Vandaag stond de Audi TT Cabrio op het programma.
De auto was net gekocht bij de dealer en de eigenaar was niet helemaal tevreden met het klaarmaken van de auto (buiten maar vooral binnen)
Bij aankomst vond ik de glans nog wel meevallen (in positieve zin) wat mij echter wel opviel was de witte was op het dak van de auto.
Ik spoot deze nat en ja hoor, mijn vermoedens werden waarheid; DREFT
De dealer had de hele auto gewassen maar natuurlijk niet zo strak en uitgebreid als wij dat doen:-b
Na de auto met foam behandeld te hebben de auto gewassen met Wolfgang autobath;
Na de auto geheel droog te hebben gemaakt de rubbers, banden, kiertjes en naatjes ingespoten met APC en goed afgespoeld waardoor je dus onder de motorkap weer durfde te kijken;
Ook het ik het dak bandeld op de volgende manier:
- Afgespoten met water.
- Insprayen met APC
- Borstellen (paardenhaar borstel)
- Afspoelen met water
- Opnieuw insprayen met APC
- Borstellen (paardenhaar borstel)
- Afnemen 2x met extractor
- Insprayen met 303
- Afnemen met droge doek
Dit kreeg het volgende resultaat;
Motorruim behandeld met AutoGlym Engine cleaner;
De motorkap aan de binnenzijde bandeld met een kwastje en APC en goed nagespoeld met water;
De auto was nu helemaal clean en weer fris.
Omdat de Audi niet onder de (diepe) krassen zat deze natuurlijk eerst uitgebreid gekleid, waarna deze met een lightgreen pad en Finale geheel gepolijst is.
Sommige panelen waren er wat erger aan toe deze heb ik behandeld met een oranje pad icm Monello Mezzo
De auto daarna voorzien van een sealant die onder mijn favo's vallen;
Natuurlijk hebben we deze dan weer afgetopt met een lekker wax "Wolfgang Fuzion"
De bandjes ingesmeert met C.Pro C.Quartz - PERL Coat en de raampjes gedaan met Meguiars Glass Cleaner
De binnenkant goed gezogen en de matjes behandeld met de extractor.
Dashboard en duren etc behandeld met AutoGlym
Daarna het leer schoongemaakt met APC en een borstel waarna deze nog behandeld werdt met 2-steps van Gliptone;
Bedankt voor het lezen x-]
De auto was net gekocht bij de dealer en de eigenaar was niet helemaal tevreden met het klaarmaken van de auto (buiten maar vooral binnen)
Bij aankomst vond ik de glans nog wel meevallen (in positieve zin) wat mij echter wel opviel was de witte was op het dak van de auto.
Ik spoot deze nat en ja hoor, mijn vermoedens werden waarheid; DREFT
De dealer had de hele auto gewassen maar natuurlijk niet zo strak en uitgebreid als wij dat doen:-b
Na de auto met foam behandeld te hebben de auto gewassen met Wolfgang autobath;
Na de auto geheel droog te hebben gemaakt de rubbers, banden, kiertjes en naatjes ingespoten met APC en goed afgespoeld waardoor je dus onder de motorkap weer durfde te kijken;
Ook het ik het dak bandeld op de volgende manier:
- Afgespoten met water.
- Insprayen met APC
- Borstellen (paardenhaar borstel)
- Afspoelen met water
- Opnieuw insprayen met APC
- Borstellen (paardenhaar borstel)
- Afnemen 2x met extractor
- Insprayen met 303
- Afnemen met droge doek
Dit kreeg het volgende resultaat;
Motorruim behandeld met AutoGlym Engine cleaner;
De motorkap aan de binnenzijde bandeld met een kwastje en APC en goed nagespoeld met water;
De auto was nu helemaal clean en weer fris.
Omdat de Audi niet onder de (diepe) krassen zat deze natuurlijk eerst uitgebreid gekleid, waarna deze met een lightgreen pad en Finale geheel gepolijst is.
Sommige panelen waren er wat erger aan toe deze heb ik behandeld met een oranje pad icm Monello Mezzo
De auto daarna voorzien van een sealant die onder mijn favo's vallen;
Natuurlijk hebben we deze dan weer afgetopt met een lekker wax "Wolfgang Fuzion"
De bandjes ingesmeert met C.Pro C.Quartz - PERL Coat en de raampjes gedaan met Meguiars Glass Cleaner
De binnenkant goed gezogen en de matjes behandeld met de extractor.
Dashboard en duren etc behandeld met AutoGlym
Daarna het leer schoongemaakt met APC en een borstel waarna deze nog behandeld werdt met 2-steps van Gliptone;
Bedankt voor het lezen x-]