• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

auto geclayed - duidelijke krassen...

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
264
100
hey,

afgelopen weekend heb ik mijn auto (renault laguna, nieuw model, leisteengrijs) geclayed.

daarpas zag ik in de zon, tot mijn grote verbazing, allerlei swirls en krassen. deze volgden duidelijk mijn clay patroon...

ik klei al zowat 5j mijn auto's, zonder problemen. ditmaal is er dus duidelijk iets fout gelopen.

auto was enorm vervuild (fabrieksuitval?), klei was geel/bruin/oker ipv wit, of grijs zoals bij normale vervuiling. vorige keer dat ik clayde was augustus vorig jaar, met daarna M21 en M16.

auto was goed gewassen (shampoo plus), denk ik.

clay was meg consumer line, gebruikt met last touch 1:1

nu, de schade is er, nu nog wegkrijgen...

kan een DA machine hierbij helpen? heb ik maw nu een echte reden om over te stappen naar machinaal detailen?

iemand een idee over de renault lak en hardheid? neem ik maw bv de dap met monello (pakket), of kan ik gewoon voor M80/M83 gaan...

Ten eerste, welke klei heb je gebruikt?

Uit je verhaal zou ik kunnen opmaken dat je een aggresieve klei hebt gebruikt. Deze veroorzaakt dus marring, oftwel 'schade' door de klei.

Dit is makkelijk te verwijderen door de lak (opnieuw) te polijsten.

Je zegt zelf dat de wagen goed gewassen is. denk je....

Staat de wagen in de buurt van een industrie terrein, treinspoor of in een wijk waar veel gebouwd wordt? Dit kan de oorzaak zijn dat de wagen flink vervuild is.

Het is een utopie dat men denkt dat een wagen swirlvrij blijft nadat men deze een volledige beurt heeft gegeven.

het was megs klei (uit het clay bar pakket met QD)

ik snij een nieuwe klei altijd in 3 stukken.

heb deze klei al gebruikt of dezelfde auto, zonder problemen.

auto is gewassen bij mij thuis, woonwijk. iets verderop is heeft men wel een gebouw afgebroken > veel stof... mogelijk is er dus wel iets op de auto gekomen, zonder dat dit zichtbaar was

Ik denk dat het probleem van het stof de oorzaak is van jouw krassen probleem als ik het zo hoor

Ja, ik denk dat de opmerking van Adrie dicht in de buurt komt. De auto is 'niet schoon genoeg' geweest tijdens het kleien. De klei die je hebt gebruikt is volgens mij de meest milde klei die er verkrijgbaar is, dus daar kan het in principe niet aan gelegen hebben.

Maar positief bekeken; inderdaad een ideale reden en gelegenheid om door te stoten naar DAP ........... Krijg je zeker geen spijt van.

iemand een idee of de renault lak hard of zacht is (algemeen gezien)?

kwestie van de polijstmiddelen daar iets op af te stellen.

Renault lak heeft een normale hardheid in mijn ervaring. Ik heb een Laguna 2 gepolijst en dat ging prima met Menzerna producten, je kunt ze in de webshop vinden onder de naam Monello.

Ik lees vlaanderen als locatie.

Kijk eens hoe ver ijzendijke van je deur ligt, mocht dit niet te ver zijn voor jou ben je welkom eens langs te komen.
Dan kijken we even welk product goed is voor jou auto.

Grtz Roy

danny, dank voor het aanbod!

zelf ben ik van de regio kortrijk.

ken je toevallig geen kevin "orion" uit temse?