Een beknopt verslag van een full detail van een Mini Cabrio John Cooper Works.
Onder de meuk, lang niets aan gedaan, onder de verfspatters aan de hele voorkant die er al 10 maanden op zat (lekker ingebakken dus).
Volledige riedeltje: prewash, foamen, afspuiten, wassen, afspuiten, apc met kwast rond logo's/tankdop/trims, afspuiten, vliegroest verwijderaar, afspuiten, kleien met claylube en afspuiten, wassen, afspuiten, velgenreiniger, bandenreiniger, afspuiten, vliegroest verwijderaar, afspuiten, kleien met claylube, afspuiten, wassen, afspuiten, apc wielkasten, motorruimte apc en afspuiten, deurposten/etc apc en afspuiten, drogen met blower, auto nalopen op defecten en opmeten, aftapen, 3 staps polijsten na testspot (rotary met cuttingpad met Menzerna 400, da met polishingpad met Menzerna 2500, da met finishingpad met Menzerna 3800), tussendoor polijstwerk afnemen met ipa-mix, deurstijlen met 80mm pad, bumpers/etc met mini pad met extension. Medium harde lak, ondanks het door BMW is gemaakt eigenlijk. Volledige auto in de glaze en wax, incl velgen, banden/trims, etc in de dressing. Leuke aan een mini de buitenkant polijsten: je bent er korter mee bezig dan een Range Rover Sport
.
Cabriodak gecleaned met ragtop, zachte borstel, extractor, drogen, protector.
Toen de deuren maar weer eens opengedaan, en het interieur gedaan. Uitzuigen, autoblower er doorheen (echt ideaal als je alle deuren dan even openzet, alle rest vd meuk en stof komt los en eruit), bekledingreiniger, leerreiniger, dashboard en alle knopjes en ventilatieroosters schoon met apc, daarna alles in de dressing en leerconditioner, binnenkant cabriodak afnemen met doek met apc om beetje op te frissen (zat schimmel op...)
Daarna alles nalopen, en perfectioneren. Tot slot een kusje op de motorkap en de eigenaresse bellen dat die hem weer kon komen ophalen.
16 uur werk
Onder de meuk, lang niets aan gedaan, onder de verfspatters aan de hele voorkant die er al 10 maanden op zat (lekker ingebakken dus).
Volledige riedeltje: prewash, foamen, afspuiten, wassen, afspuiten, apc met kwast rond logo's/tankdop/trims, afspuiten, vliegroest verwijderaar, afspuiten, kleien met claylube en afspuiten, wassen, afspuiten, velgenreiniger, bandenreiniger, afspuiten, vliegroest verwijderaar, afspuiten, kleien met claylube, afspuiten, wassen, afspuiten, apc wielkasten, motorruimte apc en afspuiten, deurposten/etc apc en afspuiten, drogen met blower, auto nalopen op defecten en opmeten, aftapen, 3 staps polijsten na testspot (rotary met cuttingpad met Menzerna 400, da met polishingpad met Menzerna 2500, da met finishingpad met Menzerna 3800), tussendoor polijstwerk afnemen met ipa-mix, deurstijlen met 80mm pad, bumpers/etc met mini pad met extension. Medium harde lak, ondanks het door BMW is gemaakt eigenlijk. Volledige auto in de glaze en wax, incl velgen, banden/trims, etc in de dressing. Leuke aan een mini de buitenkant polijsten: je bent er korter mee bezig dan een Range Rover Sport
Cabriodak gecleaned met ragtop, zachte borstel, extractor, drogen, protector.
Toen de deuren maar weer eens opengedaan, en het interieur gedaan. Uitzuigen, autoblower er doorheen (echt ideaal als je alle deuren dan even openzet, alle rest vd meuk en stof komt los en eruit), bekledingreiniger, leerreiniger, dashboard en alle knopjes en ventilatieroosters schoon met apc, daarna alles in de dressing en leerconditioner, binnenkant cabriodak afnemen met doek met apc om beetje op te frissen (zat schimmel op...)
Daarna alles nalopen, en perfectioneren. Tot slot een kusje op de motorkap en de eigenaresse bellen dat die hem weer kon komen ophalen.
16 uur werk
Laatst bewerkt: