi lak bekend staat om zijn hardheid en mijn 'ervaring' met mijn golf gti die ook knetterhard was.
Goed uiteindelijk na wat testjes kwam ik er achter dat deze lak niet zo ontzettend hard was.
de volgende combinatie is gekozen:
- Groene (heavy cut) LC pad met Krauss rotary icm M83
- Groene (light cut) LC pad met dual action Das-6 icm M80
- Zwarte LC pad met dual action Das-6icm blackhole
- EX-P met meguiars pad
- Natty's Blue icm meguiars pad
- Velgen in de wheelwax
- Ruiten met meguiars glass cleaner
- Kunstof delen met PB trim restorer
Sop:
Na het wassen:
Onder de lampen: