• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto van m'n ouders

Paultjuh

Detailing addict
16 mei 2008
579
62
Vandaag te horen gekregen dat ik volgende week vrij ben (had ik al in de planning maar was nog niet 100% zeker), dat is een mooie gelegenheid om de auto van m'n ouders eens te doen
een zwarte peugeot 307
zitten een paar flinke krassen op dus denk dat ik de gehele auto met zwaar geschut moet doen
en bekleding (leer) en hemel mogen ook weleens een beurtje krijgen, vooral de hemel, zitten allemaal strepen in van verkeerd schoon maken met spul, precies banen van voor naar achter

plan van aanpak:

buitenkant
- foamen
- wassen met Gold Class
- kleien
- ssr 3 icm (met oranje LC, gele LC heb ik ook nog voor een paar diepere krassen)
- ssr2.5 (met oranje LC)
- m80 speedglaze (met witte LC)
- Black Hole (met zwarte LC)
- EXP (met de hand, even coat of gewone app?)
- gold class wax (met blauwe LC)
- zwart kunstof trim restorer

banden & velgen
- banden reinigen met bio APC van PB(1:?)
- insmeren met meguiars geld en met de tyre app
- velgen met gewone shampoo wassen en nieuw laagje wheelwax erop

interieur:
- hemel met APC, hoe moet ik nog ff opzoeken)
- leer met natte doek en insmeren met natural look
- delen met trim restorer/natural look


doe maar geen rain x bij m'n ouders op, heb ik zelf nu wel maar dat vinden me ouders denk ik niks haha

tips/suggesties zijn van harte welkom!
 
Waarom geen Rain-X bij je ouders....:weetniet

Sinds ik een keer een 50/50 had gedaan op de voorruit van m'n pa z'n wagen wil hij niets anders meer.
Ook mijn moeder is er gelukkig mee.....
 
Rain-x is geweldig spul als je boven de 70 km/h komt ,bij lage snelheden is het maar rommel vind ik ..
Veel last van klapperende ruitenwissers.
Nog een nadeel is dat je het er heel moeilijk vanaf krijgt ,ik gebruik nu alleen nog maar wax op de ramen ,werkt even goed en kan makkelijk verwijderd worden.

Dat terzijde ,Je plan van aanpak ziet er goed uit..Wachten op de resultaten..:)^
Ex-p zou ik met de hand doen & een gewone pad.
Apc 1/10 is goed genoeg.
 
Hmmmm BK die ervaring heb ik niet.
Heb gisteren nog even een voorruit schoongemaakt met NXT GLass CLeaner ( en was bang dat ik daarmee ook de rain-ex had verwijderd )

Vanochtend bij een gangetje van 40km/h vlogen de druppels al mijn voorruit af.

Wellicht heeft het ook te maken met de helling van de ruit....??
 
Ik denk het ook ,mijn vader heeft hier ook geen last van ,maar ik wel.
Vind het ook heel fijn voor de zij-ruiten & achter ruit ,gebruik het gewoon niet meer op de voor ruit.
 
EHA zei:
Hmmmm BK die ervaring heb ik niet.
Heb gisteren nog even een voorruit schoongemaakt met NXT GLass CLeaner ( en was bang dat ik daarmee ook de rain-ex had verwijderd )

Vanochtend bij een gangetje van 40km/h vlogen de druppels al mijn voorruit af.

Wellicht heeft het ook te maken met de helling van de ruit....??

De NXT maakt de raam ook waterafstotend dus waarschijnlijk heb je het laagje verwijderd zonder dat je het in de gaten hebt gehad! ;)
 
omdat ik moeders ken, die blijft gewoon de ruitenwissers gebruiken
plus het feit dat ze veel in het buitengebied rijd en dat is tegenwoordig alleen maar 60km zone
de 60 haalt ze vaak nieteens dus heeft het weinig nut
heb namelijk zelf ook dat het pas vanaf 60/70 werkt (seat leon)
maar dan vliegt het er ook af

exp met een gewone pad, dat dacht ik al, heb ik er ook nog genoeg van :grinning:
van het weekend nog even de laatste informatie zoeken (ik onthou die dingen nooit) en dan beginnen we aan het 2e echte project
motor was oefening en eigen auto...... daar waren nog een boel puntjes van verbetering in om het zo maar te zeggen
 
Xizer zei:
De NXT maakt de raam ook waterafstotend dus waarschijnlijk heb je het laagje verwijderd zonder dat je het in de gaten hebt gehad! ;)

Nou geloof me.....
Het verschil tussen NXT en Rain-X merk je echt wel hoor...
En wat er nu op mijn ramen zit is geen NXT :grinning:
 
glascleaner van shining monkey laat ook een iets waterafstotend laagje achter, maar dat valt in het niets bij rain-x

maargoed, back on topic, iemand nog suggesties? vooral met de LC pads? want daar twijfel ik een beetje over of ik de juiste keuze zo heb
 
haal je met de ruitenwissers niet de waxlaag er juist af? Overigens had ik vanmorgen bij lagere snelheden last van klapperende wissers, ondanks de NXT. Dan moet ik er wel bij zeggen dat het van die miezerregen was, dus geen grote druppels.

Mbt de pads: als je hem hebt, neem dan de rode LC pad. Ik vind het heel goed werken.
 
EHA zei:
Nou geloof me.....
Het verschil tussen NXT en Rain-X merk je echt wel hoor...
En wat er nu op mijn ramen zit is geen NXT :grinning:

Verschil zal er misschien zijn, maar feit is dat je bij beide de ruitenwissers niet meer hoeft te gebruiken! ;)
 
DKBM zei:
Overigens had ik vanmorgen bij lagere snelheden last van klapperende wissers, ondanks de NXT. Dan moet ik er wel bij zeggen dat het van die miezerregen was, dus geen grote druppels.

Klapperen van een ruitewisser kan 2 oorzaken hebben,

- ruitewisser is versleten

- stand van de ruitewisserarm is niet correct , waardoor het wisserblad niet haaks op de voorruit staat.

Dit laatste kan je corrigeren door de arm (op het platte gedeelte) te verbuigen m.b.v. een verstelbare moersleutel (ook wel bahco genoemd):ja
 
@kejoba

bedankt. ik zal in de gaten houden of dit ook gebeurt met regen ipv alleen met miezer. Ik mag namelijk niet hopen dat de wisserbladen versleten zijn: de auto is 2,5 maand oud.:D
 
DKBM zei:
Mbt de pads: als je hem hebt, neem dan de rode LC pad. Ik vind het heel goed werken.

de EX-P bedoel je?
heb toevallig net een rode pad binnen samen met nog wat spulletjes, precies op tijd :party:
:cool: bert :)^
 
EX-P doe ik met de gewone gele foampads (Meg's of CC). Werkt prima... ;)



MBT RainX: ik ben tot de conclusie gekomen dat de voorruit echt brandschoon moet zijn vóór het aanbrengen (liefst eerst met een polish, daarna nog even vochtig afnemen (neutrale glasreiniger of gedemineraliseerd water) om eventuele restjes van de polish te verwijderen). Dan 2x stevig inwrijven met een MF sponsje in overlappende cirkels en vervolgens afwerken volgens de gebruiksaanwijzing. Dan heb je een schitterend resultaat!

Als de ruitenwissers goed staan afgesteld en niet versleten zijn mag het geen geklapper geven! Ik was eigenlijk al tot die conclusie gekomen, maar een vriend was zo aardig het nog even te testen met de TW Clearvue variant. De eerste keer (even snel aangebracht) had hij last van strepen en klapperen [Reactie: "wat een bagger"]. De tweede keer heeft hij op mijn aanraden de ruit goed schoongemaakt, een nieuwe laag aangebracht en de wissers even bijgesteld. Nu werkt het wél perfect en wil hij nooit meer zonder... :cool:
 
heb het laatst zo gedaan zoals jij hier had neer gezet en dat ging perfect met rain-x
maar mijn ouders blijven de ruitenwissers gewoon gebruik dus dat vind ik een beetje zonde spul en werk
 
Als ze toch niet boven de 80 komen heeft hen niet gek veel zin denk ik... Aan de andere kant, misschien is het wel een openbaring voor ze. ;)
 
ken jij m'n ouders nog niet
heb al hoevaak tegen m'n moeder gezegt dat het geen rijdende asbak is en dat ze de vogelstront eraf moet halen
maar die geeft er niet zoveel om
m'n vader wel maar die rijd amper, die rijd met iemand mee naar het werk en m'n moeder heeft hem voor het werk nodig
en m'n vader heeft een hekel aan auto wassen
dus ik doe meestal auto wassen en hij doet een ander klusje voor mij :)^
 
ok, even het verschil proberen
haha ja dat dacht ik al, kan nu de camera al niet vinden :0
iemand ding gebruikt en maarzo ergens neer gelegd, maar begin volgende week pas, dus eind van de week staan de foto's er wel op