• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto laten polijsten en poetsen, nu witte strepen in de zon.. wat te doen

Ondertussen al lekker aan de slag en het gaat de goede kant op..

Goede hulp gehad en de hollogrammen verdwijnen als sneeuw voor de zon..

Ik heb echter op sommige plekken op de auto toch nog krassen die niet weg gaan met de oranje pad i.c.m. monello mezzo (da's m'n zwaarste combinatie die ik heb momenteel).

Wat is nu verstandig? Zwaarder polijstmiddel en beginnen met lichtere pad of zwaardere pad (de gele) en bij mezzo blijven? Ik zal in beide gevallen de spullen nog moeten bestellen overigens..

En tot hoever kan je gaan? Neem aan dat je niet oneindig kan polijsten...?
 
autogek82 zei:
Ik heb echter op sommige plekken op de auto toch nog krassen die niet weg gaan met de oranje pad i.c.m. monello mezzo (da's m'n zwaarste combinatie die ik heb momenteel).

En tot hoever kan je gaan? Neem aan dat je niet oneindig kan polijsten...?
Eerste advies: neem genoegen met 90-95%! 100% haal je praktisch nooit tenzij hij zo uit de spuitcabine komt lopen en je hem daarna polijst.

Belangrijkste is om te weten wat voor krassen het zijn. Zijn het swirls (hele fijne krasjes door het wassen en algemene vervuiling die over de lak heen is gegaan) of echt rechte krasjes/krassen zoals die van een tak/jas/kat etc. In het tweede geval zijn ze namelijk een heel stuk moeilijker te verwijderen en is er lastig iets over te zeggen zonder het in het echt te zien.
Zijn het swirls, komt er wel verbetering in met oranje+mezzo? Als er wel verbetering zichtbaar is, ook al is het maar een beetje, doe het gewoon nog een keer met dezelfde combinatie! Desnoods 2x, 3x, je kunt altijd zwaarder gaan, maar ook met Mezzo moet je erg ver kunnen komen.
 
Had het al 2 keer geprobeerd maar zal het gewoon nog eens doen (misschien is die 3e keer net de juiste)..

Het is vooral op de achterklep en het zijn denk ik swirls... geen echte krassen in ieder geval..

Laktedieptemeter helaas niet voor handen.. maar hij is nog steeds zwart gelukkig ;) kan het zo snel gaan dan?
 
lakdiktemeter heb ik wel net als een rotary, gele pad, wollenpad en forza.
Moeten alleen wel even kijken hoe en wanneer we dat doen / afspreken.

Ps : had je vorige week zondag al een pb gestuurd met een antwoord op je andere vraag
 
Ik neem aan dat je bij Juffer langs gaat? Dan komt het zeker goed. Anders had ik je ook op weg kunnen helpen. Kom ook uit lelystad.