• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto showklaar maken

Arnoud.l

Detailing rookie
28 jun 2020
7
15
Beste mensen
Over een aantal maanden mag mijn auto op een show staan ik wil hem showklaar maken ik polijst hem nog 1 x met monello finale en vanaf daar zou ik graag jullie advies willen hebben wax sealent enz om echt het mooiste resultaat te krijgen (lakwerk is 9 maanden oud) ik hoor graag van jullie.
 
Welkom op het forum. :)

Het polijstwerk is waar je de meeste glans vandaan haalt. Als Monello - Finale op een bijbehorende pad voldoende corrigeert, kan je daarna gaan waxen.

Op de show zou je de boel dan nog kunnen nalopen met een detailerspray met toevoegingen of iets als een spraywax.
 
Om te beginnen, niet alleen de lak aanpakken, maar ook niet-gelakte kunststof (trims), velgen en banden, en ook interieur, kofferbak en motorruimte niet vergeten. Wat de lak betreft ik zou 'm na het polijsten (dat je blijkbaar al snel gaat doen) voorlopig in een gewone wax zetten, en dan kort voor de show nog even met een milde klei erover en een showwax aanbrengen. Een showwax heeft meer glans, maar een kortere standtijd, vandaar dat je die pas kort voor de show moet aanbrengen. Verder kun je vooraf al beginnen met het interieur, trims, velgen en banden behandelen zodat je kort voor de show alleen nog maar even alles hoeft na te lopen, en je normaal gesproken ook geen verrassingen met extra werk meer tegen komt.
 
Eens, het gaat om het totaalplaatje, dus vergeet de zwarte vlakken niet
Diep zwart in contrast met glanzende lak maakt het verschil
 
Super bedankt voor jullie reacties. Wat voor wax zullen jullie aanraden standtijd hoef niet lang te zijn gaat vooral natuurlijk degene met het beste resultaat
 
Om te beginnen, niet alleen de lak aanpakken, maar ook niet-gelakte kunststof (trims), velgen en banden, en ook interieur, kofferbak en motorruimte niet vergeten. Wat de lak betreft ik zou 'm na het polijsten (dat je blijkbaar al snel gaat doen) voorlopig in een gewone wax zetten, en dan kort voor de show nog even met een milde klei erover en een showwax aanbrengen. Een showwax heeft meer glans, maar een kortere standtijd, vandaar dat je die pas kort voor de show moet aanbrengen. Verder kun je vooraf al beginnen met het interieur, trims, velgen en banden behandelen zodat je kort voor de show alleen nog maar even alles hoeft na te lopen, en je normaal gesproken ook geen verrassingen met extra werk meer tegen komt.
Super dankje wel duurt nog wel even voordat ik er echt aan gaat beginnen maar ben me vast aan het voorbereiden qua spullen enz heb je nog tips voor waxen of iets wat ik goed zou kunnen gebruiken
 
Welkom op het forum. :)

Het polijstwerk is waar je de meeste glans vandaan haalt. Als Monello - Finale op een bijbehorende pad voldoende corrigeert, kan je daarna gaan waxen.

Op de show zou je de boel dan nog kunnen nalopen met een detailerspray met toevoegingen of iets als een spraywax.
Dankje wel voor je reactie
 
Ben wel benieuwd, wat voor auto? Dat hij vrij nieuw is zegt niet per se veel over de staat van de lak. Er zijn zat voorbeelden van nieuwe autos met schokkend slechte lak. Met name orange peel komt vaak voor. De mooiste glans komt van een lak die vrij is van krassen, swirls, marring, orange peel, etc. Daarna afgewerkt met een hoge kwaliteit wax, daar zijn zo veel opties voor met net zoveel verschillende prijsklasses. Collonite 915 vind ik wbt prijs / kwaliteit erg goed maar je kan ook 10x zoveel uitgeven. En over het algemeen geeft een wax een wat diepere/warmere glans dan een sealant, daarom geven de meeste puristen voor een showcar de voorkeur aan een wax.
 
  • Leuk
Reactions: Arnoud.l
Hey ja daar heb inderdaad een punt ja het is een astra h GTC
 

Bijlagen

  • IMG-20200627-WA0002.jpg
    IMG-20200627-WA0002.jpg
    466,9 KB · Weergaven: 0
Als je echt op een show gaat staan, gewoon een full detail uitvoeren die week zodat ie helemaal strak erbij staat. Dus van top tot teen en dan neem je gewoon wat spulletjes mee daarheen om hem even bij te werken.
Stel je voor dat ik op die show kom en foto's maak van jouw auto die daar half afgewerkt staat en ik die foto's hier plaats. Dat wil je niet :p succes ;)
 
  • Leuk
Reactions: Arnoud.l
Hahaha jaa klop daarom begin ik al vroeg genoeg haha heb week ervoor ook vrij heele week de tijd om hem perfeckt te maken was vooral benieuwd naar jullie ervaringen met verschillende soorten waxen enz
 
Er zijn hele mooie show waxen. Deze hebben een mindere standtijd maar Wel een enorme glans. Kijk dan naar een was met daarin carnauba. Ik kan je wel wat aanbevelingen doen maar sommige waxen verkoopt cc niet. Een van mijn favo’s is scg barrier reef.
Als je hem dan in de wax hebt gezet.....op de showdag een rondje met een qd en klaar ben je.
uiteraard je bandjes zwart, niet te glimmend.......plastic dressing, je ramen schoon gemaakt met professional polish van poorboys en je bent een heel eind.
 
  • Leuk
Reactions: Arnoud.l
Wat ik proef uit je verhaal is dat je zeer vereerd bent dat je met je auto op een show mag staan. In shows ben ik zelf niet thuis. Maar als je voor zoiets gevraagd word zou bij mij de standtijd van de wax totaal geen moer schelen. Je wilt vlammen. Eenmalige ervaring en pak hem voluit! Lekker een echte showwax dr op met een vette wetlook.

Ik zou denk ik CarClean zelf eens bellen of mailen wat hun advies is. Wellicht de showwax afstemmen op een detailspray voor de finishing touch.

Welke mogelijkheid heb je op moment van de show. De dag ervoor neerzetten en rustig afwerken. Of voor dag en dauw op pad, en dan met tijdgebrek snel na lopen omdat de deur niet eerder los ging. Wellicht ook afhankelijk van rijdend naar de show of op trailer.

Maar zoals aangegeven, de voorbereiding is stap 1. Lekker kort ervoor. Banden lekker zwart. Rubbers en stripjes. Dus alles strak. Een echte showwax erop en ZELF ook genieten van de aandacht ;)

Na de show heb je je auto al strak dus zou ik de waxlaag strippen of op kort termij dan even een wax met lange standtijd erop of een coating, wat je eigen voorkeur geniet.

Succes en veel plezier op de show en de voorpret ervan.
 
Haha jaa je heb helemaal gelijk heel veel zin in al jaren voor bezig geweest nu toch eer van me werk en kan echt niet wachten tot het zover is ik zoek een goede glaze en wax staat zoveel op het internet keuzes maken is moeilijk haha
 
Gave kleur! Ik zou geen nee zeggen tegen een verslag van de detail ;)

Weinig toe te voegen aan wat hierboven genoemd en gezegd is, het gaat om het totaalplaatje dus hoe verder je gaat, hoe beter het wordt!

Denk dan ook aan bijvoorbeeld wielen eraf en de wielkuipen schoon en zwart, in/om/achter panelen, randjes, logo's, grille etc.

Juist de vuile randjes langs bijvoorbeeld je koplampen schoonmaken geeft een groot verschil tov een auto die 'enkel' goed gepolijst is.

Een makkelijke die nogal eens vergeten wordt, maak ook de binnenkant van je ramen goed schoon!

Ga ook misschien voor een wax of in ieder geval quick detailer/spray wax die je makkelijk buiten en in de zon kan verwerken of is de show binnen? En gebruik deze producten al een paar keer zodat je weet hoe het product het lekkerste verwerkt (hoeveel, welke doeken, na hoelang afnemen etc).

Om je een idee te geven, ik zou in juli naar een show gaan met mijn Clio, en dit was het voorbereidende werk wat ik recentelijk alvast heb uitgevoerd:
 
Showcar lak is strak, Zelfs vers gespoten is het dat meestal of eigenlijk nooit niet. Weet niet hoever je wil gaan of wat je wilt winnen?

Voor shiny wet look? Psssttt.. ik stuur je pm.