• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

auto opblinken

netebuk

Detailing rookie
30 jan 2012
6
0
hallo
welk product gebruik ik het best om mijn zwarte insignia eens te simoniseren?
gewoon met de hand inwrijven en oppoetsen met een doek. (extra blank)
het is maar om het juiste product te gebruiken zodat ik geen extra krassen verkrijg.
ik hoor het hier wel
mvg

persoonlijk zou ik hem eerst wassen met de 2 emmer methode daarna zou ik kleien daarna zou ik dan de glaze genaamd black hole gebruiken daarna exp van poorboys gevolgd door natty's paste wax dat zou ik allemaal doen
je zou ook nog kunnen polijsten voor hem volledig zoals nieuw te krijgen :)

nen ganse boterham :)
Ik ken er niets van maar ik heb nog nen color magic staan van turtle wax.
Ik weet dat ik het resultaat niet ga hebben zoals hierboven, maar gebruiken jullie dit product?
of is dit voor klutsers?:-&

Die zou ik lekker opruimen en betere spullen gebruiken - zonde van de tijd en energie die je erin stopt om hem mooi te maken.

Sinds de aanmelding een jaar de tijd gehad om je in te lezen :roll

Kijk eerst even in de How-to afdeling voor wat uitleg
Niets mis met Turtle als je die hebt, maar echt resultaat ga je er niet mee bereiken.
Met een gewone doek maak je juist krassen en daarmee minder glans

Anders misschien eens een clinic volgen, is nog gezellig ook

Simoniseren is iets dat ontstaan is in de volksmond .......omdat er (heel) lang geleden een merk "Simoniz" was dat iets verkocht om je auto(lak) te verwennen.....daardoor is "simoniseren" ontstaan .
Pampers is ook een merk en bij mijn weten zijn dit nog altijd "luiers" ;)

Om je auto te laten blinken als nieuw (of zelfs nog beter) zal je dus wat meer moeten doen dan enkel wassen en insmeren/oppoetsen met eender welk produkt voor je lak.

Turtle is bij mijn weten niet erg geliefd op het forum , terwijl dit een resultaat kan geven dat net zo mooi is als met een ander produkt dat bvb 10 x meer kost. Zelf heb ik ondertussen een volledig kastje vol staan met waxen waaronder ook ..Turtle wax :-d

Het zit 'm in de voorbereiding , meer glans krijg je enkel door vuil weg te halen (eerst dus kleien , dan een paintcleaner) en daarna te polijsten .

Het middel dat je uiteindelijk op je lak aanbrengt zal niet zozeer voor de glans zorgen , eerder enkel voor de bescherming van je lakwerk.
Of dit nu die Turtle is of bvb Ibrido dat kies je zelf . Je zal wel minder lang kunnen genieten van dat laagje Turtle dan van die andere .

Ook niet eender welke doek is goed om op te poetsen , hiervoor kan je terecht in de welbekende shop waar ze je het nodige adviseren...

BTW : veel leesplezier .

anory;322180 zei:
persoonlijk zou ik hem eerst wassen met de 2 emmer methode daarna zou ik kleien daarna zou ik dan de glaze genaamd black hole gebruiken daarna exp van poorboys gevolgd door natty's paste wax dat zou ik allemaal doen
je zou ook nog kunnen polijsten voor hem volledig zoals nieuw te krijgen :)

is het mogelijk om de url`s van de producten eens op te schrijven,
niet dat ik te lui ben om ze zelf te zoeken, maar er staat zodanig veel op de site dat ik niet kan terug vinden wat ik moet kopen.
alvast bedankt.

wassen met de 2 emmer methode: uitverkocht? kan ik ook niet vinden. Grit Guard is aan te bevelen (verschillende kleuren zodat je de emmers uit elkaar kunt houden, bijvoorbeeld blauw en rood)
kleien: Veel geadviseerd voor starters Mothers klei set anders is Monello klei of Meguiars Quick clay ook een goede keuze.
Mocht je niet voor een kit gaan (Mothers of Meguiars) vergeet dan voor de Klei geen glijmiddel zoals PB Spray en Wipe of DJ Born Slippy
Glaze: PB black hole
Sealent: exp van poorboys
gevolgd door wax: natty's paste wax

@Lode : dat wist ik wel hoor ;)

Hoewel de merknaam "Turtle" niet hoog staat aangeschreven , heb ik al wel ergens gelezen dat ze wereldwijd tot de meest verkochte wax horen....

Toen ik nog geen internet had en wel een auto , kon je zelfs amper iets anders kopen dan.....Turtle wax , en ik had dan zelfs meerdere produkten van dit merk waaronder een "glaspolish" (die ik nog heb en die goed z'n ding doet ) :ja

Voor de meeste mensen die niet zo fanatiek "poetsen" aan hun wagen maar toch wel een mooi resultaat willen , is Turtle zelfs bijna het enigste merk dat je zowat overal kan kopen ( grootwarenhuizen (Makro) , auto-zaken (Auto5) ) . In Makro (BE) kan je zelfs naast een kleiset ook een setje kopen om je koplampen te restaureren .