• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto finesse imperial wheel cleaner vraag.

yorick

Detailing addict
21 jun 2012
182
50
Vraagje voor de kenners onder ons; ik heb bij mijn vorige bestelling de AF imperial wheel cleaner besteld, maar nou staat er op de verpakking dat dit artikel dat het niet gebruikt kan worden op gepolijste velgen. En laat ik nou net op mijn velgen een gepolijste rand hebben... Mijn vraag: hebben er mensen hier ervaringen mee? Ik snap dat het er niet voor niets op staat, maar het is voor mij onduidelijk of het ook geld voor een gepolijste rand, of voor grotere gepolijste vlakken.

Tweede vraag: mocht het nou niet samen gaan wat adviseren jullie dan voor een velgen Reiniger?

Alvast bedankt voor de hulp!

zuurvrije velgen reiniger nemen, bv Bilberry...
Ken de imperial niet, maar ik zou het risico in elk geval niet nemen. Sowieso, als het goed is heb je geen velgen reiniger nodig ;)

Wat heeft een foto te maken met de vraag over een product? :weetniet

Ik heb zelf de AF velgenreiniger en ik ben van mening dat dit product meer een 'tussendoor' reiniger is dan werkelijk een zware reiniger zoals Wheel Brightener of Spray & Rinse.

Als de velgen erg vuil zijn, dan zou je ze kunnen reinigen en desgewenst (opnieuw) polijsten en de velgen een goede bescherming geven, bijvoorbeeld met de C-Quartz DLUX of gewone C-Quartz.

Dit maakt het schoonmaken in de toekomst een stuk makkelijker. En sneller.

Dank voor de reacties zover.

Ivo - hoezo In principe niet schoonmaken?
GSM - heb even zo snel niet een foto beschikbaar. Voor het idee: hart van de velg is brons, buitenste rand is gepolijst.
nicknameless - ik bescherm min velgen momenteel al met smart rimwax, c-Quartz delux zou ook zeker een optie zijn zodra de rimwax op is. Maar dan is het mij nog steeds niet duidelijk welke reiniger ik het beste kan pakken ( of werkte dlux zo goed dat je in principe de velgen alleen maar hoeft af te spoelen?

Nogmaals dank tot zover!

Als je het 'goed' doet heb je geen velgenreiniger nodig, dan voldoet een sopje met shampoo ;)

Wat je ook kunt doen (heb ik wel gedaan met mijn velgen ook met gepolijste randen):
1x met 'aggresssieve' velgenreiniger en Iron-x reinigen, daarna volledig opmaken (dwz lakwerk én gepolijst alu polijsten) en sealen met C.pro Dlux/C-quartz...