• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto drogen? De Rush Master Drying Towel is de allerbeste! Of toch niet?? 5 doeken vergeleken!

Abel

Writer of Bling
Medewerker
Tester of Bling
11 sep 2020
78
130

In deze aflevering duiken Dennis en Tim samen in een droogdoekentest. We zetten 5 topklasse droogdoeken naast elkaar – allemaal van hetzelfde type. Is de Rush Master Drying Towel werkelijk de onbetwiste kampioen in het land der droogdoeken? Of zijn er andere doeken die net zo indrukwekkend presteren? Bereid je voor op een onthullende vergelijking, waarbij we de (misschien niet zo) legendarische 'in één keer droog' trekbeweging demonstreren. Zal deze magie zich voor elk doek werken? Blijf kijken, want magie en werkelijkheid botsen soms op verrassende wijzen.

En Dennis deelt enkele onmisbare tips om te voorkomen dat je droogdoek transformeert in een verzadigde spons na slechts één auto. Het klinkt tegenintuïtief, maar de sleutel tot succes ligt in het gebruik van water – ja, je hoort het goed, water! – voordat je überhaupt begint met drogen. Ontdek hoe deze aanpak je droogproces revolutionair kan veranderen.

HOOFDSTUKKEN
01:38 Vergelijk droogdoeken
10:54 Doe DIT voor je gaat drogen!
12:57 Dé tip voor het beste droogresultaat

PRODUCTEN
The Collection Aqua Big
Monello Doppino Doppio
Rush Master Drying Towel
Dodo Juice Dry Hard
Nuke Guys Gamma Dryer Orange
Poorboy's Detailer Spray
 
Leuk om te zien dat er dan toch bijna geen verschil zit in de vele soorten merken doeken.
En de tip van azijn is vast een erg handige want er zijn altijd mensen die de wasmachine niet goed schoonmaken na een wasbeurt met wasverzachter.
 
Zoals hierboven al gezegd, interessant om te zien dat er nauwelijks verschillen zijn tussen de doeken.

Ik moet wel zeggen dat ik die dubbele/dubbelzijdige droogdoeken ideaal vind. Ik gebruik nu zelf naar volle tevredenheid de Liquid8r van The Rag Company. Sinds ik er hier een paar van heb, liggen die van Gyeon (silk dryer) werkloos onderin de doekenbak.

En voor de badkamer eentje van Monello (want moet wit zijn van mijn betere helft). Voor de badkamer bestel ik overigens maar steeds één doek. Als die versleten is heb ik weer een mooi excuus om mijn verzameling uit te breiden.
 
Leuk om te zien dat er dan toch bijna geen verschil zit in de vele soorten merken doeken.
En de tip van azijn is vast een erg handige want er zijn altijd mensen die de wasmachine niet goed schoonmaken na een wasbeurt met wasverzachter.
Hoeveel azijn is er ongeveer nodig voor een wasbeurt?
 
Ik miste alleen nog één nadeel van de Monello.
Een rode doek is kleurtechnisch wat minder handig wanneer je hem tegelijk wil wassen met wat witte doeken. (ff los van de discussie of hij wel of niet gewassen moet worden en wel of niet gelijktijdig met andere doeken).

Maar die tips van de detailerspray en azijn waren nieuw voor mij, dus een mooie aanvulling.
 
Leuk om te zien dat er dan toch bijna geen verschil zit in de vele soorten merken doeken.
En de tip van azijn is vast een erg handige want er zijn altijd mensen die de wasmachine niet goed schoonmaken na een wasbeurt met wasverzachter.
Deze doeken hadden volgens mij allemaal een twisted loop structuur dus in dat opzicht een goed vergelijk.
Ze zullen allemaal op zich hun werk doen maar ik ben fan van een ander type mf doek vergelijkbaar met de onderstaande Nanolex doek. Die is imo echt een stuk beter als bv een Gyeon

Het zou mij trouwens ook niet verbazen dat eigenlijk de meeste van die doeken uit 1 bepaalde fabriek uit Korea komen…
 
Leuke test! Ben groot fan van deze doeken en mijn niet dubbelzijdige doeken worden dan ook amper gebruikt. Zelf ben ik dol op mijn Dodo Juice Dry Hard
 
Ik moet zeggen dat jullie filmpjes er steeds beter uitzien. Tim begint zelfs al wat sterallures te krijgen :yum.
 
We hebben inderdaad zoveel mogelijk dezelfde doeken gebruikt. Dus twisted-loop en dubbelzijdig om het zo eerlijk mogelijk te houden.
Daarom zie je niet de SilkDryer of de Doppino Solo in de test.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas en Ric325i
Ik ben ook wel toe aan een nieuwe droogdoek, maar ik ben met deze video niet veel opgeschoten. Ook zonder deze video te hebben gezien, geloofde ik al wel dat elke nieuwe droogdoek het water van de motorkap bij de eerste veeg goed opneemt. Ik was juist benieuwd wat er zou gebeuren aan het eind van het droogproces. Dus in dit geval zou dat een demonstratie kunnen zijn waarbij de hele auto eerst is afgedroogd en de motorkap als laatste op dezelfde manier als nu in de video te zien is. Na een minuut of 10 dacht ik dat er een nieuwe test kwam met een natte doek, maar helaas. o_O

Ik ben ook benieuwd welke droogdoeken beter tegen de wasmachine kunnen en dus langer meegaan. Dit zou voor mij de doorslag geven bij het kiezen van een droogdoek, want ik ga echt niet aan handwassen beginnen en ik merk ook dat doeken snel slechter worden uit de wasmachine. Ik heb al van alles geprobeerd: microvezel wasmiddel (Nanolex), azijn erbij, eerst weken in een emmer, warm/koud wassen, verschillende programma's, aan de lucht drogen of in de droger, maar de meeste doeken zijn al na een paar keer en soms al na 1 keer wassen aanzienlijk minder zacht dan nieuw uit de verpakking. Mijn wasmachine is nagenoeg nieuw en ik gebruik nooit wasverzachter.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR