• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto over 2 maand weer klaar maken voor de zomer... Wat te doen?

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.777
193
26
Zwolle
Hoihoi allemaal,

Over een maand of 2 wil ik de auto maar weer eens onder handen nemen! En ook de zomerbandjes er weer onder (mits het weer goed is).
Ik heb een paar maand geleden de auto al helemaal geclayd en Meguiars NXT 2.0 aangebracht. Maar die is inmiddels al een beetje weg vervaagd zag ik net bij het wassen ;).
De binnenkant ziet er wel netjes uit, dus daar hoeft niet veel mee te gebeuren.

Wat kan ik het beste allemaal doen? Mijn meguiars NXT 2.0 tech wax is ook op na 3x de auto te hebben gedaan. Dus ik ben ook opzoek naar een nieuwe wax.
Ik wil graag dat de lak weer mooi glanst, en dat de druppels er ook weer mooi snel aflopen. Nu heb ik al wel verschillende dingen gezien hier op het forum, maar kom er nog niet echt uit en snap er ook niet zo veel van wat ik het beste kan gebruiken :).
Graag jullie hulp.

Edit:
Ik wil van het zomer ook onze stacaravan poetsen (aluminium). Daarvoor zoek ik ook een wax die goed glanst en een lange standtijd heeft.

Met vriendelijke groet,
Jora
 
Voor een lange standtijd/makkelijke verwerkbaarheid zou ik collinite 845 kopen. Superspul. Wil je wat exclusievers (voor de auto bv) kun je ook eens kijken naar wax van Dodo Juice.
 
Even een vraag over je NXT 2.0: heb je echt in drie keer een hele fles/pot opgemaakt?
In dat geval heb je denk ik veel teveel gebruikt. Of je hebt een heul grote auto.. :-D

Kijk eens naar Collinite waxen. Vind ik persoonlijk erg goede waxen met goede standtijd en toch niet duur.
 
Bedankt voor de tips! Ik zal er eens na kijken. Ik heb 3x de Seat Ibiza ST mee gedaan, ook de velgen, deurstijlen etc. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Misschien handig https://forum.Carclean.com/#handlei...g-exterieur-stappenplan-handmatig-met-video-s dit topic even door te lezen, er staat ook een filmpje in hoe je het beste wax kunt aanbrengen, want wax aanbrengen kan (en moet bij sommige) heel dun.

Qua wax zou ik eens kijken voor een Dodo Juice panel potje, als ik je profielfoto bekijk lijkt het erop dat je een witte auto hebt, dus dan zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld white diamond.
 
Ik heb al zeker 15 keer een auto (diverse modellen: Mini (2x), BMW 1reeks (minstens 5 keer), Renault Modus (1 laag) , Renault Megane CC (1 laag), BMW 3reeks Touring (3 maal), Opel Astra SW (2 lagen, Volkswagen Passat (1 laag), Audi A3 Sportback (1 laag),...) gedaan met 1 fles Meguiars, en nu is ze bijna leeg... Inclusief velgen, inclusief deurstijlen, inclusief pianolak interieurlijsten,...

Hoeveel heb jij wel gesmeerd ? Gebruik je een padje om aan te brengen, of doe je dit met een oud T-shirt ?

Standtijd => Collinite: 2 dunne (!!!) laagjes en je kan 3 tot 4 maand weg
Budget, en handig om aan te brengen, en toch een knap resultaat: Poorboys Natty's Blue Paste of vloeibaar. Ik hou van de vaste variant omdat je die mooi dun kunt uitsmeren.
 
Ik denk dat die collinite het nog wel langer uithoudt dan 4 maanden. Die natty's komt niet eens in de buurt denk ik.
 
Van Natty's is het beste na een week of 6, 7 wel weg. Na elke, veertiendaagse, wasbeurt boost ik de waxlaag een beetje met een quickdetailer, zo kan die er al iets langer tegen
 
Zal ik hier genoeg aan hebben voor een auto + stacaravan van 12 meter x 3,70 ? https://www.Carclean.com/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO_845_101219