• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Als je net zoveel van je mengsel gebruikt per wasbeurt en het is net zo effectief, dan scheelt dat wat in de kosten op langer termijn. Ik gebruik ongeveer 150ml op een auto met 4% pir en dat kost dan €1,10 per wasbeurt (ik meng 300ml BH in mijn 600ml fles van de foamer en gebruik daar ongeveer de helft van bij een gemiddelde auto) bij een pir van 2% kom ik dus op €0,55 per wasbeurt uit. Als ik 60 ml in de 600 ml fles meng met kenotec en daar de helft van gebruik kost mij dat dus ongeveer €0,45 per wasbeurt.

Dus in het ergste geval kost de BH me €0,65 en in het gunstigste geval €0,10 extra per wasbeurt. Als je veel wast maakt het wat verschil.

Bij een grote wasbeurt enkele keren per jaar knal ik er dan wel voor bijna een tientje wheelcleaner, de-iron, de-tar, de-bug overheen en komen er ook nog kosten voor klei, lube, shampoo, wax en bijbehorende accesoires bij. Dus het is ook allemaal maar relatief.

Waar ik nu wel nieuwsgierig naar ben is het verschil in reiniging tussen BH touch less 2% en 4% en hoe de kenotec zich daar dan tegenover houdt.