• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

auto in de was zetten na polijsten

magnepan

Detailing addict
15 aug 2012
13
60
Hallo mannen en vrouwen.
Ik heb de auto gepolijst en ben daar nu klaar mee, de auto glimt als een honde... in de manenschijn.
Wat ik wil weten is dit.
Moet ik de auto nu eerst schoonmaken met IPA of een ander middel om hem daarna in de was te zetten.
Alvast bedankt voor de antwoorden Magnepan.
 
Zou ik wel doen ja. De gebruikte polijstpasta bevat oliën die je met een doek niet helemaal weghaalt. Even een doekje (verdunde) IPA er overheen en je oppervlak is er klaar voor.
 
Hoe schoner de ondergrond, hoe beter de hechting van het product. Dus als je het maximale uit de wax én uit je werk wilt halen, dan inderdaad goed afnemen!
 
Beste is om je wagen te ontvetten , na het polijsten , zoals hier al is gezegd . Ik ontvet de wagens met geyon prep , fijn produkt om dit hiermee te doen . Je hebt ook nog ontvetter van nanolex , maar hier heb ik geen ervaring mee
 
Ik had hetzelfde idee, maar ik zou sowieso ontvetter gebruiken bij het polijsten, of je er nou wel of geen wax op smeert.

Voor de standtijd van een wax zou ik mij niet druk maken, maar zou bij het polijsten wel graag de lak willen ontvetten om de lak te checken. ;)
 
  • Leuk
Reactions: bros
Voor een AIO zoals de Rupes Protect, Nanolex Polish&Protect of Zvizzer ONE ga ik ook niet ontvetten, hierin zit al een wax en/of sealantachtig product in. Daar kan i.m.o. makkelijk een wax/sealant bovenop.
 
Zou ik wel doen ja. De gebruikte polijstpasta bevat oliën die je met een doek niet helemaal weghaalt. Even een doekje (verdunde) IPA er overheen en je oppervlak is er klaar voor.
Ik zou wel voor je dit gaat doe na dat je.d3 auto heb gewassen hem met auto klei bewerken je zal zien hoe vuil je klei is en hoe glad je lak dan al is