• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Andere auto, toch maar eens beginnen met poetsen

.....Alleen de btbm shampoo schuimde helemaal niet, in de emmer wel maar zodra het op de mitt en op de auto kwam leek het wel of ik met water aan het poetsen was. Heb ongeveer 1,5 dopje op zo'n 16 liter toegevoegd.

Is dat een kwestie van meer shampoo erop gooien of is het zo juist precies goed?
.....

Schuim is alleen nodig voor de reclame voor de huisvrouwen ;) Schuim bestaat voor 99,99999999 % uit lucht, het resterende deel is dan nog voornamelijk water dat verdund is met nog een restantje shampoo. Ik heb het er met een chemicus van één van de fabrikanten die aan Carclean levert ook wel eens over gehad. Ook zijn professionele mening was: schuim is vooral voor het psychologisch effect vanwege de huisvrouwenmythe dat je schuim nodig hebt om schoon te maken. In werkelijkheid weken water en shampoo het vuil los, en schuim bevat dat nu juist bijna niet.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
... schuim is vooral voor het psychologisch effect vanwege de huisvrouwenmythe ...

Schuim duidt op de werking van shampoo, namelijk de invloed op de oppervlaktespanning
Als er helemaal geen schuim meer zichtbaar is, kan het zomaar zijn dat de verhouding product ten opzichte van de vervuiling te laag is geworden
Veel schuim maakt niet beter schoon, maar een beetje geeft in ieder geval aan dat er nog werkende bestanddelen over zijn.
 
a) De sticker zou met een fohn prima van de achterruit te verwijderen zijn. Eventuele lijmresten kunnen inderdaad met bijvoorbeeld wasbenzine verwijderd worden.

b) Born To Be Mild zou in mijn ervaring gewoon lekker veel schuim moeten geven. Hoe / wanneer doe je dit in de emmer? Ik vul altijd de emmer eerst voor zo'n 80% met water en doe dan de shampoo erin. Zorg liefst dat deze niet direct naar de bodem kan zakken, bijvoorbeeld door je washmitt in de emmer te leggen en de shampoo daarop te doseren. Vervolgens vul je emmer voor de rest (liefst met een krachtige waterstraal), dan zou je volop schuim moeten hebben ;)
 
Zal de eerst volgende keer eens extra opletten.
Ik vul m’n emmer altijd met een standaardemmertje met warm water. Dan de btbm er in m.b.v. Het maatbekertje. Met m’n vinger maak ik het bekertje leeg onder het water, daarna nog een half emmertje water er op.

Ik doe niks op m’n wasmit, lijkt mij niet de bedoeling.
 
Ik heb eerst een emmertje lauw water in mn emmer gegooid, daarna shampoo erin, en daarna afgevuld met lauw water. HD er ff in en toem schuimde het flink.

Alleen op de auto is dat niey terug te zien als ik erover ga met mn mitt.

Hij is mooi schoon geworden, dus het zal wel goed zijn. Had alleen wat meer schuim verwacht.

Ruiken jullie de btbm goed bij het wassen?
 
Sticker verwijderen, warm maken met föhn (heen en weer bewegen, niet op 1 plek warm laten worden), sticker met nagel er af pulken.
Lijmresten verwijderen met wasbenzine of WD40.