• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autglym SRP - Autofinesse Triple - DJ NFS - PB Black Hole

Ronny81

Detailing trainee
27 jul 2017
12
35
43
Limburg - België
Beste,

Als leek ben ik op zoek naar een all in one product om mijn nieuwe zwarte (metallic) BMW in goede conditie te houden.
Na de helpdesk van Carclean gecontacteerd te hebben raden zij mij de DJ NFS of de Autofinesse Triple all in one polish aan.

Zelf heb ik ook op het forum Autoglym SRP en PB Black hole zien passeren.

Wat raden jullie me aan ?

Mijn doel is iets te hebben wat ik relatief eenvoudig met de hand kan aanbrengen, geen witte uitslag geeft en maximale bescherming en glans aan de lak geeft.

Het is zeker niet voor de prijs want deze is voor ze alle vier gelijkaardig.

Misschien wel dat er onderling verschillen zijn tussen deze producten, de één heeft misschien wat meer van dit en de ander van dat.

De auto is 4 maanden oud, dus de lak is nog vrij goed en glad maar helaas wel al enkele swirls.

Graag jullie mening, rekening houdend met het doel dat ik wil bereiken !


Alvast bedankt !

Grtjs Ronny
 
Als je alleen maar wil aanbrengen en maskeren denk ik dat Autoglym SRP de beste optie is.
Je zult dan wel iedere maand of twee maanden moeten smeren wil je het een beetje bijhouden.
 
Thx Ferdy,

Ik weet dat deze producten maar tijdelijk houden, ken je er misschien ook die blijvend resultaat geven ?
IK denk wel dat je dan met een DAP aan de slag zal moeten zeker ... zie ik niet echt zitten...
 
ken je er misschien ook die blijvend resultaat geven ?

Die bestaan niet....en als ze al zouden bestaan, dan was de hobby van zéér korte duur en had Carclean niet lang bestaan.

Wil je een lang(er) resultaat, dan zul je toch meer moeten doen dan alleen een all in one product smeren, kort gezegd: polijsten en de hele rataplan.
 
Buiten het advies om wat de beste manier is krijg je van mij wel even de volgende tip. PBW Black Bole is geen all-in-one maar een pure glaze. Deze zul je altijd moeten aftoppen met een wax.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Buiten het advies om wat de beste manier is krijg je van mij wel even de volgende tip. PBW Black Bole is geen all-in-one maar een pure glaze. Deze zul je altijd moeten aftoppen met een wax.

Black Hole/White Diamond bevat ook cleaners, heb ik altijd begrepen. Toch?

+1 voor @nicknameless - Permanente bescherming bestaat inderdaad niet. Het meest langdurige resultaat is de lak zelf in topstaat brengen en aftakeling hiervan door slijtage/wassen/etc. zoveel mogelijk voorkomen. :)

Zo snel mogelijk resultaat willen zal ook betekenen dat dit resultaat van korte duur zal zijn. Blijvende glans en bescherming bestaat eigenlijk wél, maar dan in de vorm van blijvend goed onderhouden. :p
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
All In One = SRP, deze brengt een laagje aan ter bescherming
Black Hole = Glaze, welk maskerend werkt voor de kleine krasjes etc
Mijn advies zou de BH + een wax ter bescherming, deze combi werkt vele malen beter dan de SRP
Zeker als je handmatig te werk gaat op een nieuwe lak met wat defectjes.
Uiteraard is een machine wat beter maar dat wordt dan weer hele andere koek
 
Zoals met veel dingen, hoe meer energie je erin stopt hoe meer resultaat. Dus een all in one polish gaat je nooit "maximale bescherming en glans" geven.

Dat gezegd hebbende zijn srp, triple en need for speed vrij gelijkwaardig denk ik. SRP schijnt wel goede vullende eigenschappen te hebben, maar weet niet hoe goed de wax erin is, autoglym raadt zelf aan af te toppen met een echte wax. Ik vond de bescherming van triple wel acceptabel voor een maand ofzo, maar als fan van beading zet ik er toch ook een wax overheen.

Verder zou ik doen was @mk-us zegt, black hole met een wax, de swirls opvullen en toch mooie beading en langere bescherming hebben. Kost wat meer tijd, maar heb je ook langer plezier van.

Als je toch echt een all in one wil hebben dan denk ik dat het grootste verschil is dat de need for speed het beste ruikt van de drie ;)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie en mk-us