• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse Revive

bmwhans

Detailing addict
13 mrt 2011
100
65
Ik heb de zwarte kunststof delen van mijn nieuwe Mazda CX3 eerst schoongemaakt met een doek met APC en toen behandeld met Rivive maar het zijn allemaal vlekken en strepen en ik krijg dat niet beter voor elkaar.
Iemand een idee?

Heb je het behandelde deel goed met een schone droge doek nagewreven? Finesse Revive is nogal 'vet' en kun je het best zo dun mogelijk opbrengen. Het kan zijn dat je de kunstof delen nog 1 of 2 keer even moet behandelen voor een beter resultaat.

Ik heb het idd nagewreven en wel een aantal keren opgebracht maar het blijft vlekkerig en streperig opdrogen en met het opbrengen is het al allemaal strepen wat ik ook probeer

Wat voor verdunning apc heb je gebruikt en wat voor een doek??

hoe breng je de revive aan en waarmee wrijf je hem uit?

is het plastic echt helemaal droog voordat je het aanbrengt en blijft dit droog terwijl je met revive bezig bent?

Ik weet niet hoe lang je de auto hebt maar kan het zijn dat er toch nog een vorig product(of lijnzaadolie/polytrol etc) aanwezig is? waardoor het niet goed werkt.
Op de zachte trims van mijn huidige auto werkte Revive overigens ook niet goed, op de harde kunststoffen werkt het echter prima. Uiteindelijk heb ik maar een coating erop gezet om van het gedoe af te zijn.

Denk dat de vlekken van de APC komen. Als je dit niet goed afspoelt krijg je vlekken. Je zou het nu kunnen ontvetten met Prep en dan opnieuw Rivive aanbrengen.

Ik heb een 1 op 10 verhouding APC gebruikt meteen per wielkastrand met schoon water gespoeld en drooggemaakt,een dag gewacht en opgebracht met een zacht sponsje en uitgewreven met een MF doek.
Bumpers waren en bleven kurkdroog kurkdroog .
Wat idd opvalt is dat de voor en achterbumper wel mooi zijn geworden deze lijken wel van een gladder en harder soort kunststof.

Hmmmm, ik zou proberen nog een keer goed te reinigen met een sterkere verhouding apc om uit te sluiten dat het vervuiling of oud product is.

dan meerdere lagen revive aanbrengen, als dit niet werkt zul je een ander product moeten proberen denk ik.

Oud product, of APC, uit je kunststof krijgen lukt je niet met Prep. Ik zou alles nog eens doen met APC, misschien zelfs sterkere concentratie en deze keer ook schrobben met je doek of een borsteltje. Wanneer je dán alles schoon hebt, tot waarschijnlijk het doffe toe, spoel de boel dan goed af. Dan kan je ontvetten met Prep om de hechting te helpen, maar schoon is het eigenlijk al.

Oud product is altijd lastig om te verwijderen en kost gewoon meer tijd, maar is noodzakelijk om je nieuwe product te laten hechten.

Ik denk dat voor veel producten geld; Aanbrengen en uitsmeren tot je een egale dekking hebt. Is het dan nog niet helemaal lekker, smeer dan later nog een laagje op wanneer het opgedroogd is. Als je in één keer veel opsmeert, zal er veel product niet intrekken en dit kan wel eens voor vlekken zorgen. Eveneens druipers enzo.

Als ik het alleen ''schrob'' met een doek, dan pak ik wel de kortharige zijde van de doek. De zijde waar je ook product mee afneemt, zoals polijst of wax.

Greetz

Ik heb de Finesse opnieuw aangebracht na nogmaals alles schoongemaakt te hebben met een melaninesponsje en nu zit het er wel egaal op maar ik vind de uitstraling vrij mat, ik hou van meer glans.
Welk produkt zou meer glans geven?

Hmm.... Gyeon Trim vind ik niet écht glimmen. Dit kan dan ook weer liggen aan het type kunststof waar je het op gebruikt. Zo vind ik Gyeon Trim het beste voor kunststof, maar op poreus kunststof moet je wel meerdere lagen opbrengen. In beide gevallen vind ik het resultaat diep zwart.

De glans die je enigszins ziet vind ik persoonlijk meer lijken op ''mooi gevoed'' en zo hoort het ook, vind ik. Zwart ongelakt kunststof gaat toch nooit écht glanzen, denk ik..?

Op mijn auto vind ik het juist iets te veel glimmen soms. Maar niet op alle delen, want op sommige stukken kunstof is het helemaal niet zo glimmend. Duidelijk verhaal hè?

Jah... Mooi verhaal, lekker kort ook. :-D

Op het kunststof van bijv. mijn BMW, waar het kunststof heel fijn is... mooi glad... hoge dichtheid...whatever, daar kreeg ik een mooie diepe zwarte look. Misschien als ik meerdere lagen aan zou brengen dat de coating dikker word en daarom meer glans kan creëren.

Geen idee. Weet wel dat ik dit spul dondersgoed vind.

Als goedkoper alternatief gebruik ik de AutoGlym Vinyl & Rubber care. Tot nu toe een prima spulletje, maar ik ben nog een beetje aan het zoeken naar de juiste applicatie/droging om het vlekken bij water te verminderen.

Greetz