• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto poetsen voor verkoop

milan

Detailing rookie
8 nov 2014
2
0
Hallo,

Ik rij in een donkergroene mitsubishi carisma uit '98. Deze gaat in de verkoop. Een oude auto, dus heel veel zal hij niet opbrengen.

De lak is best wel dof geworden en ik wil deze voor de verkoop nog een opknapbeurt geven om de prijs een beetje te boosten. First impression is everything zeg maar. Laten doen lijkt mij een beetje overdone, dus ik wil het zelf doen.

Ik heb 0 komma 0 ervaring. Nu zie ik op deze site de 'Brilliant solutions paint restoration kit'. Is dit wat? Kost 6 tientjes, dus best aanzienlijk gezien de waarde van de auto.Of is er ook nog een goekopere mogelijkheid?

Nogmaals, het is een oude auto. Ik ben niet op zoek naar een showroom shine, maar eventuele kijkers moeten ook niet meteen rechtsomkeert maken als hem zien...

Enige hulp zou zeer welkome zijn.

Bij voorbaat dank.

Voor dat je wat gaat aanschaffen is een foto van de auto wellicht handig en ik zou al standaard niet voor de kit gaan maar spullen aanschaffen die je op je nieuwe auto ook prima kan gebruiken. Laat ons eerst eens weten wat voor spullen je al in huis hebt.

Als je hierna een nieuwere auto gaat rijden kan je misschien wat meer budget vrijmaken omdat je het ook voor die auto kan gebruiken
Goed wassen, stofzuigen en de rubbers nalopen is al een hele verbetering ten opzichte van de gemiddelde Marktplaats auto
Kleien, beetje cleanen en waxen is dan mooi, maar niet noodzakelijk in een lagere prijsklasse
Degenen die het echt glimmend willen hebben, doen het toch liever zelf ;-)

Ziet er uit als een complete kit, maar ik zou er niet aan beginnen. Goed schoonmaken lijkt me veel belangrijker. Ik zie bij mij in de straat genoeg auto's staan met alg aanslag op de rubbers en gril. Dit zou mij meer afschrikken. Daarnaast bereik je denk ik al een hoop met kleien. Zou je hierna nog vaker iets aan auto poetsen willen doen? Of enkel voor de verkoop en dan met zo min mogelijk moeite? Als dat laatste het geval is, dan koop je beter een product wat zoveel mogelijk in één is, bijvoorbeeld AF tripple. Dus wassen met een goedkope shampoo, rubbers en kieren extra schoonmaken met kwastje en reinigingsmiddel, kleien (goedkoopste klei kopen) met voldoende shampoo en dan AF tripple met Monello Disco Duo aanbrengen.

Wil je wel serieus aan de slag, dan hebben we uiteraard veel meer tips:)

Succes!

Goed wassen, alle kieren aanpakken. Schrob je banden eens goed met een harde borstel.
Daarna een rondje Autoglym Super Resin Polish (kun je kopen in kleine flesjes, en kost niet zo veel).
Bandjes inspuiten met bandenzwart (spuitbusje uit de Action).

Zo verkocht...

De nieuwe is een leasewagen. Gezien het verleden verwacht ik eerlijk gezegd niet dat ik met de nieuwe auto veel zal gaan poetsen, dus investeren is niet mijn wens.

Het gaat inderdaad om de auto er een beetje netjes uit te laten zien voor de verkoop. Dan lijkt kleien en dan een alles in één product de beste optie.

Bedankt voor de info.

Auto goed wassen, kleien met een kleisetje en dan wetcoat eroverheen. Geeft mooie glans en auto blijft mooi totdat hij verkocht is. Rest van de wetcoat bewaren voor je nieuwe leaseauto!

Polijsten=de weg naar resultaat dus waarom polijst je em niet een keer met de hand. Het is wel meer werk maaar geeft het meeste resultaat tegen redelijk budget. Klei van dodo juice (dan kun je voordelig 1 bar kopen) kleivloeistof shampoo met water. Wax gaat het verschil niet maken maar collinite 845 is goed ,makkelijk te verwerken en redelijk qua geld. Bovendien is zo'n flesje nooit weg...

Ik ben over het algemeen zeer tevreden met de producten van Gyeon die ik heb, maar ik zou niet zeggen dat kleien en wetcoat perse een grote vooruitgang is. Zeker gezien het feit dat de TS aangeeft 0 ervaring te hebben, zal het kleien niet geheel zonder marring zijn, dus dan moet er toch iets gepoetst worden. En aangezien er niet een perfect resultaat verwacht wordt, zou ik gaan voor een gecombineerd product. Tripple is er een van met als voordeel dat het ook bescherming geeft, maar er is ook al SRP gesuggereerd (ook te koop in combinatie met klei). Wil je liever uit het schap van de Dodo shoppen (binnenkort in de aanbieding!), dan kan je Need for Speed overwegen, vergelijkbaar met Tripple. Kan je nog wel de tijd/moeite opbrengen om het in twee stappen te doen (poetsen met cleaner en daarna waxen), kan je Lime Prime of Lime prime plus proberen (geven allebei een donkere lak net een beetje extra diepte in mijn ogen) of Basics of Bling Prep Polish. En dan een wax, zoals hierboven is voorgesteld of een spray wax als je toch iets meer haast hebt.

Nog wat kleine tips: kijk ook eens bij de samples, van Dodo zou je de wipe out kunnen overwegen om de rubbers, banden en kieren goed schoon te krijgen en als je je een beetje inhoudt kan je met een sample Lime prime ook heel je auto doen? Ze hebben ook een shampoo sample, maar je kan ook de basics of bling wasset overwegen? Of de '4-step' sample kit van Poorboys. Vergeet de doeken en pads niet.

Succes