• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto opdelen tijdens kleien? + nog wat vraagjes

2x jouw formaat auto moet makkelijk lukken (ik had voorheen een Lupo, die deed ik met ong 300ml. Wel op een natte auto (na het wassen niet drogen,maar gelijk claylube erover en kleien).
 
Halve fles Mothers op een Golf 4 hier...
Als je merkt dat je klei stroef begint te glijden, sprayen. Echt, kind kan de was doen. Let maar op.

Have fun.


(uhm stroef glijden?......nou ja je snapt het denk ik wel)
 
Maak aub gelijk wat foto's van je klei, ben wel benieuwd wat er nog af komt als je al met Iron-X erover bent gegaan..!
Succes, ik hoop dat je wat beter weer hebt dan hier in Berkel... :)^
 
Zal foto's maken na het kleien = alleen dat met iron-x zal moeten wachten tot het voorjaar dan bestel ik die pas. Voor nu wordt het foamen, wassen, kleinen.

Dank voor de spray tip - moet dus steeds lekker soepel gaan

Okidoki poorboys spray en wipe - duidelijk. Ga ik nog even vergelijken met de DJ - of is die van Poorboys beter?

Hier is nu alle sneeuw weg - wel erg koud + vochtig. Hoop op een beetje zonnige kerst met een graadje of 8. :)

Halve fles mothers is neem ik aan 1:1 verdund zodat je nog een keer je auto kunt doen?

Vandaag naar Nijmegen op en neer geweest - eerste lange rit na mijn ongeluk - geen foto's gemaakt maar de beading zag er prima uit met de Lidl wax - hoop dat hij het nog en paar weekjes volhoudt totdat de "echte" erover gaat. :D
 
Hoi Inge, zie dat je je hier al hebt aangemeld. Ik weet niet of je ook tape hebt besteld? Dat is om kunststofdelen af te plakken, zodat je na afloop geen auto hebt met glanzende lak, en witte plekken op zwarte kunststofdelen. Je denkt dat het je lukt om die zwarte kunststofdelen niet te raken, en je pakt er altijd veel meer van mee dan je denkt.

Overigens moet je het makkelijk redden met klei en spray van Mothers, zelfs bij mijn Faab combi redde ik dat, terwijl mijn auto bij de eerste keer in geen jaren was gekleid.
 
Hoi Cordoba,

Ja goed gezien... :ja

Tape heb ik niet besteld - heb hier nog wel eea aan schilderstape liggen + aan de buitenkant van de auto heb ik zo goed als geen kunststof zitten (alleen bij het voorbumper gedeelte). Zal wel aan de binnen kant gaan afplakken. Hier heb ik inderdaad 2 of 3 kleine stukjes kunststof geraakt.

Hoe kan ik het beste wax verwijderen als ik onverhoopt toch een stukje raak en de nu reeds geraakte stukjes? Met Reload?
 
inge;308211 zei:
Tape heb ik niet besteld - heb hier nog wel eea aan schilderstape liggen + aan de buitenkant van de auto heb ik zo goed als geen kunststof zitten ....Hoe kan ik het beste wax verwijderen als ik onverhoopt toch een stukje raak en de nu reeds geraakte stukjes? Met Reload

Oppassen met gewone schilderstape ivm het er terug aftrekken : indien mogelijk altijd tape onder een hoek van 180° wegtrekken . (is vooral van belang als je het op de lak zou kleven)
(maw , de tape wegtrekken door zachtjes te trekken met de tape net boven de tape die er nog opzit en gewone schilderstape kan idd als je deze niet langer dan 24 h laat zitten en al zeker niet mee in de zon werken (met dit weer is er al niet veel zon en warm is ze ook al niet :grinning: )

Reload is volgens mij een bescherming , om waxresten weg te krijgen zal je een oplossing van APC nodig hebben .

Begin altijd met een milde reiniging en ga pas straffer als het niet helpt .
(of gebruik ff de zoekfunktie en je vind het wel )
 
antwoord over het weer schoon krijgen van de geraakte delen is hierboven al gegeven. Schilderstape heeft nog een nadeel: het plakt vaak onvoldoende (op kunststof), en scheurt makkelijk. Gevolg is dat het resultaat dan al snel vergelijkbaar of erger is dan zonder gebruik van de juiste tape. Ik heb het één keer geprobeerd met schilderstape, maar het werkt gewoon niet goed bij het detailen. Bij schilderen oefen je niet of nauwelijks kracht uit op de tape, bij detailen doe je dat (ongewild) wel omdat je de rand ernaast goed wil behandelen.
 
Okidiki, dank dan ga ik ook nog maar apc en tape bestellen. Dat van met 180° wegtrekken doe ik altijd al ook met schilderwerk - dus dat komt wel goed.

Zoekfunctie inmiddels gebruikt en ben uitgekomen bij de volgende producten:
Black WOW - Pre-WOW Pre-Cleaner - 119ml
Black WOW - Black WOW Exterior Trim Restorer - 59ml
Black WOW - Pre-WOW Trim Detailing Brush

Heb ik dan wat ik nodig heb? Of kan ik ook toe zonder de pre-cleaner?

Of is dit met een borsteltje voldoende? Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser? Scheelt nogal het nodige qua prijs.